Regler

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
eller
M1: det är emot reglerna, du är bannad...

mycket lättare än att vänta nån dag...
 

DeletedUser

Guest
Jag får ursäkta mig för att jag också har gått offtopic på endel ämnen :(
 

DeletedUser

Guest
PS. Jag har fått klagomål på mitt sätt att skriva på och har förändrat det en smula så att det blir lättare att förstå för de som inte har samma skolning (utbildning). DS.

Jag riktar mig till Gohan570 med att han återupprepar något som redan blivit nämnt och är ett avklarat sub-ämne avseende att jag förändrat mitt sätt att uttrycka mig på efter klagomål på mitt tidigare sätt att skriva på - så därför är fortsatta klagomål bara ett försök till att ta upp något som inte ens behövdes diskuteras och tillför inte ämnet någonting förutom möjligtis irritation - kan med andra ord kallas för Skriva för skrivandets skull samt Spam.

Gohan570 - du återupprepade därefter ditt egna inlägg utan att egentligen tillföra något nytt.
Medhåll är aldrig fel men oftast ger det andra läsare mer om man tillför något till diskussionen.


Jag riktar hela denna tråden till avsaknaden av Regler som användare kan följa, som det ser ut i dagsläget finns det inga regler.
Därför har vi då problem med spammare, varav Gohan570 och swansniff är de som sticker ut mest - de har även titlar som 'Jag älskar att spamma'

Åsikter om att folk ska perm-bannas är fortfarande vädrande av en åsikt samt förslag till åtgärder på problemet.
Det är inte en polis-lek eller försök till att agera moderatorer/administratörer.

Förslag som Försvinn eller Läs inte, Skriv inte, Bry dig inte är att tolkas som nazistiska/fascistiska yttranden när det avser att försöka styra tillbaks ett ämne till OnTopic eller få spammare att sluta med spammandet.

Jag tror med stor säkerhet att vi kan konstatera att spammandet samt avsaknanden av regler är ett problem.

Det nämns ingenstans heller om att använda sig av netikett och en hel del som använder internet vet inte vad det är.

Vi har problem - hur löser vi dom på ett konstruktivt sätt?
 

DeletedUser

Guest
Gohan570 sa:
jag har fått brev om att inte spamma och jag bryter inte mot reglerna, jag lyder dem och lever med det.


vi ha inte brytit mot några regler (förtom att gå off topic men det är svårt att vara on topic) så sluta vara avundsjuk på våra titlar xD
och vad har detta med k.pol och göra?? alla borde attackera dig istället

Behöver jag kommentera dina motsägelser?? Och vad har resten av era poster att göra med K.pol i den hära tråden att göra?

Lite exempel på vad jag menar
ok, jag bor i kirseberg xD
im just kidding xD
ta inte det så allvarligt, snälla våldta inte mig.

MORAD RoCKS xD
skamma dig xD
hahahahaha



Till en av moden
-Players can voice their opinion without being banned or the topics being closed
-Players that play deputy sheriffs should be advised to the let mods to the job

Hur ska dessa två regler tolkas?
Första regeln tolkar jag som så att vi får kommentera det som angår den specifika tråden, och inget annat. Och så länge vi inte spammar sönder den med saker som inte angår den tråden så riskerar vi inte nått straff.
MEN om vi missbrukar våra rättigheter så kommer ett straff?

Andra regeln.
Vi får inte rapportera spammare, eller få kommentera andra medlemmar om dessa är respektlösa eller spammar?

Och i sådana fall, vart går då våran gräns från att vara passiva till att göra oss hörda för att folk spammar eller om medlemmarna är respektlösa
 

DeletedUser

Guest
Säger en sak det räcker nu ok annas spårar denna ut också.

Kan du inte fatta att det räcker Rutowski:mad:

Du säger att modsen inte gör tillräkligt. Du följer ju inte ens vad de säger!

Och Ingen... Vad det inte du som precis sa att jag och gohan var vuxna nog att se när vi gick över gränsen?

Du säger ju själv nu att du inte vet var gränsen går. Tänk dig för!
 

DeletedUser

Guest
ok, jag fattade inte det bertil skrev...
ingen, det var längesen jag skrev det och var det jag som gick off topic??? jag kommer inte ihåg...
jag ber också om ursäkt när jag märker att jag går off topic men det händer så ofta att jag har slutat med det...
 

DeletedUser

Guest
Kan du inte fatta att det räcker Rutowski:mad:

Du säger att modsen inte gör tillräkligt. Du följer ju inte ens vad de säger!

Och Ingen... Vad det inte du som precis sa att jag och gohan var vuxna nog att se när vi gick över gränsen?

Du säger ju själv nu att du inte vet var gränsen går. Tänk dig för!

Swansniff, läs reglerna. Innan vi vet hur dom ska tolkas har vi rätt att ha en åsikt

-Players can voice their opinion without being banned or the topics being closed
 

DeletedUser

Guest
Det är inte moderatorers rätt- och skyldigheter eller deras regler tråden handlar om - utan problematiken det medfört att det inte finns några regler för oss användare.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
eller
M1: det är emot reglerna, du är bannad...

mycket lättare än att vänta nån dag...
Men om M1 inte kunde logga in då, vilket representerar ju typ alla mods vi har här.

Kan du inte fatta att det räcker Rutowski:mad:
Jag tänker säga detta en gång så att jag inte behöver upprepa mig:

Jag skiter fullständigt i vad du tycker.

ok, jag fattade inte det bertil skrev...
Så vi som uppskattar korrekt svenska ska straffas för att du är dum?
 

DeletedUser

Guest
men man måste ju vänta på att dem andra ska logga in innan man kan banna...

om du skiter i vad swansniff säger så kan du inte klaga på att han spammar

jag är inte dum utan jag har bara inte viljat lära mig eller försåt korrekt svenska, det är bara jobbigt. modern svenska is the shit och det här är off topic...
 

DeletedUser

Guest
Rutkowski:
Jag tolkar det som att du avser ditt uttalande i den specifika frågan avseende ignorans av swansniffs åsikt i yttrandefrihetsfrågan - har jag rätt?
I andra ordalag: Du skiter fullständigt i hans åsikt som enligt mig uttolkas som att du inte ska ha rätt att få yttra dig vidare och vädra dina åsikter/tankar samt idéer i denna tråden

Gohan570:
Vad i mitt inlägg förstod du inte?

Kan du utveckla vilka delar du inte förstod så kan jag vidareutveckla så att du har en chans till att förstå och reagera med något konstruktivt?

Att bara skriva "ok, jag fattade inte det bertil skrev" ger mig tolkningen att du inte förstod ett dugg av vad jag skrev i hela mitt inlägg och du idiotiferar dig själv i och med det inlägget i mina ögon.


Jag försöker få den här tråden att bli en konstruktiv tråd, det gör att man får tänka efter hur man formulerar sig samt tänka efter när man läser.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Rutkowski:
Jag tolkar det som att du avser ditt uttalande i den specifika frågan avseende ignorans av swansniffs åsikt i yttrandefrihetsfrågan - har jag rätt?
I andra ordalag: Du skiter fullständigt i hans åsikt som enligt mig uttolkas som att du inte ska ha rätt att få yttra dig vidare och vädra dina åsikter/tankar samt idéer i denna tråden
Nej, vad jag menar är att han kan fortsätta gnälla på att jag bryter en regel som jag inte bryter, jag skiter fullständigt i det.
 

DeletedUser

Guest
jag har inte sagt att du bryter mot en regel...
bertil... det är bara jobbigt att läsa det du skrev, jag får ont i ögonen...
 

DeletedUser

Guest
@Rutkowski Det räcker nu du har sagt vad du tycker låt det stanna med det nu.
 

DeletedUser

Guest
jag får faktiskt säga tvärt emot, jag tycker att det är skönt att se någon som kan skriva ordentligt för en gångs skull..
 

DeletedUser

Guest
Nej! Nu säger jag stopp!

Den här disskusion har gått allt för långt och båda har vi våra rätt och fel som vi hela tiden upprepar och det hela går runt och runt.

Allt håller på att spåra ur.

Istället för att hoppa på varrandra kanske vi istället kan sammarbeta och hjälpa varrandra till att bli bättre kamrater. Se det inte som ett fel utan en sak som ska förbättras.

Bertil försökte säga just detta men istället för att någon höll med honom så kommer gohan och klagar på att han inte förstod vad det stod, sen kommer rutowski och säger att det är korrekt svenska och bråket börjar igen.

Jag lovar att sluta förstöra trådar. Om vi kan enas att gohan också ska sluta och att rutowski inte ska se felen hela tiden. Och att Bertil inte behöver skriva som en universitets svensklärare hela tiden.
Alla har vi våra fel och nackdelar och alla gör vi misstag.

Jag kan erkänna att jag ibland jagat poster och därför sökt efter varenda möjlig chans att posta. Detta kommer jag sluta med!

Det är inget fel med hur Bertil skriver. Han får skriva som han vill. Men det är så enkelt att bara förenkla svenskan till lite mer ''prat svenska'' vilket kommer göra det mycket enklare att förstå.

Jag tror ni alla kan hålla med om detta... Om vi kan enas så kommer allt bli så mycket enklare. Så lägg ner eran gard och låt oss agera som folk med förstånd i skallen.
 

DeletedUser

Guest
@swansniff bra sagt :) hoppas att ni alla skriver när ni skall lägga in nåt som har med tråden att göra och inte jaga poster.

nästa gång jag ser nått som påhopp på varandra får en liten semester likså om det spammas mer.
 

DeletedUser

Guest
Av någon väldigt konstig anledning så känns det mer som vi typ är någon form av familj :S Jag vet det låter lite gayigt... men ändå

Iom att vi inte är så många aktiva här och att alla verkar delta när det gäller sånna här regelproblem så känns det lite som om vi känner varandra:)

Hoppas ni fattar vad jag menar... Jag vet... kanske lite off-topic men asså det kom bara...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp