Sagan om Anonyma Kaninen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
I kaninernas hemland AAKland finns en stor herrgård där kaninförsten själv huserar.
Denna kaninherre är så sliten av sitt supande att det går historier om att man kan bli berusad av hans alkoholångor bara man befinner sig i samma rum som honom. Kaninförstens namn är Mr Risling.
Trots hans många dåliga sidor så har han i grunden ett gott hjärta och ett bevis för det är att han tagit sig an ett föräldralöst kaninbarn, detta kaninbarn var så ung när Mr Risling hittade honom liggandes under en bro som leder till hans favoritkrog att han inte viste vad han hette.
Mr Risling som trots att han är snäll inte har särskilt bra fantasi sa då till det lilla kaninbarnet:
”Å hallå där min anonyma lilla vän, vi ska kalla dig Anonyma Kaninen och du skall få bo hos mig, du skall få det bästa AAKland har att erbjuda och en uppfostran värdig en förste.”
Från den dagen levde Anonyma Kaninen i Mr Rislings herrgård, han åt gott från världens bästa morotsland och han drack gott ur världens bästa lättölsbryggeri, han fick ta del av de bästa lärarna och fick lära sig allt om skrivkonstens ädla konst och även hur man styr ett förstendömme som AAKland.
När Anonyma Kaninen fyllde 12år firades detta i hela AAKland, 12är nämligen myndighetsåldern för kaniner och den dag då man döps på nytt i Promillions namn i ett stort kar med Champagne. När väl Anonyma Kaninen har fått smaka alkohol för första gången och druckit Promillion till så ställer sig MrRisling upp och håller ett inspirerande tal till sina undersåtar.
”E hallå där. Skål på er allihopa. Jag vill åter igen gratulera Anonyma Kaninen på hans 12års dag. Nu när du är vuxen så måste du ut i världen och lära dig hur den fungerar precis som jag gjorde när jag var ung. Du får börja med att sticka till magister Abels krigarakademi för att där lära dig hur man styr en arme till seger. Jo det var väll allt. Grattis då, skål.”
Efter detta tal tittar alla festdeltagarna undrande på varandra och sen spricker de upp i ett fjäskande hurrande för att få sin herre att tro att han fortfarande är duktig på att snacka.

Nästa dag så far Anonyma Kaninen ut på vägarna, han är uppfylld med äventyrslust men lite smått förvirrad eftersom ingen har förberett honom på att detta skulle ske.
När han kommer fram till magister Abels skola får han ett nummer och sätts direkt i skolbänken på sin första strategilektion, från och med nu är han under lektionstid inte längre Anonyma Kaninen utan han är Abel Elev 012.
Därmed börjar Anonyma Kaninens äventyr.

Följ den med uppmärksamhet då jag planerar att släppa en intervju per dag de närmaste veckorna skrivna av Anonyma Kaninen själv.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp