Seger

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
sluta nu!!! inte är det dags nu ?? inte ska denna värld sluta ! denna ska fortsätta i evigheter !! qola + sweflash ska ha lite och göra senare ! när jag blir stor ! :) då ropas det efter nååååååååd ! :)
men om världen nu ska stängas så vill jag tacka alla för en intressant tid ! v16 är den segaste men mest sociala världen hitills ! (stavas hitills hitills eller hittils ?)

som sagt en fotbollsmatch är inte slut förrän domaren blåser av den !

Då har du inte spelat särskilt många världar och förmodligen så är detta din första:confused:

V1 spelas fortfarande, Värld 3 stängdes för 2 veckor sen och där krigades det hela tiden i över 5 år?

Så...varför är denna "segast" och tror du inte att andra världar varit minst lika "sociala" som denna?

Vänta tills nästa värld utan kyrkor öppnar, då gäller det att hänga med så man inte åker ut till "rimmen", för många världar har nyss avslutats och spelarna sitter och väntar på nästa värld som passar. Då kommer många erfarna spelare som du inte har hört talas om och stammar som har vunnit världar att visa sig igen:sneaky:
 

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Pinsam taktik!

Måste bara skriva om hur pinsamt det är att använda sig om spioner mm!

När stamar som är mer än dubbellt så stora som sin fiende, måste använda sig av spioner och spelare som DontBlameMeQQ!
Som inte vet hur man spelar detta spel på ett okej och rakryggat sätt! Så försvinner det roliga med spelet, och jag skulle enbart skämmas om jag spelade på samma sätt!

Just nu sitter jag och skrattar åt de spelarna som senare kommer och sitta och slå sig för bröset över hur duktiga dom är på detta, när dom i själva verket är dåliga krigare som måste ta till sådana knep för att nå framgång.....

Man undrar ju vad det är för sorts människor som sitter där bakom, skärmana, troligtvis sådana som fuskar i patiens och anser sig varit duktiga som fick ut den!!!!

Sorry BaD nu sjönk ni under ytan en gång för mycket!!! Ett pinsamt gäng är vad ni är.......... Och Exc akta så att ni inte får kriga lite det kan vara farligt;-) Häng på de stora istället, det är ju ett säkert sätt om man inte har någon stake i kroppen!!!

Nu kommer det säkert komma en massa lama undanflykter om att det hör till spelet mm!
Men det gör det inte i min värld kan jag säga! För jag spelar för att det är kul, och vill inte förstöra det roliga verken för mig själv eller för mina fiender genom att agera på detta sätt!!!

Så vad skall man göra förutom att skratta åt de spelarna som tror dom är duktig, när dom mergar med allt och alla samt använder sig av spioner!

Tråkigt att det allt som offtast är de som spelar på detta sättet som får framgång! Det förstör spelet fullständigt!!!

Det som är kul är att planera offensiver mm med sina vänner! och inte behöva ha någon som utnyttjar att det finns små ynkliga rötägg som inte har personliget eller moral nog utan att förstöra för andra!
Men tyvvär finns det ju alltid denna sortens människor, det får man ju leva med:-(

Men det är ännu värre i mina ögon att dra nytta av det! Det visar ännu mer vilken stil de spelarna som gör detta har.......

Så grattis till er som gör detta! Ni har visat vad ni går för! Och jag personligen skrattar jag bara åt er och hoppas att jag slipper lära känna eran sort...... Och tycker bara synd om er!! För nu har ni ju förbrukat eran chans att kunna vinna på ett snyggt sätt genom härlig sammanhållning och kul krig!!!

Detta är mina privata uppfattningar!!

MVH Turnisse
 

DeletedUser

Guest
Och Exc akta så att ni inte får kriga lite det kan vara farligt;-) Häng på de stora istället, det är ju ett säkert sätt om man inte har någon stake i kroppen!!!


stod nästan ensam emot koh i en månad innan bad anföll dom .. 6 miljoner deff poäng på en månad ... så sluta snacka skit ..

tog en stad hos er för typ en månad sedan NOLL motanfall..

:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Håller med om allt du skriver om Turnisse, har själv påpekat detta, Vi behöver ej spioner har jag sagt och att jag skäms för detta.
Man klagade väl ej så mycket i början dock när alla gick emot oss.
Men det har varit massvis med "spioner" i alliansen sedan den började och det är väl ej så konstigt när så många stammar går mot 1 att det är jättemånga som inte är pålitliga och som känner folk överallt osv och vad jag vet har alla kommit till oss med info sen fortsatt ge info utan att vi frågat om det. Men frågor från en del av oss har säkert förekommit efter det.

Har själv ej haft några fördelar på den spioninformationen som kommit ut dock bara nu med dontblame i slutet.
Och det är ej så att vi har särkilt spionforum eller nåt utan folk i alliansen har villigt öppnat käftarna och pratat med 1-2 av oss så det mesta har vi andra ens fått veta ens.

Inga spioner i början när alla gick emot oss samt om ni kört som fan på oss där med bra ledningar/strategier och på flera fronter så skulle ni kunnat grejat det!

Kan glädja er med att det nog var sista "spionen" som lämnade där, Ingen jag känner till iaf mer.

Min uppfattning är att dom flesta värdlar så är det flera på kontona, spioner, värvar dom bästa spelarna, internadlingar, lätta byar adlingar, fulspel, fegspel bland många av dom stammarna som vinner och "bästa spelarna".
Men man ska ej dra alla över en kant, det finns verkligen duktiga aktiva hjälte spelare också.
Tror dock många bra hjälte spelare ej kommer till slutet dock för dom ser hur smutsigt det är.

lite som robinson man röstar bort dom bästa osv...

Men detta med internadlingar tycker vi i BaD också ej om, Men vad fan ska vi göra, klart vi adlar byarna så dom är med oss fortfarande.

mvh TT
 

DeletedUser

Guest
.....

Inse att det är en del av ett krigsspel/strategi att ha spioner. Fast ni skulle ju inte uttnyttja den info ni får. The men in shining armour. ;)

Er idé är kanske att man inte ska använda den info man har tillgänglig? Och om man nu tycker att det är så hemskt med spioner så kan man stå upp för det och dra direkt. Dont let the door hit you on the way out...

Vi har aldrig värvat en spion utan dom har skickat sina uppgifter till oss utan påtryckningar.

Sen så säger ju det en hel del om man hela tiden har spioner och inte har den kunskapen att kunna hitta igen dom är ju bara ett bevis på sina egna okunskaper. Så samtidigt som det kastas skit på andra så kan ni ta och vända blicken inåt och lära er nåt av det hela.

Här kommer orsaken till att ni inte lyckas bättre... Så fixar jag en bild sen...

LMR

2140 (+1807-333)

45 BaD
67 BC
66 Spjut
ca 1000 barbar


BC

1940 (+1545-395)

61 BaD
59 LMR
35 Spjut
ca 1000 barbar


Spjut

2294 (+1908-386)

59 BaD
84 BC
108 LMR
ca 1000 barbarbyar

BaD

5277 (+4862-415)

156 BC
117 LMR
195 Spjut
ca 400 barbar

Till det kommer diverse internadlingar och folk som blir kickade och adlade från båda sidor...

Som sagt: Sluta grina det är nog med vatten i soppan.
 
Senast redigerad av en moderator:

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Inse att det är en del av ett krigsspel/strategi att ha spioner. Fast ni skulle ju inte uttnyttja den info ni får. The men in shining armour. ;)

Er idé är kanske att man inte ska använda den info man har tillgänglig? Och om man nu tycker att det är så hemskt med spioner så kan man stå upp för det och dra direkt. Dont let the door hit you on the way out...

Vi har aldrig värvat en spion utan dom har skickat sina uppgifter till oss utan påtryckningar.

Sen så säger ju det en hel del om man hela tiden har spioner och inte har den kunskapen att kunna hitta igen dom är ju bara ett bevis på sina egna okunskaper. Så samtidigt som det kastas skit på andra så kan ni ta och vända blicken inåt och lära er nåt av det hela.

Här kommer orsaken till att ni inte lyckas bättre... Så fixar jag en bild sen...

LMR

2140 (+1807-333)

45 BaD
67 BC
66 Spjut
ca 1000 barbar


BC

1940 (+1545-395)

61 BaD
59 LMR
35 Spjut
ca 1000 barbar


Spjut

2294 (+1908-386)

59 BaD
84 BC
108 LMR
ca 1000 barbarbyar

BaD

5277 (+4862-415)

156 BC
117 LMR
195 Spjut
ca 400 barbar

Till det kommer diverse internadlingar och folk som blir kickade och adlade från båda sidor...

Som sagt: Sluta grina det är nog med vatten i soppan.



Så kan man ju tycka! Men jag kan ju bara tala för mig själv... Och jag har haft lägen att utnyttja spioner ett flertal gånger men inte använt mig av detta!!
För jar respekterar de flesta av mina motståndare så mycket så att jag vill inte förstöra det roiga för dom med att planera offensiver mm, utan att någon FUSKARE! skall avslöja allt som görs!

Och som jag skrev innan så tycker jag att det är fusk! Och man kan tjuvtitta när man leker kurra gömma och man kan dopa sig i idrott mm mm! Och tyvärr kommer det alltid finnas svagare individer som tycker att detta är okej, och du verkar vara en sådan...... Men i det långa loppet så är det ju mer synd om dom som håller på och fuskar på det sättet!

Och vad det gäller gråbyar så ingår det där emot i spelet att adla dessa! För om man är mycket mindre och svagare så måste man ju bygga sig större på något sätt!

Och jag hade rätt att det skulle komma dåliga ursäkter på att detbär okej med spioner;-)
 

DeletedUser

Guest
Du kan ju inte mena allvar Turnisse med att du förknippar "spione" med fuskare som dopning. Skillnaden är enormt stor. En som dopar sig fuskar genom att han höjjer sin prestationnivå/träningskapacitet. Det handlar oftast om världsstjärnor. En spion på v.16 som ger info till BaD är mil ifrån samma sak.

Kan ni inte hålla reda på era spelare utan att dem ger infon självmant kan inte BaD rå för?


Den tid jag spelat där visade att dem kommit dit genom köttning och bra kamratskap. Så "dåliga ursäkter" får du då ta för att du smutskastar dem.


/wadman
 

DeletedUser

Guest
....

Som sagt lär känna dina medspelare.

Och ett råd INGEN stam har någonsin vunnit en värld med att adla mer än 50% byar.

Skillnad på fusk och utnyttja info är 2 olika saker. Men förklara det för ignoranta människor är inte lönt...
 

DeletedUser

Guest
Sluta gnäll nu, allvarligt talat.

När jag började i BaD, eller rättare sagt Operation Hostile som det var då, så var vi betydligt mindre storleksmässigt jämfört med världen - us against the big world.

Att vi kommit dit vi är idag har inget med fusk eller spioneri att göra, vi spelade våra kort smart och sakta med säkert blev alliansen mindre och mindre och dessutom alltmer ostabil. Att ni sedan led av korruption och era Egna medlemmar kom med information till oss utan att vi bett om det kan vi inte råför. Ni har spelat era diplomatiska kort i sjön och eran moral måste ju varit värdelös med tanke på hur folk valde att sprida information från er.

Så kom inte och säg att vi har fuskat eller vunnit världen på ett orättvist sätt - ni har inte lyckats hålla jämna steg vilket gör att ni står där ni står idag.

Punkt slut
Over 'n out
 

DeletedUser

Guest
....

