Resursfördelarscript

Reaktionspoäng
28
Sedan det blev HTTPS så fungerar inte mitt resursfördelarscript. Har kollat överallt efter en uppdaterad version. Men hittar ingen. Tydligen har de fått det att fungera på de engelska servrarna men deras version fungerar inte på den svenska. Någon som kan ordna detta? Jag är helt n00b när det kommer till att skriva script. :D
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Vilken webläsare använder du? För mig fungerar det gamla i opera 12:

Källkod:
javascript:function MarketMain(){var a=document;if(window.frames.length>0)a=window.main.document;var b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://www.extremetw.com/rix/mb.js';a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b)}function getGameDoc(winvar){getdoc=winvar.document;if(!getdoc.URL.match('game\.php')){for(var i=0;i<winvar.frames.length;i++){if(winvar.frames[i].document.URL.match('game\.php')){getdoc=winvar.frames[i].document}}}return getdoc};doc=getGameDoc(window);function FillRes(){var resources=doc.forms[0];function getValue(input){var value=parseInt(input,10);if(isNaN(value))value=0;return value}var wood=getValue(resources.wood.value);var clay=getValue(resources.stone.value);var iron=getValue(resources.iron.value);function OKClick(){var arrInputs=resources.getElementsByTagName('input');for(var idx1=0;idx1<arrInputs.length;idx1++){if(arrInputs[idx1].value.indexOf('Ok')!=-1){arrInputs[idx1].click();break}}}function insertValues(){var URLargs=doc.URL.split("&");for(var i=0;i<URLargs.length;i++){var args=URLargs[i].split("=");if(args.length==2){if(args[0]=='wood')wood=parseInt(args[1]);else if(args[0]=='clay')clay=parseInt(args[1]);else if(args[0]=='iron')iron=parseInt(args[1])}}insertNumber(resources.wood,wood);insertNumber(resources.stone,clay);insertNumber(resources.iron,iron)}if(wood+clay+iron>0){OKClick()}else{insertValues()}}if(doc.URL.match(/clay=/)||doc.URL.match(/confirm_send/)){FillRes()}else if(doc.URL.match(/mode=send/))window.close();else{MarketMain()}
 
Senast ändrad:

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Jag testade samma skript i Google Chrome, det fungerar där också, du måste dock trycka på "skölden" (ibland mer än en gång) uppe till häger i adressfältet för att ladda "osäkra" länkar / skript detta gör att skriptet laddas trots att det vill öppna en sida som inte stödjer https. Detta behövs inte göras varje gång efter att man gjort det. Notera dock att webbläsaren kommer varna dig för att sidan inte längre är säker, men det är för att du har möjligheten till att öppna http länkar vid det tillfället.
 
Senast ändrad:

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Hej! Det fungerar på i stort sätt samma sätt i Firefox som i Google Chrome, det ser bara lite annorlunda ut. När du trycker på skriptet kommer det en liten sköld i adressfältet till vänster. Klickar du på den så finns det en dropp-meny om osäkert innehåll, där väljer du att tillåta det tillfället. Detta behövs göras vid 2-3 gånger precis som i Chrome.

Firefox har en information sida om detta som hittas här, dock på engelska:
https://support.mozilla.org/sv/kb/hur-paverkar-osakert-innehall-min-sakerhet


 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag har lagt över det här hemma hos oss själva, på tw.se's egen säkra server.

Någon som kan testa om det funkar som det ska nu, utan säkerhetsvarningar och liknande?

Källkod:
javascript:function MarketMain(){var a=document;if(window.frames.length>0)a=window.main.document;var b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='https://media.innogamescdn.com/com_DS_SE/Scripts/ExtremeTw_ResourceBalancer_launcher.js';a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b)}function getGameDoc(winvar){getdoc=winvar.document;if(!getdoc.URL.match('game\.php')){for(var i=0;i<winvar.frames.length;i++){if(winvar.frames[i].document.URL.match('game\.php')){getdoc=winvar.frames[i].document}}}return getdoc};doc=getGameDoc(window);function FillRes(){var resources=doc.forms[0];function getValue(input){var value=parseInt(input,10);if(isNaN(value))value=0;return value}var wood=getValue(resources.wood.value);var clay=getValue(resources.stone.value);var iron=getValue(resources.iron.value);function OKClick(){var arrInputs=resources.getElementsByTagName('input');for(var idx1=0;idx1<arrInputs.length;idx1++){if(arrInputs[idx1].value.indexOf('Ok')!=-1){arrInputs[idx1].click();break}}}function insertValues(){var URLargs=doc.URL.split("&");for(var i=0;i<URLargs.length;i++){var args=URLargs[i].split("=");if(args.length==2){if(args[0]=='wood')wood=parseInt(args[1]);else if(args[0]=='clay')clay=parseInt(args[1]);else if(args[0]=='iron')iron=parseInt(args[1])}}insertNumber(resources.wood,wood);insertNumber(resources.stone,clay);insertNumber(resources.iron,iron)}if(wood+clay+iron>0){OKClick()}else{insertValues()}}if(doc.URL.match(/clay=/)||doc.URL.match(/confirm_send/)){FillRes()}else if(doc.URL.match(/mode=send/))window.close();else{MarketMain()}
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Testade i Firefox, och det fungerar bättre dock inte 100%. Problemet är att det kastar dig till extremetw.com där kod körs som server språk som inte klarar av https i dagsläget. Det fungerar dock så pass mycket bättre att det verkar som att det bara är designen som inte laddar ordentligt men själva funktionen verkar göra det.

Edit: I Firefox är det är en säkerhetsvarning som dyker upp när man trycker submit. Denna går inte att enkelt komma runt med tw's egna säkra server, men det är inte via skölden kollen sker, så det är i alla fall enklare att se som användare. Denna koll sker inte i Google Chrome för mig vilket är lite underligt.
 
Senast ändrad:
Topp