Script för och räkna byar i grupp

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Finns de ett script som kan räkna hur mkt off ja har i tex A1off

tex nu, hoppas ni förstår. Ja jag är pedant ja vill se exakta siffror...ja de är onödigt osv osv... men frågar iaf
 

DeletedUser

Guest
Dra ner antal byar per sida till 5 och räkna sidorna.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Antal trupper, eller byar? Lite luddigt vad du vill ha.

Ja han säger ju en sak i namnet på tråden och en annan sak i första postan ;)

Aja on topic: Här är ett script som nästan funkar som det ska...

Källkod:
javascript:  var doc = (window.frames.length>0)?window.main.document:document;  var string = doc.getElementsByTagName('td');  var adels = doc.getElementsByTagName('a');  var count = 0;  var troops = [];    for(k=0; k<12; k++) {  	troops[k] = 0;  }    for (i=0; i<string.length; i++) {  	  	if(string[i].innerHTML>=0 & string[i].innerHTML<=26400) {  		troops[count] += parseInt(string[i].innerHTML);	  			  		count ++;  	  		if (count == 11) {  			count = 0;  		}	  	}  		  }    for (h=0; h<adels.length; h++) {  	  	if(adels[h].innerHTML>=0 & adels[h].innerHTML<=264) {  		troops[11] += parseInt(adels[h].innerHTML);  	}  		  }    document.write("Spjutmän: " + troops[1] + "<br/>");  document.write("Svärdsmän: " + troops[2] + "<br/>");  document.write("Yxmän: " + troops[3] + "<br/>");  document.write("Bågskyttar: " + troops[4] + "<br/>");  document.write("Spejare: " + troops[5] + "<br/>");  document.write("Lätt kavalleri: " + troops[6] + "<br/>");  document.write("Beridna Bågskyttar: " + troops[7] + "<br/>");  document.write("Tungt Kavalleri: " + troops[8] + "<br/>");  document.write("Murbräckor: " + troops[9] + "<br/>");  document.write("Katapulter: " + troops[10] + "<br/>");  document.write("Paladin: " + troops[11] + "<br/>");  document.write("Adelsmän: " + troops[12] + "<br/>");  end();

Enda som jag inte fick den att göra är att räkna adelsmänen... Dock så var det inte jag som skrev scriptet ibörjan, utan jag har bara fixat till några småsaker.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Hmm nja, sånt script har ja redan.

Tänkte mer ett script som räknar hur många byar som finns i min grupp. (jo tack, klart ja kan räkna för hand men palla göra det med 1.100 byar? )
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Som sagt, dra ner byantalet per sida till 5 byar och ta sedan en miniräknare och ta sedan ekvationen:

5x-5+y=x

Y = sista sidan som förmodligen inte kommer landa på 5 jämna byar.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Som sagt, dra ner byantalet per sida till 5 byar och ta sedan en miniräknare och ta sedan ekvationen:

5x-5+y=x

Y = sista sidan som förmodligen inte kommer landa på 5 jämna byar.

Vad är x lika med då?

det är väll enklare tycker jag om du tar 10 per sida och kollar hur många byar "som blir över" på sista sidan.

Sedan adderar du det med antalet sidor multiplicerat med 10.
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Vad är x lika med då?

det är väll enklare tycker jag om du tar 10 per sida och kollar hur många byar "som blir över" på sista sidan.

Sedan adderar du det med antalet sidor multiplicerat med 10.

Det är precis samma sak som Vendetta föreslog, bara att han valde 5 istället för 10.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Inget script, men såhär gör jag.

1) Går in på gruppen jag vill räkna.
2) Kopierar ALLA byarna (viktigt att få med koordinater).
3) Går in på http://mfe.zomis.net/atwm/fakeman.php.
4) Kopierar in i ruta #1.
5) Får sen fram en lista med alla byar.
6) Listan är numrerad så längst ner så står det ju hur många byar du har.

Kanske inte det smidigaste, men funkar rätt bra för mig iaf.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Okej, ja som sagt. Ja vill ha ett script man klickar på och "poff" du har 97 byar.

Om jag inte velat ha denna knapp så hade ja inte skrivit här. Ja är väl medveten om hur man kan räkna, men de är ju inte därför ja skriver här? för o se vilken teknik som är lättast att räkna med.

Jag vill kunna sitta där o trycka på knappen 50 ggr dan och "ah 100 offbyar niiiiccce" för 10 min senare "ahhh nice 100 offbyar "

Förstår ni? Nu kanske inlägget blev lite otrevligt. Ska de inte vara, bara försöker förklara varför ja vill ha ett script åt det. :awsm:

Ja jag är lat
 
Topp