Skript till 7.0

DeletedUser

Guest
Jag har upplevt att majoriteten av alla skripten som jag har inte fungerar på v14 och nya 7.0.
Jag skulle uppskatta om någon kanske kan fixa nya. Dessa är det som jag har upplevt strular:

Farmskript
Massrekskript
Barbarhittarskript
Döpa om utgående attacker
mm...

Vi måste ju fixa skript som fungerar, det är ju därför man har premium, och det är väl lika bra att fixa det såhär i början medans man inte är i lika stort behov :p

Nån som har nån ide på hur vi ska göra? :p

Tack på förhand

olan1225
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Pro-tip; lär dig koda om script själv och testa dig fram, finns ett par scriptare här i tw som vet hur man kodar om detta men vi får väll se om de tar ledigt nu eller om de börjar koda, förstår på ett sätt att de blir less på att göra nya script efter varje update.

Annars kan du som sagt testa dig fram själv till att börja med :)
 

DeletedUser

Guest
spelarprofil o stamfil

vilka är de korrekta adresserna till spelar o stamfilerna?
 

DeletedUser

Guest
Jo, jag skulle gärna lära mig att göra det :p Sitter väl när jag har tid och klipper och klistrar i olika skript, men jag skulle aldrig kunna göra ett från grunden :p Får väl se vad man kan åstadkomma :p
 

Ac1d

Member
Reaktionspoäng
0
någon som kan får gärna kontakta mig o lära mig hur man gör så ska jag nog se till o fixa o trixa :)
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Jo, jag skulle gärna lära mig att göra det :p Sitter väl när jag har tid och klipper och klistrar i olika skript, men jag skulle aldrig kunna göra ett från grunden :p Får väl se vad man kan åstadkomma :p
Det är så man själv lär sig ;) samtidigt som du gör det kan du ju lägga en tanke i varför det är så och varför fungerar det om man gör så? osv.. sen har du på nolltid lärt dig grunderna i javascript! :) om inte annat så finns också google att fråga om hur man gör vissa saker. :)

Lycka till!

P.S. Är själv scriptare. D.S.
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara Awesome om någon kunde fixa detta problem. Kan det inte själv så vet inte vad problemet kan vara. Hoppas bara det är lättlöst! :)
 

DeletedUser

Guest
Att göra script/uppdatera de som redan finns brukar inte vara några större problem. Däremot ska man orka sätta sig och göra det ;)

Om jag nu satte mig och gjorde det skulle jag nog inte heller sprida det i starten av en värld då det kunde ge mig ett övertag mot majoriteten av spelarna ;)
 

DeletedUser

Guest
De har fixat scripten till w54 på .net, är det ingen som vill fixa så de fungerar på .se? Kan väl inte vara allt för stort jobb?
whistle.gif
 

DeletedUser

Guest
Jag hittar tyvärr inga "lagade" skript till w54 någon stans, bara typ ett ob skript :p
 

DeletedUser

Guest
Här är ett farm script från w54, fungerar där. Men på .se fungerar det inte, när jag trycker på attack-knappen blir det "ogiltig destination". Någon som vet vad felet kan vara? Kanske till och med vara så gullig att laga det och dela med sig? :awsm:

Edit: Nehe, spoiler verkar inte fungera? :s
Får ta och länka istället.

http://forum.tribalwars.net/showthread.php?t=223651

Någon som kan förklara hur jag får scriptet i spioler? Så jävla bra är jag på script och skit.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Testa med att ta bort koordinaterna som är från W54 och sätt in några koordinater på barbarbyar från V14=)
 

DeletedUser

Guest
Säker;)?

Eftersom det funkar för mig och jag bytte endast koodinaterna:p

Funkar det för dig!? :O

EDIT: Jag måste vara den smartaste personen i världen.. Utan tvekan! Jag märkte att det inte gick att kopiera och klistra in i scriptet så jag öppnade en ny flik, inget fel med det. Gick sedan in på den by jag skulle lägga in och bytte tillbaka till scripte-fliken. Då stod det på den andra fliken mina egna koords, skrev då in dem ist. Helt sjukt vad bra jag är! Men nu fungerar det iaf. (y)
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp