Seriöst

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Lika bra att berätta så mycket som möjligt, är sorgligt vilken nivå som .se ligger på.

Egentligen tror jag det är lika stor andel .se-spelare som .net som verkligen kan spela, dock har .se en så mkt större siffra när det gäller totala spelare ^^

kollar man antalet dugliga procent är det kanske inte så olika ? ;)
 

DeletedUser

Guest
Egentligen tror jag det är lika stor andel .se-spelare som .net som verkligen kan spela, dock har .se en så mkt större siffra när det gäller totala spelare ^^

kollar man antalet dugliga procent är det kanske inte så olika ? ;)

förlåt för sent svar

procent mässigt per värld tror jag faktiskt .se ligger över .net, även om jag tycker nivån är låg generelt på de flesta världarna.

Vart med om två gånger att vi dragit ihop ett gäng och testat .net har aldrig vart någon större skillnad mot vad som hände när NiC drogs ihop, dvs man dominerar världen totalt utefter poäng. Även när jag testat .net självständigt har det inte varit någon större skillnad. Största motstånden man kan få nu förtiden här om man joinar i mitten av en "bra"premade stam, även om det inte brukar vara så farligt eller.


avslutnings vis så rekommenderar jag att man läser guiderna på .net även om jag inte håller med alla de skriver.
 

DeletedUser

Guest
förlåt för sent svar

procent mässigt per värld tror jag faktiskt .se ligger över .net, även om jag tycker nivån är låg generelt på de flesta världarna.

Vart med om två gånger att vi dragit ihop ett gäng och testat .net har aldrig vart någon större skillnad mot vad som hände när NiC drogs ihop, dvs man dominerar världen totalt utefter poäng. Även när jag testat .net självständigt har det inte varit någon större skillnad. Största motstånden man kan få nu förtiden här om man joinar i mitten av en "bra"premade stam, även om det inte brukar vara så farligt eller.


avslutnings vis så rekommenderar jag att man läser guiderna på .net även om jag inte håller med alla de skriver.



Ibland hittar man små godbittar där man inte trodde de fanns. Folk som lär sig av sina misstag och fightar tillbaka. Det är då det är riktigt roligt att lira TW :D

Jo guiderna på .net är många gånger läsvärda men det gäller att ta till sig det bästa och anpassa det efter ens egen spelstil. Jag spelar många gånger inte "rätt" men då är det för jag inte tycker om att göra på vissa sätt. Eller helt enkelt är uttråkad :D
 

DeletedUser

Guest
gör tvärtemot vad pilis säger och du får den absolut bästa starten på speed:D

skämt åt sido.
De flesta anser mig vara den bästa startaren på speed med tanke på att jag tar ledning efter 20 min och håller den resten av spelet varje gång jag vinner. Det du skall tänka på är att inte till fullo hålla en och samma taktik hela tiden. ta en titt på ditt läge och skapa taktik efter läge, snabbhet på dator, hur utsatt du är, vilka vänner du spelare med och vart de ligger.

det finns 100 olika sätt att starta på, jag brukar köra på flera olika sätt när jag startar beroende på hur läget är. Tänk inte mestandels på att lyssna på andras idéer utan skapa dig en taktik som stämmer överens med ditt spelande och ditt kunnande. Var aldrig rädd för att helt och hållet byta taktik mitt i starten, läget förändras, motståndarna förändras och har du bara massa spelare med fullt av deff så kan du inte köra en deffstart, det funkar inte.

Kolla ditt läge, och tänk efter. var snabb, var stark och var framför allt smart. i starten så bygger du upp den grund du kommer stå på hela tiden, så gör ingenting du inte vet att du klarar av.

jag kommer inte ge dig en direkt mall på strategier som jag använder mig utan av den anledningen att bara jag vet mina egna strategier och så skall det även fortsätta. ta del av hur många säger här nu och känn efter vad som passar din spelstil, det är det viktigaste av allt. spela som du själv gör, inte som någon annan tycker. pilis, bertil och många andra spelare som skriver här är mycket bra spelare. ta till dig, men gör absolut inte exakt som de gör
 

DeletedUser

Guest
Har mött på den där taktiken förut men aldrig vågat testa den, blir till att köra på nästa värld.

Och angående backtracking, har aldrig lyckats väl med det. Några tips med hur man får så lite som 50 ms?
 

DeletedUser

Guest
gör tvärtemot vad pilis säger och du får den absolut bästa starten på speed:D

skämt åt sido.
De flesta anser mig vara den bästa startaren på speed med tanke på att jag tar ledning efter 20 min och håller den resten av spelet varje gång jag vinner. Det du skall tänka på är att inte till fullo hålla en och samma taktik hela tiden. ta en titt på ditt läge och skapa taktik efter läge, snabbhet på dator, hur utsatt du är, vilka vänner du spelare med och vart de ligger.

Har aldrig spelat speed så kan inte säga så mycket om det, min taktik är mer för icke-speed världar och vad jag sett så failar du ganska bra på non-speed världar.:p

Men ta inte allt vi skriver för godo testa dig fram, min taktik tog mig 1-2 världar att komma fram till och efter att ha lyssnat på visa .net spelare, som den baseras på.

Har mött på den där taktiken förut men aldrig vågat testa den, blir till att köra på nästa värld.

Och angående backtracking, har aldrig lyckats väl med det. Några tips med hur man får så lite som 50 ms?

räkna tillbaka anfall som återvänder hem kommer alltid hem yy.xx.000 så man ska försöka träffa efter den sekunder precis, så nära som möljigt. Så allt handlar om reaktion hastighet.

Backtracking är just den handledning jag håller mig lugn med att farma aktiva spelare.
 

DeletedUser

Guest
Tribalwars blir tråkigt om man följer andras tekniker.

spela länge och bygg upp din egen, spelet blir mycket roligare om man spelar på sina egna kunskaper.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp