.se eller .com? tänkt efter?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Okej detta är Tribalwars.se, det är inte Tribalwars.com
Tribalwars.se är för Svenskar eller? Finns det ingen chans att ni kan göra så att bara personer med svenska IPN kan börja spela och inte hela världen.
Vill dom andra spela på en tribalwars server så kan väll dom hålla sig till .com eller .net eller deras eget land.. Eller vad tycker alla andra??

MVH
Zplinter
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Problemet om man skulle strypa alla icke svenska IP är att svenskar som är utomlands inte skulle kunna logga in.


Vad sedan gäller språk så håller jag med dig om att spelspråket ska vara svenska, dock ser jag inga problem med utländska spelare men all officiel kommunikation bör bara vara på svenska och icke svensktalande får begära hjälp från kompisar eller sin stam.
 

DeletedUser

Guest
det är det som är problemet ju, det är en svensk sida, det borde vara bara för svenskar varför anners gör man en sådan sida, strypa alla icke svenska ipn, å är du utomlands varför i helvete sitter du vid en dator då.. skaffa sitter så är allt okej.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Man kan vara utomlands av flera anledningar och inte bara på grund av semester.

Har bekanta som är svenskar som studerar i t.ex. tyskland och Israel, andra bekanta som jobbar i Norge. Vidare så är delar av Finland svenskspråkigt. Med din defenition Zplinter så skulle dessa trots att de är svenskar eller svensktalande inte få spela den svenska versionen av tribalwars.

Vidare så skulle man strypa vilka som får spela så kommer tribalwars.se inte att överleva då det kräver ett stort antal spelare för att finansiera spelet genom delvis reklamintäkter och premiumkonton.
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Jag förstår inte frågan. Vad är problemet med att icke svenskar (hur man nu definierar sånna) spelar på tribalwars.se ?

Jag har i alla fall svårt att se några problem med det.

En annan aspekt är också att om vi har något problem så är det snarare att det är för lite folk än för mycket. Det är några som skrivit och önskat att det ska startas en värld 2. För att det ska kunna ske behöver vi fler spelare, inte färre.

Avslutningsvis så visst kan man blocka detta på IP-nivå men som påpekats så skapar det problem för de som spelar idag. Allt från semestrar till tjänsteresor till kortare eller längre placeringar i utlandstjänst. Det kan också vara så att man har vänner som bor utomlands som man vill tipsa om spelet och skulle tycka att det vore roligt om de kom med.

Så, nej tack! Avråder bestämt från något sådant ingrepp i detta utmärkta spel.
 

DeletedUser

Guest
Dumt förslag...

Jag jobbar på ett tyskt företag på dagarna, deras IP går ut över tyskland på en .de domän, trots att jag kommer ifrån sverige så har jag alltså ett .de ip dagtid och jag kollar av min gubbe under dagen...
 
Senast redigerad av en moderator:

slordimon

Member
Reaktionspoäng
0
Om man skulle avlägsna alla ickesvenskar skulle server medlemsantalet sjunka med flera hundra personar..
Detta skulle göra spelet tråkigare.

Dessutom skulle inte jag kunna spela:rolleyes:

Förresten finns det ingen .com server:p
 
Senast ändrad:

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Spelarna har regler att följa. Det kommer gå ut ett mail under morgondagen där reglerna förtydligas ännu än gång. Om ni anser att dem inte följer det i sina mail eller liknande, rapportera då de till oss, så skall vi försöka ta hand om det.

En IP block är inte påtal speciellt när många svenska bredbandsleverantörer använder brittiska och tyska IP servrar.
 

DeletedUser

Guest
Och kom igen, hur skoj vore det med enbart svenskar? Lite kulturell skillnad kan man ha, då kan man också skaffa sig en ärkefiende som det inte är risk att du råkar i bråk med på stan sen! :D
 

DeletedUser

Guest
Och kom igen, hur skoj vore det med enbart svenskar? Lite kulturell skillnad kan man ha, då kan man också skaffa sig en ärkefiende som det inte är risk att du råkar i bråk med på stan sen! :D

Haha precis. Ibland blir man faktist trött på att snacka bara med svenskar ;)
 

DeletedUser

Guest
Okej detta är Tribalwars.se, det är inte Tribalwars.com
Tribalwars.se är för Svenskar eller? Finns det ingen chans att ni kan göra så att bara personer med svenska IPN kan börja spela och inte hela världen.
Vill dom andra spela på en tribalwars server så kan väll dom hålla sig till .com eller .net eller deras eget land.. Eller vad tycker alla andra??

MVH
Zplinter


På spelet Ogame.se bannas alla spelare som inte talar svenska.
 

DeletedUser

Guest
Lättast sätt för att gallra ut 99% av alla icke svensktalande är att ha någon fråga på svenska som man måste svara rätt på när man registrerar. Några kan säkert komma runt den genom att fråga någon svensk, men då har ju vederbörande iallfall en svensk kompis :)

T.ex denna fråga skulle gallra ut ej svenskläsare rätt effektivt:

"Vad är nitton plus tjugotre"
 

DeletedUser

Guest
Och kom igen, hur skoj vore det med enbart svenskar? Lite kulturell skillnad kan man ha, då kan man också skaffa sig en ärkefiende som det inte är risk att du råkar i bråk med på stan sen! :D

.net finns för detta och om det blir bråk på stan så kan jag alltid skicka rosengård på er som vissa säger xD


Redigerat av PeTTs0n: Vårda språket.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp