Rok Rapporterar

DeletedUser

Guest
oHai!

Körde en liknande grej tidigare på värld 11, Här kan ni kolla

Folket på v11 verkade gilla tråden och statestiken & jämnförelserna jag kom fram med, så tänkte väll testa min lycka här på v14 också eftersom forumet redan börjar tappa spam & aktivitet.

Då börjar jag som jag började på förra tråden, statestik över barbaradling bland topp 15 stammarna i procent (verktyg twstats)

Rank 1
Vart själv förvånad, helt sjukt hur stor procent denna stam utgör i barbaradling (inte en stam som kommer att bli långvarig i denna värld)
Virtus -Invictus Med sin Rank 8 på stamrankingen
37 adlingar totalt
Varav 28 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 75,6%

Rank 2
Vore kära fallande grannar <3
~DSG~ -DöSk@lleGänget Med sin Rank 13 på stamrankningen
29 adlingar totalt
Varav 19 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 65,5%

Rank 3
Vad ska man säga, så få adlingar, så pass många barbaradlingar. Framtiden för denna stam kan inte vara ljus
E10a -E10a Med sin Rank 15 på stamrankningen
11 adlingar totalt
Varav 5 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 45,5%

Rank 4
Familjestam inte bra där, sen hög barbaradling, ännu sämre blablabla gnäll
SuitDn -SuitDown! Med sin Rank 10 på stamrankingen
31 adlingar totalt
Varav 11 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 35,4%

Rank 5
Lite hykleri i stamnamnet, de vill ha farmer, men adlar sina farmer i hög utsträckning?
BMF -Be My Farm Med sin Rank 5 på stamrankingen
49 adlingar totalt
Varav 16 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 32,6%

Rank 6
Hög procent, dåligt
NWB -Nuclear War Bunnies Med sin Rank 7 på stamrankingen
34 adlingar totalt
Varav 11 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 32,3%

Rank 7
Same as above
Elite -1337 Med sin Rank 9 på stamrankingen
38 adlingar totalt
Varav 12 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 31,5%

Rank 8
Same as above
iNS -inSane Med sin Rank 6 på stamrankingen
61 adlingar totalt
Varav 19 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 31,1%

Rank 9
Same as above
SuSa -SuperSpammarna Med sin Rank 14 på stamrankingen
29 adlingar totalt
Varav 9 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 31%

Rank 10
Same as above
OPTICO -Panopticon Med sin Rank 11 på stamrankingen
32 adlingar totalt
Varav 9 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 28,1%

Rank 11
Familjestam i mitt hjärta
SuitUp -Suitup Med sin Rank 4 på stamrankingen
69 adlingar totalt
Varav 18 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 26%

Rank 12
Här börjar det likna nått, men Boe & Co skärpning! Under 15 måste ni väll kunna få
[x] -Organisation X Med sin Rank 12 på stamrankingen
29 adlingar totalt
Varav 5 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 17,2%

Rank 13
Bra låg, ser ut att vara strategisk barbaradling
WAAWAAL -We are anonymous, We are legion Med sin Rank 3 på stamrankingen
61 adlingar totalt
Varav 7 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 11,4%

Rank 14
Min stam, trodde vi kunde ha under 10% men icke sa nicke
XYZ -To Be Continued Med sin Rank 2 på stamrankingen
101 adlingar totalt
Varav 11 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 10,8%

Rank 15
WEED ja va ska man säga, extremt låg barbaradling i antal och procent, imponerande som alltid
WEED -Wannabe Elite Emo Douchebags Med sin Rank 1 på stamrankingen
117 adlingar totalt
Varav 9 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 7,6%

Diskussion om statistiken är tillåtet, förslag på något jag ska visa statisik över kan skrivas i denna tråd.
Men kritik om mitt sätt att t.ex. visa statestik tas på pm

Hoppas det va lite trevlig läsning :)!
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra att du livade upp stammen igen (kanske) :)

Trodde inte BMF adlade 1 enda barbarby :(

När jag var med i BMF så sa dom att det va HELT förbjudet att adla barbarbyar gjorde man det fick man kicken direkt..

Intressant att läsa annars :)

Ps.. räknas det med om man har krossat en spelare och den sen har börjat om?? Då förstår jag att vissa stammar har lite barbadling..
 

DeletedUser

Guest
Vill påminna om att detta är en kyrkvärld, vilket medför att man adlar en och annan barbarby av strategiska skäl. Med det sagt hoppas jag att nolltoleransen uteblir.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det är vanligt förekommande i starten av varje värld att spelare som håller på att bli adlade startar om precis innan adlarna landar. Detta medför att spelaren i fråga slipper få ett minus i adlingsstatistiken samt att spelaren som skickat adlarna får en barb i sin adlingstatistik. Långt ifrån alla, men ändå ett par stycken av adlingarna noterade ovan borde vara av denna typ.

Det är onekligen en väldigt trevlig tråd för övrigt.
 

DeletedUser

Guest
håller med lemon

Fast kan ju inte fatta att en stam har över 50 % ändå...
 

DeletedUser

Guest
Ps.. räknas det med om man har krossat en spelare och den sen har börjat om?? Då förstår jag att vissa stammar har lite barbadling..

