Roligats under tiden på v10?

DeletedUser

Guest
Jaha nu när tiden snart är slut här på v10 så skulle det va kul att höra vad som enligt dig själv har varit det roligaste under tiden du spela här?
Vad som helst allt skit är kul att veta ibland :p

Puss och kram Kemppe :D
 

DeletedUser

Guest
Att göra ledare/diplomater i olika stammar så förvirrade att de tillslut inte visste vad de skulle säga/göra ^^

Att få förfrågan av tex AM om de "fick" gå emot olika stammar, (AM kom med sin förfrågan om de fick gå emot RF. Mitt svar, var ett självklart nej. De frågade även om de fick gå emot WFE. Mitt svar var även här ett nej).

Att vända kriget mot NBnP så totalt så att några troll tillslut tycker att vi inte krigat något på v10, fast är ju samma troll som klagar på alla andra förutom sig själva :) ha ha!

Att se alla forums tomtar som inte ens spelar på världen sitta o beklaga sig över hur fel de är att vissa stammar vinner och andra förlorar. :)

Sen kommer jag nog aldrig glömma bort Gami, mina och hans små fajter var awesome, tills han la ner v10 och gav bort hans konto.. han hade väl lite svårt att se att MORI skulle gå under utav gamla SHINO spelare ^^

Fast det roligaste var dock när vi var ett gäng som satt på skype och sjöng sånger och tog "en" öl undertiden som vi "försökte" få ut våra anfall mot rätt spelare ;D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hejsan Blackis.

Jag slutade då värld 10 för ett tag sen och det roligaste som hänt var att jag fick för första gången leda stammen D-P till rank 1 stammen och sedan har man fått lära känna Black Sparkz och spelat med denna härliga spelare. Det har vart en ära och väldigt kul att se en spelare vara så motiverad och engagerad för spelet och visat vad tydligt ledarskap går ut på.

Men något större minne var när vi tog ned Blackis stam och Romar familjen innan NbNp kriget. Detta krig betydde mycket för fortsättningen av värld 10.:)

Sedan frontkriget emot NbNp sitter varmt i hjärtat, två jämna stammar och starka krigare ifrån båda sidor är imponerande.

Cred till alla de spelare som lirat på V.10 ifrån start och även forna D-P spelare som finns på världen idag.:awsm:
 

DeletedUser

Guest

Hej Tor!

Du ska ha ett stort tack för det du sa ovan. Och var riktigt skoj när vi ledde stammen gemensamt, iaf när vi gick "hand i hand". Minns våra duster, tur att vi är så pass gamla så vi vet hur man lägger gammal groll bakom oss :) Kanske vi ses igen på någon värld!

NBnP kriget (NBnP, MORI & DINO vs D-P och på ett hörn -=RF=-) och SPQR kriget är något som man inte glömmer de första dagarna. Vilka planer du, wajen och jag la fram för att ta över världen ;) Och idag står många av D-Ps forna och även SHINO spelare som segrare, även om det dock inte blev exakt så vi hade tänkt oss. ^_^

"http://www.youtube.com/watch?v=O0M5D5OA-d4" Som tidigare sagt låten säger en hel del om NBnP, MORI & DINO vs D-P och på ett hörn -=RF=- och sen blev det AAoD (D-P & Domdom) vs NBnP och även DINO joinade upp för att ta striden mot NBnP, diplomatin fallera även där, så diplomati är viktigt, även om många säger annat.

Nu är världen snart över !

/B
 

DeletedUser

Guest
tjena

Hejsan Blackis.

Jag slutade då värld 10 för ett tag sen och det roligaste som hänt var att jag fick för första gången leda stammen D-P till rank 1 stammen och sedan har man fått lära känna Black Sparkz och spelat med denna härliga spelare. Det har vart en ära och väldigt kul att se en spelare vara så motiverad och engagerad för spelet och visat vad tydligt ledarskap går ut på.

Men något större minne var när vi tog ned Blackis stam och Romar familjen innan NbNp kriget. Detta krig betydde mycket för fortsättningen av värld 10.:)

Sedan frontkriget emot NbNp sitter varmt i hjärtat, två jämna stammar och starka krigare ifrån båda sidor är imponerande.

