Sagan om LoW, Elite och legenden om Moonflake den store

DeletedUser

Guest
På brist av aktivitet så här dags tänkte jag göra min sista stora anstängning på Tribal Wars..
Nedan följer en TW-missbrukares bekännelse (bli inte förvånad om du känner dig träffad :p). Etersom jag har lagt ner all spelande här och har bara kollat lite på forumet så kommer jag att låta alla nyfikna ta del av en interessant historia (pajkasstning och dylikt undanbedes, men all sorts beröm och beundran är välkommet) i sagan om ett imperium.

Det hela börjar i februari 2008. Efter att ha erövrat ett annat onlinespel så sökte jag mig till en ny utmaning. Ett helt nytt spelkoncept att fördriva tiden med, då jag blivit pappa och därmed långtidsledig från jobbet.
"Tribal Wars låter som ett skojigt spel att fördriva tiden på..
Registrerar mig och prövar min lycka".

Kollar runt på kartan och på spelet generellt och tycker att det är otroligt lockande med sån bredd i spelet. Efter ett par dagars spelande så startas den första stammen, kallad "Furious Horsemen". Tar med en kollega från det andra spelet hit och vi börjar vår gemensamma resa. K34 var den ursprungliga kontinenten. Under uppbyggnaden av byn så blev mina bönder plundrade på all material som de samlade in, även all stöldgods som hämtats från övergivna granbyar blev bortrövat.

Jag tog kontakt med min granne tillika förövare, som tillhörde stammen Coriander och bad om grannfröjd. Han gick med på det och meddelade sina stammedlemmar att ingen ska anfalla denna spelare. Min by, som senare utveckaldes till en kedja av byar i området blev aldrig mer anfallet, och mitt lilla imperium började växa sig större. Moonflake (som på den tiden var känd som "theyaay"), som var en av två grundare till Furious Horsemen Ändrade namnet på stammen till "Lord Of War - Imperiet" och började rekrytera interessanta spelare. Eftersom den store moonflake under den tiden var mycket av en nybörjare så kördes LoW (Lord Of War - Imperiet) med den mentaliteten att rekrytera spelare på olika kontinenter för att sedan gneta sig innåt och på så erövra över kartan.

Allteftersom LoW växte så blev fler och fler intresserade av att bli del av den. På grund av medlemsbegränsningen så blev det ett intagningsstopp, något som ledningen inte varit så noga att övervaka. Ledningen som nu bestod av 1 ledare och 4 generaler beslöt sig att dela upp stammen för att kunna ta emot den stora intresseanstormningen som fanns.

På vissa kontinenter så började vissa understammar till LoW att bli toppstammar och många fick upp ögonen på denna nya uppstickare. Faktum är att ingen av de på den tiden stora stammarna hade någon aning om vart ifrån denna nya stamfamlij kom, och många spekulationer och orosmoment bland eliten fanns. De flesta hade sina ögon öppna på denna nya kommande stamfamlij, inte för att LoW hadde någon topplacering, utan för att familjen bestod nu utav mer än 300 anhängare.
Och vad som var ett ännu större hot nu var de diplomatiska relationerna som LoW hade i de olika delarna av världen. För även om LoW var en utspridd stam, så fanns allierde runt vartenda anhängare.
Ett namnbyte skedde och "Lord Of War - Imperiet" skullle komma att heta "LoW - Gentlemen Of Doom"

Under tiden då LoW blomstrade och badade i motståndarnas blod hade flera försök att värva ledaren gjorts av grannarna i Coriander. Coriander och LoW blev aldrig allierade och så hamnade Coriander i krig med den forna stormakten "LEGXX" som på ett liknande sätt som LoW tagit sig fram genom genialiska rekryteringar.

Coriander kämpade tappert, men var på väg att ge upp ett tag. Då LoW's ledare hellre såg Coriander som grannar än en rivaliserande stamfamilj så erbjöd han sina och sin stams trupper i assist. Han gick slutligen med i Coriander där han blev en utrikesminister, tillika rådgivare för att avvärja stammens undergång. Efter långa diskussioner med dåvarande ledaren om hur kriget skulle vändas så sattes planer i värket och f.d Folk35 (som sedan blev tjekan) blev kontaktad för understöd. Det blev början till den relation som tjekan och Coriander drogs med på gott och ont.
Coriander hade redan då goda relationer till sina nuvarande allierade i WcW som oxå var inblandade i kriget som understöd.