Yes det räknas

Vill påminna om att detta är en kyrkvärld, vilket medför att man adlar en och annan barbarby av strategiska skäl. Med det sagt hoppas jag att nolltoleransen uteblir.

Strategisk barbaradling är ett faktum håller med dig, dessutom som LL säger folk som startar om innan man adlar dom. Hänt 3-4 ggr av XYZ's barbaradlingar skulle jag tro (1 för mig)
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Vad är det negativa med barbar adling?
Är det för rankens skull eller... :confused:

Aldrig spelat på en värld i början förut så har inte förekommit så mycket barb-adling för mig.
Förstår inte riktigt detta.


N00b? Aaa... Kanske? :sneaky::(
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Mmmm... Kanske? Men är det inte smart?

Snara åt andras resurser och växa själv? Jag menar blir det inte ännu mer kaoz när man adlar en spelare?

Fördelar jag ser med barbadling:

Du "tar" andras spelare resurser. Visst dom blir arga men inte lika arga som när du adlar en "levande" spelare? En av våra i stammen som adla en annan "riktig" spelare, detta ledde till krig och hela vår stam gick i stort sett under.

Nackdelar med "vanlig" adling:

Det får förmodligen ännu större konflikter än att adla en barb?

Du slösar förmodligen en hel del trupper/resurser som du inte hade behövt slösa om du tog barben brevid?

Du får satsa mer på offet och ersätta dina förluster.

_____________

Så enligt mig är det bättre att adla barbs? :thinking:
Men om man håller sig till det hederliga vill man helst ha "fin" stat också? (Men i slutändan kanske man får ett försprång genom att adla barbs och i sin tur nå ännu högre nivåer.)


Olika människor olika åsikter.
Skriv gärna vad ni tycker utan att "kackla" för mycket.
 

DeletedUser

Guest
Mmmm... Kanske? Men är det inte smart?

Snara åt andras resurser och växa själv? Jag menar blir det inte ännu mer kaoz när man adlar en spelare?

Fördelar jag ser med barbadling:

Du "tar" andras spelare resurser. Visst dom blir arga men inte lika arga som när du adlar en "levande" spelare? En av våra i stammen som adla en annan "riktig" spelare, detta ledde till krig och hela vår stam gick i stort sett under.

Nackdelar med "vanlig" adling:

Det får förmodligen ännu större konflikter än att adla en barb?

Du slösar förmodligen en hel del trupper/resurser som du inte hade behövt slösa om du tog barben brevid?

Du får satsa mer på offet och ersätta dina förluster.

_____________

Så enligt mig är det bättre att adla barbs? :thinking:
Men om man håller sig till det hederliga vill man helst ha "fin" stat också? (Men i slutändan kanske man får ett försprång genom att adla barbs och i sin tur nå ännu högre nivåer.)


Olika människor olika åsikter.
Skriv gärna vad ni tycker utan att "kackla" för mycket.

Enligt mig är det fegt att adla barbs. Om deras stam går på er för ni fan slå tillbaka. Och tänkr också på vilka ni adlar. Ta t.ex en med ca 2-4k p som inte har någon bra stam o adla!
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Mmmm... Kanske? Men är det inte smart?

Snara åt andras resurser och växa själv? Jag menar blir det inte ännu mer kaoz när man adlar en spelare?

Fördelar jag ser med barbadling:

Du "tar" andras spelare resurser. Visst dom blir arga men inte lika arga som när du adlar en "levande" spelare? En av våra i stammen som adla en annan "riktig" spelare, detta ledde till krig och hela vår stam gick i stort sett under.

Nackdelar med "vanlig" adling:

Det får förmodligen ännu större konflikter än att adla en barb?

Du slösar förmodligen en hel del trupper/resurser som du inte hade behövt slösa om du tog barben brevid?

Du får satsa mer på offet och ersätta dina förluster.

_____________

Så enligt mig är det bättre att adla barbs? :thinking:
Men om man håller sig till det hederliga vill man helst ha "fin" stat också? (Men i slutändan kanske man får ett försprång genom att adla barbs och i sin tur nå ännu högre nivåer.)


Olika människor olika åsikter.
Skriv gärna vad ni tycker utan att "kackla" för mycket.

Amatörer tar barbar byar (bortsett från bonusbyar och strategiskt bra byar). Det finns fler skäl än bara kaoset det blir av allas farmscript, du växer inte lika snabbt bla. eftersom barbar byar endast växer "långsamt" till 2000p medans när man adlar stora spelarbyar så hoppar man frammåt rejält. Sen bygger barbs upp sig helt konstigt och vill du snabbt ha en effektiv by så ska du adla en spelarby som har en fin fördelning av byggnaderna med höga truppbyggnader och hög smedja m.m, om du däremot adlar en barbar by så kan du få en by med hq 6, marknad 17, resurser 18 18 7, barrack 1, inget stall, farm 10, förråd 15 och en smedja 20 etc. dessa byar är ren skit då de lär ta evigheter att få i stridsdugligt skick och därmed bidra till en snabb expansion.

