Självuppdaterande Kartor

Näbb Ankka

Member
Reaktionspoäng
18
All ära och berömmelse till Chickencatch och hans underbara kartor!

Stammar
➭ Dominans!

TribeDominance.png


➭ Poäng!
TopTribes.png


➭ Adling! (48h)
RecentConquers.png


➭ Snitt!
AvPoints.png


Spelare
➭ Dominans!
PlayerDominance.png


➭ Poäng!
TopPlayers.png


➭ Adling!
FastestNoblers.png


➭ OBA!
MostOffensive.png


➭ OBT!
TopODPlayers.png

Info om tråden!
 

Näbb Ankka

Member
Reaktionspoäng
18
Tycks bara fungera från Firefox(bästa webbläsaren:troll:) Testat kolla från chrome opera och edge och på de syns inte kartorna. Vet inte om det är nån uppdatering från webbläsarna som gör det eller om forumet som fått nån uppdatering så att det inte fungerar mera. :confused:
 

DeletedUser

Guest
Jag tror inte det är någon uppdatering i forumets programvara, jag kollade på .net och det ser likadant ut där. Där verkade det som något problem med uppdateringen från snubben som tillhandahåller kartorna men Näbb Ankka har ju kartorna.

Det märkligaste av allt är att jag inte ens kan se länkningen inne på huvudposten här, det finns ingenting där, inte ens taggen för IMG som annars är det enda jag ser.

Efter lite nytt grävande insåg jag att det sannolikt beror på att Opera inte gillar certifikatet på sidan kartorna är hostade på, www.twmaps.co.uk.

50f355be76dfa6f721bda2d1610d5fd5.png


Chrome tycker inte heller den är nåt vidare

77f1dc91e2ffcb26bce676f6f12f3037.png


Inte ens FireFox gillar den, utan säger att anslutningen inte är säker. Så med största sannolikhet har Näbb Ankka antingen godkänt en visning av sidan trots att certifikatet gick ut den 1:e oktober, kanske genom att gå in och hämta länkarna bara. Medan vi andra inte gjort det, och därmed inte heller ser innehållet på sidan...
 

comadde

New Member
Reaktionspoäng
0
Får samma som de andra i chrome. Men om man går in på sedan och trycker på avancerat i chrome och fortsätt ändå så kommer man förbi detta problem.
 

DeletedUser

Guest
Får samma som de andra i chrome. Men om man går in på sedan och trycker på avancerat i chrome och fortsätt ändå så kommer man förbi detta problem.
Och får på köpet en inte säker anslutning. Men det är ju upp till var och en vilka risker man tar, det är ju inte på något sätt säkert att det finns en fara i att göra så.
 
Topp