Kriget tog sin ända, LEGXX vart besegrat och upplöst, och Coriander hade nu fått sitt rykte av att vara en enastående krigsmaskin. Kort därefter så gick de in i ett nytt krig mot en annan toppstamm som de lyckades bryta ner tillsammans med sina allierade.

Det erkändes aldrig att LoW hade någon inblandning i Corianders framfart, och iom detta så drog sig moonflake tillbaka till LoW med namnet Omeganr1 som "ny" ledare för stamfamiljen.

Många nya rekryteringar gjordes, och nu så tog man med ett antal allierade stammar och bildade en federation som till sist kollapsade.

Eftersom många hade ögonen öppna på LoW's utveckling så börjades det konspireras emot dessa i rädsla om att de skulle en dag bli aldeless för stora för att någon skulle rå på de.

En annan stamfamilj (forna NBG) förklarade krig, och när de allierade behövdes som mest visade det sig att dessa nära allierade var med i konspirationen för att fälla LoW. De hade använt alliansen som skydd mot andra stammar, men nu när de vuxit sig lite större såg de en möjlighet att ge sig på sina allierade som de gamar de verkligen var. Länge stod LoW emot anfallen, och när man vädjade om hjälp mot gamstammarna så fick man bara mer gamar emot sig. Det handlade dock inte bara om gamar utifrån, en del av medlemmarna hoppade över till fienden precis när kriget startat, vilket tyder på att det fanns en hel del konspiration bakom det hela.

Den enda lösningen här var att rädda det som kunde räddas. Många av LoW's forna medlemmar har lagt ner eller finns i andra världar, andra finns i dagens toppstammar.

Det fanns två allierade som är värda att nämna och stod vid LoW's sida till slutet, och dessa är DGC och AROS. Dessa höll ryggen rak och slogs till sista spjut. De som konspirerade kommer inte att föräras med omnämning.

Vid denna tidpunkt så kontaktade ledaren omeganr1 sin fiende och sa att de kan få den delen av LoW som var närmast om de lämnade de allierade som deltog i kriget i fred.

Omeganr1 skulle avslutas inom kort. Men innan dess så erbjöds de allra bästa och mest trogna från hela LoW imperiet att starta en ny supermakt i utkanten av alla krig. Det var ungefär 10 inbjudna, varav 5 + omeganr1 gick vidare med att starta den stam som ni nu känner som "Elite" (The Elite Archangels).

Så föddes Moonflake och Elite med sin kärna av 6 spelare (kända som de heliga 6). De enades om stamnamnet "Elite Union", av den anledningen att det var en samling av elitspelare som skulle bygga stammen från grunden med en fast stomme och köra med näsan högt, gå in i alla konfrontationer med ryggen rak och med full fart.
 

DeletedUser

Guest
Så föddes Moonflake och Elite med sin kärna av 6 spelare (kända som de heliga 6). De enades om stamnamnet "Elite Union", av den anledningen att det var en samling av elitspelare som skulle bygga stammen från grunden med en fast stomme och köra med näsan högt, gå in i alla konfrontationer med ryggen rak och med full fart.

Kraven för att gå med i stammen var skyhöga (kan tyckas löjligt med tanken på att storleken på stammen var så liten och att ingen av spelarnas nya namn var kända) och grannarna kände sig inte direkt hotade. på väldigt kort tid så gjorde sig elite hörda bland sina grannar, och det farmades och adlades hejvillt. Man beslöt sig att ockupera K76 och göra den till sina kärna. Det största hotet var mångdubbelt så sort stort, men de efter att de sätt stammens framfart så anföll de aldrig. De kontaktade och försökte hota till sig en allians. De fick ett strängt nej och hotet besvarades av ett mothot som senare ledde till att stammarna ingick en IAP.

Elite var extremt nogranna med spelarintagningarna, men än mer nogranna med allianserna.

Alla spelaransökningar och alliansförfrågningar slutade med att respektive byar slutade hos Elite. Om Elite tyckte om spelaren och var intresserade så blev spelaren inbjuden, om denne tackat nej så välkomnades byarna.
Alla alliansförfrågningar till en början slutade med att man gjorde en uträkning på rimliga spelare som kunde platsa i elite eller som annars kunde vara ett hot blev inbjudna, resten adlades upp eller användes som farm.

Elite bestod alltså bara av hungriga, listiga och målmedvetna spelare som handplockats av de heliga. Ett av kraven för värvning var att man fyllt 18 år, på så sätt kunde man försökra sig om att de som var med var medvetna och lojala då de oftast inte hade tid att börja om från början (vilket var fallet om man trotsade de heliga och stammens kodex)

Elite bara hade IAP med stammar som var mångfaldigt större i antalet byar, eftersom man börjat om från början och andra hade gott om försprång. Dessa IAP kom aldrig genom förfrågan av Elite, utan dessa IAP kom alltid av förfrågan från de stammar som vart större till ytan. Skötte man sin IAP rätt och kunde erbjuda något intressant så kanske man kunde få en allians med Elite, med förutsättning att man hade integritet och inte var måltavla för någon annan stam. I de fall då man försökte smutskasta Elite blev man en måltavla.

Genom att ha den sortens integritet som Elite hade och det faktum att man aldrig vek ner sig så blev man som en magnet för kompetenta spelare i omgivningen, till vilka man förståss öppnade dörrarna.

I närheten fann man sin gamla allierade AROS och erbjöd de en allians, eftersom man var medveten om deras lojalitet.
Senare kom den stammen att splittras och man öppnade dörren för de spelare som ville fortsätta. Där fanns en hel del kompetens som bidrog med mycket i Elite.

Man hade ordnat en IAP med f.d TP (True Predators) som skulle gett stöd åt gamla LoW, men som sedan sluta med som gam.

TP var mer än dubbelt så stora som Elite vid det här laget och det gjorde så att de trodde sig kunna ta lite byar som de kände för. De hade oxå allierade bakom ryggen, så vrför skulle de vara oroliga för en så liten stam?

Gissa om deras övertramp vart välkomnad av de heliga :D

De hade precis kommit från ett krig där de svek sina allierade i -ST2- genom att dra tillbaka sina deff och backa upp fienden (MASH). Detta bara för att MASh var på gränsen att göra ett massivt anfall mot de, och de ville rädda sina små röda rumpor.

Så nu gick de på Elite och skulle ta några lätta byar. Elite bad dessa sluta iom att det rådde IAP mellan stammarna. Då ökade anfallen och adlingsförsöken. Man beslutade snabbt att skriva en krigshandling från Elite's sida då man inte tänkte lägga sig ner o rulla i gräset. Som ni säkert känner till så är kvantitet inte samma som kvalitet. Motattackerna mot TP inledess och Elite mobiliserade sig snabbt. TP insåg snabbt att de hade gått in i väggen och vädjade om hjälp till -ST2-, men då kontaktade -ST2- Elite istället och tackade för att Elite gett sig i krig mot en förrädare.

En vecka in i kriget hoppade även MASH-allierade fd DSS in i kriget mot Elite, och plötsligt satt lilla Elite med under 40 spelare med sammanlagda 8 mille mot deras sammanlagda 42.

Även dessa hade då IAP med Elite och skickade massanfall under natten mot stammen utan vare sig krigsförklaring eller avbruten IAP.

De lyckades ta några byar under överraskningmomentet, men en snabb mobilisering och extremdefning av en spelare slog elite ut mer än 90% av DSS offensiv. Efter detta så bad de om vapenvila, vilket de också fick efter att Elite tagit tillbaka en del byar. 2 dagar senare försvann DSS då deras spelare till MASH.

Strax därefter så försvann TP från kartan, och nu var Elite en stam som låg placerad på top 20-listan.

Man allierade sig med -ST2- och company och hoppade efter en stund in i krig mot MASh (som under den tiden tillhöde den tyranniska trion MASH, Ninjas och Tjekan)
MASH med runt 100 mille hade i smyg samlat offtrupper för att radera Elite (då gamla DSS spelare hunnit bygga tillbaka sina off-trupper) som då var på 24 mille. Vi vet alla hur det gick när MASH bad om nåd när tjekan fick nog. De benådades och skonades av alliansen, och kriget tog slut.

