Regler

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Det jag undrar om, med tanke på att jag fått 2 inlägg editerade av 2 enskilda moderatorer för mitt ordval, är - vilken regel bröt jag då det inte finns några för forumet?

#1 2007-05-22, 17:53 Topp
Forum reglerna uppdateras inom kort!
Senast redigerad av Nino den 2007-05-22 klockan 18:46.
 

DeletedUser

Guest
skicka ett PM istället, det gjorde jag :p
och dem edita säkert för att ingen fattade...
 

DeletedUser

Guest
Har du hört talas om de oskrivna lagarna?

Eller det som heter förnuft?

Förnuft är det som gör att vi har stor skillnad mot djuren och att vi inte lever som barbarer. Vissa folk har mindre förnuft än andra. Det är förnuftet som skyddar dig från att få obekväma frågor som om någon gått fram och frågat om du är homosexuel ute på stan. Eller att någon främling skulle gå fram och slått dig utan anledning. Förnuft som sagt.

Och du som verkar tycka regler är så viktigt och att spamming är så ''grovt'' regelbrått borde väl veta detta?

Om du nu tycker så j*vla illa om spamming så får du för f*n skita i att vara här. Du kanske alltid brukar få som du vill eller?

Men inte här. Livet är hårt sa bonden, grymt sa grisen!

Och att du tror att svära kommer att göra saken är bara dumt och onödigt.
Tror du modsen bryr sig om ett j*vla eller f*n?

Låt istället modsen bestämma när vi går över gränsen innan du dömer och dömer hela tiden.

Oskrivna lagar?
Förnuft?

Du talar om sådant, som jag själv har en helt annan definition på vars tolkningar du inte verkar använda dig.

Du, och resten som spammar, slår mig och flera andra läsare/skribenter i ansiktet utan anledning varje gång ni spammar.
Ni har en tendens att skrämma iväg folk, de drar sig för att läsa forumet.
Och skulle de våga yttra en åsikt är ni där och slår i ansiktet utan anledning med spam-inlägg.
Ni spammar sönder trådar så att de blir låsta.
Ni har fått klagomål från flertalet användare men fortsätter i lika glad takt.

Du klargjorde nyss de oskrivna lagarna och det förnuft du använder dig av.

Det är helt okej, enligt dig, att:
* Spamma sönder trådar med sin egen personliga propaganda
* Negligera anda läsare/skribenters önskemål
* Trampa och trycka ned andra
* Skrämma bort andra
* Skrämma andra till tystnad

Men fy skäms på sig om man använder grövre uttryck för att få fram en reaktion på ett ämne som diskuterats otal gånger av flertalet användare.

Någon mer än jag som ser likheter med vissa sorters styren och Swansniffs Oskrivna regler och förnuft?


PS. Jag har fått klagomål på mitt sätt att skriva på och har förändrat det en smula så att det blir lättare att förstå för de som inte har samma skolning (utbildning). DS.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Håller med Bertil. Om folk spammar så som Swansiff och Gohan gör hela jävla tiden så ska de fan permabannas ifrån forumet, punkt. De sabbar varenda tråd de skriver i så som de håller på.
 

DeletedUser

Guest
spammar man sönder trådarna så säger vi till den person och tar bort dem. men det finns riktlinjer som gäller även oss. men sunt förnuft och att man inte spammar sönder en tråd så klarar man sig bättre.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
spammar man sönder trådarna så säger vi till den person och tar bort dem. men det finns riktlinjer som gäller även oss. men sunt förnuft och att man inte spammar sönder en tråd så klarar man sig bättre.
Jasså? Har ni ens TITTAT i PoPv1? Gohan och Swansiff spammar sönder varenda sketans tråd där i och det är ENORMT störande.
 

DeletedUser

Guest
spammar man sönder trådarna så säger vi till den person och tar bort dem. men det finns riktlinjer som gäller även oss. men sunt förnuft och att man inte spammar sönder en tråd så klarar man sig bättre.

Tar bort?
Jag har inte sett någon sådan händelse - bara låsta trådar pga av spam (ni har fint kallat det för att tråden blivit Off Topic)

När något sådant skulle kunna ske - bättre att IP-banna den användaren så den inte kan skapa ett nytt konto och fortsätta i samma glada takt att sprida sina åsikter (som den demokratiska fria världen inte har mycket till övers för).
 

DeletedUser

Guest
Måste hellt och hållet hålla med bertil och Rutkowski här...
Nu är jag varken aktiv här, eller på den svenska servern, men eftersom jag har lite anknytningar kvar ändå så är det lite kul att komma in och kolla vad som händer..

Men jag har inte sett nått krafttag från eran sida (förutom alex i p&p s2)
Kan bara ta dom här två trådarna som är spammade med helt onödig information fron dom där två
Vem bryr sig om vilken frilla, hur och om dom får åka dit, eller om vi kommer spöa dom om dom kommer
Tråd ett

Den hära tråden skapade för att få reda på vilken som var bäst på den svenska TW servern. I stället så blev det närmare 18 sidor skrivna av dessa två barn om vem som var den bästa spammaren.
Tråd två
 

DeletedUser

Guest
Jag har bara en fråga gällande tidigare inlägg;

Varför finns det en forumsdel som heter Off Topic där man kan spamma hursomhelst, när vissa istället spammar sönder viktiga trådar?
 

DeletedUser

Guest
Vi säger till om det blir för mycket men vi har alla årsikter och vad vi tycker är onödigt. och vissa svarar och skriver nått onödigt sen kommer nästa och svarar på det inlägger och spammar lite till. Vi som jobbar med detta har vanliga jobb och går in och läser igenom vad som skrivs när vi är hemma och har tid.
 

DeletedUser

Guest
Vi säger till om det blir för mycket men vi har alla årsikter och vad vi tycker är onödigt. och vissa svarar och skriver nått onödigt sen kommer nästa och svarar på det inlägger och spammar lite till. Vi som jobbar med detta har vanliga jobb och går in och läser igenom vad som skrivs när vi är hemma och har tid.

När blir det för mycket?
När det har varit intressanta trådar man vill själv ge sin åsikt på efter en kort tids frånvaro från forumet så har de blivit sönderspammade och låsta.

Att skyffla undan problemet med att de får husera fritt löser inte problemet.

Är det för mycket när det anses att jag ska hålla mig borta från forumet med hjälp av nazist/fascist-attityder?
Eller är det bara onödigt och kan sopas under matten det med?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
med risk att låta otrevlig, men då kanske nino skulle behöva ha mods som har tid att göra sitt jobb här inne, specielt när det var frivilligt att ansöka samt tacka ja till förfrågan.
 

DeletedUser

Guest
Vi finns här och ser igenom forumet men de mest aktiva i forumen är jag som försöker komma in varje dag men som sagt Vi jobbar mycket detta är nått som ingen av oss får betalt för och man måste leva. men det förs diskution om skaffa mera då. Vissa synns nästan aldrig i forumet. själv har jag jobbat typ 10-12 timmar/ dag senaste veckorna. men skall vi börja kolla vilka som spammar så kan jag göra det var nog berädda på att det blir ganska många som kommer få det då de flesta spammar mer än de skulle behöva.

Alla och då menar jag alla jag hittar som inte hållt sig till reglerna kommer jag sända pm till och det gäller en eller två i denna forums tråd också.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
02:21 5 oktober 2007 skrev Kronans
...// Alla och då menar jag alla jag hittar som inte hållt sig till reglerna kommer jag sända pm till och det gäller en eller två i denna forums tråd också. //...

VILKA REGLER?
SKA JAG BEHÖVA CITERA NINO IGEN?!

Det finns problem för att det inte finns några regler.
På grund av detta är forumet kaotiskt och laglöst - ett forum en del av oss användare inte vill ha med de nazistiska undertoner och tekniker bl.a. Swansniff använder sig av.
 

DeletedUser

Guest
Den delen är Ninos och att han inte har lagt in dem. Mods har vilka regler som gäller oss och hur dessa skall bemötas och vilka straff som är riktmäken. som tex som någon skrev här i denna tråd att han skulle permbannat några så hade han inte följt dem heller. Men använder man sunt förnuft och håller sig till det så är det ingen fara.

Nino är liksom upptagen med ganska så mycket just nu liksom jag som har jobbat mycket. senaste tiden. men vi är inte de enda modsen.
 

DeletedUser

Guest
Den delen är Ninos och att han inte har lagt in dem. Mods har vilka regler som gäller oss och hur dessa skall bemötas och vilka straff som är riktmäken. som tex som någon skrev här i denna tråd att han skulle permbannat några så hade han inte följt dem heller. Men använder man sunt förnuft och håller sig till det så är det ingen fara.

Nu är jag inte hemma alls när det gäller det hära forumet och vilka reglar ni har satt upp som ska följas när det gäller modsen och vilka straff ni får och ska dela ut.

Vet att på invision finns det så man kan sätta en spärr på en särskild medlem så denna inte kan posta utan att en moderator har kontrolerat inehållet i dennes post.Även några dagars avstängning kan vara en bra påminelse att man inte behöver gå oftopic mer än några poster i rad.

Det är svårt att hålla och se vart gränsen är på sönderspammat då man nästan är tvungen att se från tråd till tråd. Samt från person till person då vissa kanske går offtopic i 90% av alla poster dom gör och vissa 10% av sina poster.


Nino är liksom upptagen med ganska så mycket just nu liksom jag som har jobbat mycket. senaste tiden. men vi är inte de enda modsen.

Absolut ingen som kritiserar er som personer. Du hade bara oturen att vara första mod på plats :p
 

DeletedUser

Guest
jag har sagt till de som har varigt ute och rest. men tänk på att ni andra pma tex mig om ni ser nått. då vi mods har våra regler och det är dessa vi måste följa. men vi kan inte se allt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp