Självuppdaterande kartor

Reaktionspoäng
14
Om man skulle få dom att uppdateras typ varannan timme skulle man slippa titta på 21 timmar gamla nyheter, som vi just nu gör :)
 

DeletedUser

Guest
Dom här kartorna... Kan man inte få dom att uppdateras oftare än var 24:de timme?

Vad är poängen med det? Nu har du en fast tid som uppdateras dagligen.

precis, av vilken anledning ?

Håller med försttalande snubben... Hade varit najs om kartorna uppdaterats oftare än /24h. Men det går nog inte att ändra på det då det är nickjer som tar hand om det "/

O åndra sidan så kansske du kan kontakta honom om det kilsmo? :)
 

DeletedUser

Guest
Håller med försttalande snubben... Hade varit najs om kartorna uppdaterats oftare än /24h. Men det går nog inte att ändra på det då det är nickjer som tar hand om det "/

O åndra sidan så kansske du kan kontakta honom om det kilsmo? :)

skälet till att kartorna uppdateras som dom gör är att twstats uppdaterar sina kartor en gång var /24 timme.
 

DeletedUser

Guest
shit!! tack vara dsa kommer ut erövra hela nord östra rimmen!!! xD
 

DeletedUser

Guest
Lol... Nej, dessa kartorna skapas inte efter twstats...
Dom använder dock samma filer som twstats för att tillverkas.
Dvs filerna man hittar här http://sv9.tribalwars.se/help2.php?article=map_data + några till som inte är listade^^

Det gäller bara att kunna programmera :cool:

Den delen är jag väl medveten om ^^

Som jag har förstått det så är nickjer bara en medlem/spelare och inte någon som jobbar inom TW och därför trodde jag att han skulle gå efter något lättillgängligt som TWstats istället för massa data som han inte kommer åt. Ska inte snacka mer om det, blir bara förvirrad av det, vilket ni säkert också blivit efter att ha läst mitt svar :O xD
 

DeletedUser

Guest
Stammar som adlat mest det senaste dygnet

Intressant att se, mycket tjocka blå duttar.
 

DeletedUser

Guest
Om det forsätter så där kommer hela sydost vara övertaget om någon vecka... Tycker lite synd om de stackarna som startade där :(

Era stats i det här kriget är mycket imponerande, Sprit. Nu undrar jag bara... Vilket blir ert nästa offer? Ni totalt krossade Fierce på ett par dagar, så det kan inte vara kul att ha Er markerad som fiende på kartan :eek:
 
Topp