(Drog endast det där som ett exempel, har ingen anning om en by kan se ut så.)
 

DeletedUser

Guest
barbarbyar = 1000 poäng
spelarbyar = 3-5k poäng (om man har tur)
barbarbyar = stall nivå 1-5 (typ)
spelarbyar = stall 15-20 (om man har tur)

Högt stall = LK
LK = farmning
Farmning = Resurser
Resurser = LK
LK = mer resurser = mer trupper
trupper = rensa 3-5k byar
3-5kbyar = mer trupper

osv :rolleyes:
 

shiro tagachi

Member
Reaktionspoäng
0
Sen har vi ju det här med att spelet är till för att man ska slåss mot andra spelare och ta deras byar, så att adla en barbarby går vanligtvis rakt emot vad spelet går ut på.

I annat mycket intressant lista jag gärna vill se mer av! :) Synd att twstats räknar bonusbyar tillsammans med de vanliga barbsen bara. :(
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Jag ser hellre en enkel anledning varför man inte skall adla barbs...

INGET KÖTT!!!!!:crybaby::crybaby::crybaby:
 

danelius

Member
Reaktionspoäng
0
Jao... Som jag misstänkte är dom flesta förklaringarna:

* Fegt
* Dåliga nivåer på byggnader

-----
Anser dock ändå att undantag kan göras? Om man spejar byn, ser dugliga nivåer den ligger bra osv.
Man vill ju inte räknas till N00b gänget :)() så får ta "spelare" i framtiden. :awsm:

Fått förklaringen jag behövde. Lite mer On topic nu innan det kommer en arg mod.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
-.- okunnigt folk som tycker barbaradling är dåligt.

Jag kan hålla med om att spelarbyar ibland kan vara de bättre valet. Men så är inte fallet alltid.

Kyrkvärld gör ju barbaradling till ett måste tillslut.

Nu vet ja inte vad byarna växer till (3k va de på .net, så är väl runt samma?)

Jag säger som såhär. Kan man adla och ha ca 15-20% av byarna i en kyrka tills bb når 3k så är det väldigt nice, annars blir de lätt att man får många kyrkor som blir helt värdelösa. 15% är väl ungefär 5-7 byar, de är då spelarbyar du tar. Sen plockar du bonusbyar och tar en ca 50% av alla byar.

Varför du inte tar mer? Well, byarna SKA kunna farma, de är idiotiskt och plocka alla byar du ser, iaf just nu ;)

Ta många områden, visa att DU äger dem, va offensiv, adla motståndarbyar i kyrkradien. Sen när byarna når poäng, då kan du börja adla, för då lär du ha ett x antal adlar för allt du farmat ;)

Även göra bb till de du vill ha dem, ett fåtal kats på tex hk/marknad etc gör att dom bygger farm etc. (Barbarbyar vill du ha höga mines på, för när du adlar dem är de inte för trupper inledningsvis, du vill då ha dem till att leka sim city, dvs har mines 27 27 25 har du ett fåtal nivåer kvar och uppgradera, sen försörjer dem sig själva. Då kan dom pumpa trupp/bygga etc. Blir förbannat jobbigt och farma med alla byar tillslut.

Gäller och dominera områdena, ligger ni i krig och förlorar? Well, massadling av 3k Bbyar är intressant, du ser till att motståndarna får mer och adla, men samtidigt mer att rensa. DINA adlar skaffar er BYAR som kan lätt producera DEFF!

Sen om ni saknar kvalitè och möter en premade, med betydligt bättre lirare, ja då spelar de ingen roll. Ni kommer få stämpeln Barbaradlare, men jag lovar de är klart värt det. Hellre förlora 1 adla 3, right? Om ni sen sitter och gör livet jobbigt så kan ni gå mer + än minus tillslut, Då finns det möjligheter.

En Barbarby i försvar bör skaffa hög barrack, runt 18-20 sen pumpa massvis med spjut/svärd/TK. Bygg ingen mur nu, bygg bara farm/resurser etc. (mur bör införskaffas vid front =P )

Annars skulle jag inte adla upp 100% av barbarbyarna förnst fronterna tätnar och de är mid/late game. OM de nu krävs att ni adlar byar, dvs en "pro" stam behöver ju absolut inte mer än 50% för dom farmar dessa och adlar spelarbyar som är bättre..

Så, ni som tycker Barbaradling är lågt, tänk om. Använder ni er av rätt strategi kan ni mycket väl vinna på att bara adla barbarbyar och göra deff, ni förlorar byar, men ni adlar betydligt fler.

Så, ni som nu vill påpeka att detta är helt värdelöst, gör så. Gissar att ja inte får den publik som behöver de mest, men ledare i tex behövande stammar läser säkerligen.


----

Jag however körde på denna i .net, funkade skitbra, adla inga bbyar men tog ut motståndet osv, fina farms skapar man och kyrkan är dessvärre med, så därav måste bbar adlas, om man ska tänka longterm. (självklart kan man låta andra bygga byar åt en, men...ni förstår tanken)
 

DeletedUser

Guest
Inte konstigt att AM dog ut så fort på v10 om det här var er strategi :thinking:
 
Topp