Och som jag skrev innan så tycker jag att det är fusk! Och man kan tjuvtitta när man leker kurra gömma och man kan dopa sig i idrott mm mm! Och tyvärr kommer det alltid finnas svagare individer som tycker att detta är okej, och du verkar vara en sådan...... Men i det långa loppet så är det ju mer synd om dom som håller på och fuskar på det sättet!

Men du anmäla mig för att använt spioner till Innogames så kommer du ju få svaret. :) Att man har en åsikt om hur saker ska göras innebär inte att man har rätt.
Mig veterligen har jag följt alla regler som gäller för världen.
 

DeletedUser

Guest
....

Och som jag skrev innan så tycker jag att det är fusk! Och man kan tjuvtitta när man leker kurra gömma och man kan dopa sig i idrott mm mm! Och tyvärr kommer det alltid finnas svagare individer som tycker att detta är okej, och du verkar vara en sådan...... Men i det långa loppet så är det ju mer synd om dom som håller på och fuskar på det sättet!

Men du anmäla mig för att använt spioner till Innogames så kommer du ju få svaret. :) Att man har en åsikt om hur saker ska göras innebär inte att man har rätt. Jag kan göra en fingermålning sen så vi kommer på en nivå som du hänger med på om du vill?

Mig veterligen har jag följt alla regler som gäller för världen.

Men som sagt ignoranta människor som skyller sina egna tillkortakommande på andra människor finns det alltid...
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
qola kära lilla kom inte säg att du spelat helt rent för det har du inte
dock renare än vanligt
 

DeletedUser

Guest
qola kära lilla kom inte säg att du spelat helt rent för det har du inte
dock renare än vanligt

Klargör gärna, vad är fult - vad är "clean"?

Vad du än anser svaret är - så är det fel - för det finns inget svar, alla har vi olika åsikter om vad som är fulspel och vad som är schysst spel. Så länge man följer världens regler (som Qola nämer) så finns det inget "rätt och fel". Personligen tycker jag Qola kommit dit han står idag totalt rättvist.
 

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Men du anmäla mig för att använt spioner till Innogames så kommer du ju få svaret. :) Att man har en åsikt om hur saker ska göras innebär inte att man har rätt. Jag kan göra en fingermålning sen så vi kommer på en nivå som du hänger med på om du vill?

Mig veterligen har jag följt alla regler som gäller för världen.

Men som sagt ignoranta människor som skyller sina egna tillkortakommande på andra människor finns det alltid...

Hmmm det är inte att vara ignorant eller tillkortakommen att vara rakryggad och ärlig!

I mina ögon finns det oskrivna regler som i alla fall jag följer, som jag tycker är självklara för att inte förstöra det roliga med spelet!!!

Det roliga är ju att planera offensiver mm med sina stam vänner och försöka manuvrera ut sina motståndare på det sättet!!
Inte att sitta och tjuv kolla på vad andra gör! Det är enbart för spelar/männinskor som inte har det som krävs, och inte respekterar sina motståndare.....

Men om man inte har kunnandet för det, så förstår jag att man tar till metoder som spioner! Och du har tyvärr kanske inte det kunnandet som krävs och tar till metoder för att vinna fördelar på annat sätt!

Och jag kan bara säga att jag tycker att det är jäkligt tråkigt med spelare som spionerar eller utnyttjar svaga individer till att spionera.......

Detta är tillkortakommande som du nämde ovan;-)
 
Reaktionspoäng
0
Såååå du ligger på rank 17, din stam 4, 60 miljoner efter våran stam, ni är flera stammar mot oss och vi vinner enkelt ändå, och det är fortfarande vi som är dåliga? Du är ute på djupt vatten och cyklar tror jag nog.
 

DeletedUser

Guest
Såååå du ligger på rank 17, din stam 4, 60 miljoner efter våran stam, ni är flera stammar mot oss och vi vinner enkelt ändå, och det är fortfarande vi som är dåliga? Du är ute på djupt vatten och cyklar tror jag nog.

Går inte att cykla under vattnet Jesper.
 
Topp