Under krigstiden så slutade den största delen av den ursprungliga Eliten, och varje gång som någon slutade så försvann en del av nöjet för alla inblandade. Anledningen till att folk slutade var helt enkelt för att de inte hade tid att sitta uppe på nätterna och ducka anfall, då flera var familjeföräldrar och många hade sina jobb att tänka på. Spelet ska ju inte kännas som en börda, det ska vara en njutning och ett nöje.
Så det ena ledde till det andra, och Elite tog upp sin akademis medlemmar så att de skulle ha en chans att klara trycket från fiendestammarna.
De i akademin var antingen för unga för Elite, eller för oerfarna för att passa in.

Det senaste kriget mot DC är något som jag tyvär inte fått ta del av..
Varför jag säger tyvär är för att det är ett krig som jag väääldigt gärna velat ha, men pga Elites allians med stribe och stribes allians med DC så hade Elite ingen möjlighet att anfalla utan att bryta förbindelsen med stribe.

Inte för att stribe var någon bra allierad på något sätt, då de inte ville hjälpa oss mot den gemensamma fienden - MASh, utan för att Elite inte längre var den Elite som alla fruktade. Mer än hälften av den nya Elite var från akademin och skulle alltså aldrig platsat i stammen.

Elite hade en IAP med DC, inte för att de sågs som ett hot utan för att deras nära o kära allierade skulle kunnat ställa till med problem.
Och dessa kunde Elite inte hantera just då.

DC gamade på Elite under MASh-kriget, och det samtidig som stammarna hade IAP. Varje gång jag meddelade deras ledare om att det gamades så sa DC's ledare att det var rättfärdigat. Efter många brevväxlingar med DC's ledare så insåg man att det var lönlöst att försöka diskutera, de ville bad helt enkelt om en ursäkt att gama.

När kriget mot MASh slutatde så mobiliserade sig den nuvarande Elite och det gick som det gick.

Idag finns det fortfarande 3 av 6 heliga som är aktiva och en del av den gamla ledningen är kvar. Det i sin tur betyder att Elite drivs av samma motor som förr, och det system som en gång fanns där har blivit inlärd till de som kommit in från akademin.
Stammens ledare är Scitchy, som alltid har varit de heligas gulligris och som är den som kan leda vilken stam som helst till toppen.

Jag håller tummarna för Elite och dess allierade, och är helt säker på att de kommer att höra bland de största i V3 så länge de är aktiva.

Ja, om du läser det här som står nu så har du förmodligen läst hela texten. Vilket i sin tur betyder att du är en TW-nörd och att du inte har rätt att kasta paj över texten :p

Vill tacka alla för den härliga tiden i spelet, allierad som fiende, och önskar er en trevlig fortsättning i både spelet o i övrigt. Har varit kul att munhuggasöver pm, och om jag sagt något dumt i texten så e d inte illa menat, e ju lite flummig som man ska vara på en lördag natt..

Ha det bra,

Skål!
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
MASH med runt 100 mille hade i smyg samlat offtrupper för att radera Elite (då gamla DSS spelare hunnit bygga tillbaka sina off-trupper) som då var på 24 mille. Vi vet alla hur det gick när MASH bad om nåd när tjekan fick nog. De benådades och skonades av alliansen, och kriget tog slut.

Nej nej nej, nu får du allt ta och revidera din berättelse lite. MASH hade inga planer och framför allt inga trupper ståendes runt Elite för att slå ut Elite. Snarare var det så att mitt under kriget mot -ST2-/Ni! så dök det en kväll in anfall från Elites akademi. Jag frågade då dig Elite vad som höll på att hända... Ledningen i Elite visste inget alls hävdades det, 140 anfall dök in mot MASH och strax efter börjades det bjudas in folk till Elite från akademin. Då visade det sig att det helt enkelt var några i Elite som inte kunde klockan riktigt och hade startat för tidigt :). Då fick vi nog och gick till anfall! 24 timmar senare visade all statistik att MASH hade tagit betydligt fler byar från Elite än tvärtom. Detta trots att vi saknade försvarstrupper mot Elite och att adelsmän var en bristvara så långt från fronten.

Elite gjorde nog en av sina största förluster i krig mot MASH kan jag tänka mig :).
 

DeletedUser

Guest
vet inte om det var en förlust egentligen, rent bymässigt var det, men det lärde flera i Elite hur krig verkligen skulle skötas
 

DeletedUser

Guest
gott morgon läsning till kaffe tackar tackar , sällan man hör/hört nått om elite men ska bli väldigt roligt att läsa faktiskt =)
 

DeletedUser

Guest
Intressant att få en annan synvinkel på V3 (än sin egen). Tack!
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Jo, Elite fick nog lära sig lite hur krig går till. Det är ju bara i krig man kan lära sig kriga :)

Sen att MASH bad om nåd? Det har jag inget minne av att jag gjorde... Snarare var det ett beslut som -ST2-/Ni! tog tillsammans med MASH då vi trots allt legat i krig i 6 månader konstant och ingen tog mark utan man stod mest och stampade på samma ställe.

Plus att vi hade jäkligt kul tillsammans :)
 

DeletedUser

Guest
En korrigering bara, Elite har aldrig haft en allians med Stribe, endast IAP. Så hur dålig än den alliansen var så fanns den inte. :D

Dock en kul läsning. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
kanske är några små fel jag vet inte, några som nämts, men vad gör de :) :p
känner igen namnet theyaay..

tack för de värmande orden, och du är välkommen tillbaka när du helst behagar ;)
 

DeletedUser

Guest
Moonflake de sägs att du va en trevlig en trist jag ej fick uppleva dej :/

De mesta visste ja redan dock långt ifrån allt :p trevlig läsning säger ja bara :)


Kan ju bara hoppas denna tråd INTE flyter iväg som alla andra med saker som ej ska va här.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Hej igen gamle vän, moonflake :)

Trevlig story du har berättat om bakgrunden till eliten´s äventyr i V3

Känner mig manad att lämna lite fler ledtrådar.

Elite och -ST2- var allierade före MASH anföll oss i -ST2-. De deffade oss redan i kriget mot fiskarna, stammen som Anette och Moiriane skapade. De deffade oss under kriget mot MASH också, och har varit våra vänner ända sen dess.:D

De anföll, på våran vädjan, MASH, trotts att de visste att de skulle förlora många byar till dem. De gjorde detta för att avlasta våra spelare som MASH gick hårt åt, en Gazz99 och Ragman samt några fler som gav upp och la ner.

I fresuppgörelsen mellan MASH och oss samt Ni! så var ett av våra krav att MASH skulle inkludera elite i avtalet. Lord Lobo var en klok man redan på den tiden och insåg det förnuftiga i vårat krav, och beviljade freden.

Sen kan jag bekräfta att de kunde klockan, det var bara några spelare som startade lite tidigare än avtalat, men det kanske jag berättar en annan gång, eller så får Orkino göra det. Det som hände var inget misstag, i alla fall.

Sagan om Elite är inte slut ännu, och de stödjs av Tigrarna, i söder;)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
haha, våran saga är inte slut ännu, de har varit riktigt kul att slåss vid din sida moon, synd att du inte stannade så länge när några av oss i f.d S#A/Frost joinade er :) men kriget mot T.P(f.d RovFåglarna) va nog det roligaste :D kan vara för att orginal medlemmarna hade en lite historia med dem. Riktigt kul att läsa din version av våra små krig ;)
Å ja tror mig minnas att vi i Elite hade en kort allians med Stribe, men att det övergick till en IAP.
 

DeletedUser

Guest
Erat uppsägande av alliansen ligger faktiskt kvar i vårt forum om jag inte startkt missminner mig
 

DeletedUser

Guest
En korrigering bara, Elite har aldrig haft en allians med Stribe, endast IAP. Så hur dålig än den alliansen var så fanns den inte. :D

Dock en kul läsning. ;)

HAHAHA! Kul att STRIBES egen ledare kan ha så fel om sin egen diplomati... HAHA!

Ja, Jag har delen av brevet då ni sa upp det, så kom inte och förneka det!

men jag forsätter garva åt dig! hahaha
 

DeletedUser

Guest
Oj oj oj....


Kriget mott mash var de roligaste kriget jag någonsin varit med om.... alla byar var fulla off byar i mina gränser så trupper var det gott om runtomkring elite byar men det var inte deff byar utan enbart off.


Elite som stam bara gjorde sin plikt gentemot alierade och för framtidens bästa.


Mash ni vet ju själva hur ni hade det då..... Ni var starkast, ni var bäst, ni var dom som kriga mäst och därför så valde Elite att kriga mott er hahahahhah
 
Topp