Saknar information

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Jao, men det var från Stribetiden och jag fipplade så med de jekla kartorna att de egentligen bara var något att ha för just stribe.
Dels så hade jag inte en fast färg vilket gjorde att alla stammar bytte färg emellanåt (mestadels beroende på vilken plats i rankingen de hade) och jag orkade aldrig riktigt bry mig om stambytena.

Jag körde ju med samma prog som skapar de dagliga kartorna, bara att jag hade ett annat prog igång som drog ner dem automatiskt, döpte om dem och sedan flyttade/bytte namn på dem efter datumet de togs.

Problemet med det programmet är som sagt färgerna. Jag måste ju skriva in stam familjerna i en fil för att koppla ihop dem, sen måste jag dessutom skriva in stammarna för sig i en "färgfil" (enbart et txt dokument så inget avancerat) så att stammarna behåller samma färg. Det är enbart topstammarna som tas ut och om en stam byter namn så är det kört om jag missar det.
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Har glömt att ladda upp den här filmen från v7 som jag gjorde för några dagar sedan. Nu har dock datorn fått virus och jag betsämde mej för att installera ett antivirusprogram som också var ett virus så nu får jag se när jag hinner ominstallera windowset. Får sitta på ubuntu så länge och där fungerar inte bokstäverna å ä och ö.
Det går inte heller att titta på flashfilmer så jag kan inte se youtube själv. Filmen är ändå ganska tråkig för det händer knappt någonting. Men man ser lite krig i söder mellan AN och ExcPh.

http://www.youtube.com/watch?v=NhvT_rcIR3s
 
Senast redigerad av en moderator:

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Värld 3, helt jävla värdelös kvalité. Någon som vet om man kan ladda upp i det där dom kallar HD? Eller måste man vara någon specialanvändare för att få lov till det?
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Nu händer det någonting på värld 1, men en konfliktfattigare plats har jag inte sett på maken till tidigare. Jag kan lova att det kommer en värld 1 film framåt jul, kanske nästa år. :)

V3 då? Det borde vara perfekt med en update från där den senaste slutade fram till idag :) Mycket som har hänt under den tiden :)
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
V3 då? Det borde vara perfekt med en update från där den senaste slutade fram till idag :) Mycket som har hänt under den tiden :)

Vet det. Jag har börjat skriva om programmet från scratch så det kommer ta sin tid. Min gamla spagettikod börjar tära på funktionaliteten av programmet. Det kommer ta ett litet tag att skriva om, men snart är uppdateringarna tillbaka :)

Jag följer utvecklingen av v3 för det är en riktigt intressant att se hur det utvecklas. Det är svenska serverns festligaste värld så ni ska inte tro att jag glömt det. Det kommer säkert också mot slutet av året. Håll ut!
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Vet det. Jag har börjat skriva om programmet från scratch så det kommer ta sin tid. Min gamla spagettikod börjar tära på funktionaliteten av programmet. Det kommer ta ett litet tag att skriva om, men snart är uppdateringarna tillbaka :)

Jag följer utvecklingen av v3 för det är en riktigt intressant att se hur det utvecklas. Det är svenska serverns festligaste värld så ni ska inte tro att jag glömt det. Det kommer säkert också mot slutet av året. Håll ut!

Låter kanon! ;) Ser fram emot det.
 

DeletedUser

Guest
Wow! Riktigt intressant det här :) Det borde finnas sådana här filmer med på "Självuppdaterande kartor" för varje värld. Hade varit kul att kunna följa stammars utveckling under tiden, från start till slut.
 
Topp