Cred till alla de spelare som lirat på V.10 ifrån start och även forna D-P spelare som finns på världen idag.:awsm:


Det va ett tag sen, På v7. kommer ihåg gtbg eller vad dom hette som du va ledare för. Jag tog över ett konto lite senare som jag fortfarande har. Å spelar fortfarande på v 10. Som homo erctus. Är en av dom som kommer från bnpn. Å kan bara säga vad jag tyckte om den tiden. Då va det ju en del diskutioner. Jag va ju inte med i ledninge så vet ej vad, Hörde bara om lite en liten ally med dom dom som inte blev av. Sen blev det ju sommar å många av oss har barn. Å vissa ansågs sig redan då vara segrare på v 10 å la då av. Tror någon gick över till dom dom eller aaod. Å tror det va swefish som startade taco. Som jag då gick med i. Å vi kan säga så här vi hade lite att göra. Måste säga att det va wfe som jag hade det jobbigast med. Men sen vet jag inte vad som hände. Hände inte alls med. Tänkte lägga ner v10. gav bort läsen å allt. 1 dag senare kommer en förfrågan från aaod om jag ska gå över. Ser sen i forumet att alla taco tror det va 5 e välkomna till dom. Å givetvis gick jag över med då e det väl ingen merg. En merg e ju när 2 stammar går ihop å delar på lednigen å ansvar å allt. Vi 5 kom in som vanliga medlemmar. E lite dragen nu ber om ursökt om jag kanske mins lite fel(men det tror jag inte)
 

DeletedUser

Guest
Du minns nästan rätt, AAoD bildades när vi från D-P och Domdom gjorde en merge, så Domdom fanns inte, eller stammen fanns kvar men inte aktiv som krigande stam. Så först om jag nu inte minns fel var det Thuernman som kom över när NBnP lades ner. Sen vart ni från Taco inbjudna till oss. Utav just mig, minns att du var på väg att lägga ner just då, vi diskuterade ett bra tag om de, och du la väl ner där en stund, men kom tbx sen bara någon dag därefter för han som skulle ta ditt konto var den f.d BlueBull (inte original) men han ångra sig eller vad de vart, eller minns jag fel där? =)

Härligt med fylla ibland :D !
 

DeletedUser

Guest
Roligast war när jag joinade AAoD och hela KD? gick på mig :D det var kul att kriga, men klarade det ändå ^^
 

Wolffie

Member
Reaktionspoäng
0
Det roligaste på v.10 var nog när jag var med i Dino och vi krigade mot -=R=-, satt så gott som ensam på fronten mot dem. Fick sitta dag och natt och ta sömn i små partier för att deffa bort deras offensiver. Även fastän jag hade tusentals inkommande och en massa nukes på mina byar lyckades jag hålla min nolla medan jag plockade byar av dem. =) I slutet hade jag väl som mest 10 000 deff enheter kvar totalt som jag lyckades deffa bort det mesta av deras anfall med. ^^ (Hade ju även "lite" deff från stammen ;) ) Till slut lyckades Luxaxix ta en by av mig men den var han värd.

Det var även roligt att sitta i skymundan medans man hade koll på politiken på världen, när folk försökte gangbanga oss i Dino medans de sa snälla ord åt oss som sen slutade i skryt när de trodde de hade fått ett övertag mot oss, som slutade med att de tillslut förlorade efter att de varit så stora i käften. =)

Sen var det ju självklart roligt att spela i AAoD, våra skype och gaming kvällar var oslagbara. =) En väldigt skön stam att lira i.
 

L.a.w

New Member
Reaktionspoäng
3
Det har varit en stundom varierande aktivitet från många håll och jag själv har inte varit speciellt aktiv de senaste 6 månaderna pga irl saker.

Har spelat denna värld från start och har många fina minnen från början till slut.
Började i en stam som vi kallade BOB (Bounch Of Bonnläpps) med en del spelare från V7. Bl.a Rofflaren aka Rövarn aka Robin och No15y aka Noisy.
Det var kul för vi fajtades flitigt med Domdom då. Främst Länsstyrelsen aka Metaldazer som är en grymt bra spelare. Minns även G-15 aka Max som var en riktigt grym och trevlig spelare.
Det slutade bra då dom bästa i BOB till slut blev inbjudna till Domdom och erövringarna tog rejäl fart från min sida då vi körde ett stenhårt koncept i Domdom. Bl.a krav på en oerhörd aktivitet annars kicken. Tufft men kul!

Vi mergade till slut efter ett väldans om och men då flertalet i Domdom ville ha merg med Nbnp. Fast mergen blev ju som ni redan vet med D-P och vi blev AAoD där man fick nöjet att knyta fler bekantskaper med många bra spelare.

Låg etta under en väldigt lång period men tappade även jag till slut gaisten då mitt irl-liv tog bistra vändningar.

Men för att återgå till goda minnen så minns jag den sociala tiden med skypekvällar med framför allt Rofflaren och en hel del vin och öl. Satt och skrattade en hel del framför dataskärmen och den sjuka humorn flödade. Även Blackie kom in på våra kvällar men misstänker att han tyckte vår humor stundtals var lite för sjuk. :)

Tack till alla på V10 och speciellt tack till Robin, Evilemil, Noisy, Saittam och Blackie för att ni är ni. (Har säkert glömt ngn nu men måste dra på lunch)

Mvh
L.a.w aka Big L aka Lasse aka V10:s absolut bästa spelare! :cool:
 
Topp