@rd@ , Legenden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Namn: @rd@
Kön o ålder: man, 28
Tre saker som stämmer in på dej? Envis, Bestämd Ödmjuk
hur är din nuvarande situation på tw?
Nu spelar jag inget alls nästan , bara på V11, där jag spelade med i NOM NOM men valde att lämna tidigt, och ska avsluta mitt konto snart..




Vad fick dig att börja med tw?

En god vän till mig spelade en mörk höst kväll , jag satt bredvid o lärde mig..

Så hur började allt för dig när du själv började sitta här?

– Mitt spelande började under V2. Jag kom in som en slacker, skapade ett eget stam (FF) där jag snabbt fick flera medlemmar.

Hur utvecklade det sig sen?

– Jag fick lära mig spelet under hårda förutsättningar. Vi hamnade under press av dåvarande MR v2 (Mörkrets Riddare), som mig själv var även mina medlemmar i FF färska spelare och vi fick med oss på DöD v2 om vi då hade en IAP/Allians med

Men hur kom det sig att du kom från v.2 till v.3 eller snarare hur ledde det fram att du gjorde som du gjorde?

– Jag lärde mig spelet under slutet på v2, samtidigt började v3, och att spela en värld ifrån början var en kul tanke ..
Jag gick med i CCCP, från början, fick en invite genom en vän,( Wowsi) som tidigare spelat med Ninjorna under v1-v2... Och CCCP bestod bara av bra spelare, så det var bara att anpassa sig..
Jag tillträdde som diplomat i CCCP, och det var mitt ansvar att ge stammen ett ansikte utåt. Huruvida jag lyckades eller ej kan inte jag bedöma , utan det är för andra att diskutera.

Så vad är det vad är det som gjort dig känd? För vad jag vet så är det en synd enl. vissa att inte veta vem du är

Haha, well … svårt att säga .. Eftersom jag var diplomat så var jag en av de få som uttalade sig på det allmänna forumet..
CCCP var en stor stam, den starkaste på v3 under en längre tid,
Så allt har inte varit min förtjänst utan, CCCP som helhet.

Så i princip så var det att du gjorde de officiella uttalanden till världen som gjorde dej kända, men om man ska kunna ta mått på er, hur stor del utgjorde ni i v.3s politik då? Geografiskt, köttmässigt

- Wow , Ok, vi börjar med politiken ..
Som diplomat ska du alltid ha god insyn på den stam som vill bli din vän. Jag skötte mitt jobb rätt, och vi fick stammar som ville ha en IAP/Ally med oss att spionera på varandra. På så sätt fick vi veta om allt som hände i denna värld.
Vi hade ett finger med i de flesta krigen… på så sätt kunde vi skapa oss mark och inom de första månaderna var k45 utslaget.
Vi visste allt om alla, men ingen visste nått om oss. Fult eller inte , men det igick i spelets regler
Angående kött, så var det CCCP som tog fram ordspråket ..

jaså, vilket?

- Ordspråk såsom "kötta först som köttar sist", "bättre kötta än köttas" o "en köttning på TW är bättre än tio entrecoter" blev till en ideologi för TW spelare runtomkring i Sverige ..
Innan det användes ord som slakta, döda osv osv..

ok, men vad jag förstår så var ni en väldigt kompakt stam, så hur många var ni på ett ungefär då?
(kompakt, stark sammanhållning)

- Vi var som max 38 st om inte jag minns fel, och det som var bra med oss var att endast 4 eller 5 var folk utifrån .. Annars hade alla någon sorts Connection till någon annan i stammen. Alla kände minst någon, IRL eller genom nätet.
Alla visste vad som skulle göras, ingen frågade sig fram, På så sätt kunde man lita på sin närmaste granne o han kunde lita på dig.
Att förlora 10 off-byar för sin granne, för att han skulle få sätta in sin adel i tid var inget att tveka om. Man gjorde uppoffringar, men fick alltid tillbaka det också.
Har man inte det i en stam, så kommer man ej långt.

så hur föll ni sen?

- Föll e fel ord att använda, vi spelade ut V3, många av oss var trötta på att bara trampa in i nästa by o ta för sig , spelet blev tråkigt. Vi hade inga fiender som stod på sig, som kunde ge oss en match. När man inte längre tycker nått är spännande, så blir man trött på det …
Så det var att folk tröttna, och slutade spela TW.
Vi blev mindre o mindre för varje dag, vilket var förståeligt. Om min IRL vän hade slutat under den tiden också, så hade jag själv förmodligen också slutat. Men vi blev kvar…

Splittrades ni istället?

– Nej, utan vi hade en allians med DöD. När CCCP spelarna slutade, så planerades stora idéer tillsammans med DöD.
Och det kan vara ytterligare en orsak till varför jag blev "känd"
Jag var med om att skapa stammen NoD.
Blandningen mellan CCCP - DöD

ok, så hur gick det där?

– NoD blev det mäktigaste stammen i v3, ännu starkare än vad CCCP var, för nu ägde vi hela mitten av världen..
Men eftersom CCCP och DöD redan var kända stammar sen tidigare, så bildades det en pakt emot oss i NoD. I pakten ingick närmare 20 stammar, många stora, många små, men 20 st, i vilket fall som helst ..
Och våran placering var lite fel just för att dessa 20 stammar låg inte framför eller bakom oss, utan åt alla håll .. Enkelt förklarat. Du står i mitten av en ring, med 20 gubbar runt dig som inte vill dig väl
Vi klarade oss och det var inte det som var problemet .. Utan det hade hunnit gå så pass långt tid in i v3, där de flesta i NoD redan toppat alla ranks, köttat allt , och inte hade nått mer att bevisa. Varken till sig själva eller till andra ..
Så det tog inte lång tid innan vi började få trötta folk som lämnade NoD också.
Vårt mål var att kötta, bli fruktade och ha förbannat kul tillsammans
Det var precis det vi gjorde.



men sen visste ni inte riktigt vad ni skulle göra sen när ni fått och gjort allt, i princip så kunde ni blivit ett ecalos eller har jag fel?

- Alltså , om du klarar av hela Super Mario, så är det inte lika kul att göra det en andra gång. Allt kändes så repeterande. Med 300+ offbyar var det inte längre någon idé att sitta o tajma in attacker, utan man skickade in 40 offbyar, så slapp man tajma ..
O just en sån grej som tajming är viktigt för att spelet ska vara kul.

som att dra in en deffby innan motståndarens adel?

-Men ja , ungefär som att skicka in en deffby strax innan motståndares adel
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
ok, men tillbaka till nod då, nu när NOD började förlora medlemmar, vad hände?

- Vi blev färre medlemmar. Det som tidigare var en tight stam, var nu splittrat, många spelade med dubbla konton, och det påverkade till att ännu fler slutade..
Jag tror vi hade ett "möte" bland ledarna där vi kom överens om att nu när det inte fanns nått mer att vinna, så kan vi försvinna istället ..
Tanken var att alla skulle avsluta sina konton och att det då skulle orsaka kaos , eftersom alla de byar vi hade skulle bli till barbarbyar ..
Och det var ungefär så det avslutades .. Men många stannade kvar, började spela med andra stammar osv. ..
Vet fortfarande folk ifrån gamla CCCP som är kvar på V3. Respekt

men hur blev det med dig då NoD slutade?

- Jag slutade samtidigt som NoD, mina byar lever än idag, och det ser ut som om Mash tar god hand om dom…
V3 var den enda världen där jag verkligen engagerade mig, just för att det var nytt o kul .. Och det var också V3 som jag avslutade mitt spelande med.



Har du haft några funderingar på att komma tillbaka?


- Nepp, inte köra fullt ut. Jag har fått förfrågningar till olika världar, och har valt att gå med som moraliskt stöd, få kontakt med gamla vänner som man spelade med under v2-v3 , men har alltid avslutat mitt konto i god tid .. Spelar V11 nu .. Men inte länge till

vad är din skicklighet på tw?

- Diplomati var nog det jag var skicklig på. Viktigaste är att man är ödmjuk mot all sorts diplomatiska förbindelser. Man ska aldrig tacka nej till en stam som vill dig väl.

några händelser som du har fått stort intryck av (på ett positivt sätt)

- När NoD skapades, världens största stam, med 20 allierade fiender emot oss. Kan det blir större?
Som när vi krigsförklarade oss mot Corian , men anföll ST stamen senare samma kväll..
En del taktiska drag vi gjorde som gjort ett stort intryck på både mig och världen vi spelade på.

vad tycker du om vad som har blivit av med v.3 idag, om man tänker från när du började?

- Well , jag kan säga såhär, V3 just nu är inte alls lik den V3 som jag spelade i ..
För många allianser verkar det som, o för stora konton för att man ska kunna utrota stammar.
Jag har inte riktigt kunnat gå in o kolla vilka som leder rank o.s.v. Men det är heller inte det som intresserar mig utan jag vill se stammar, som kan spela och det är tyvärr inte många som kan på v3 just nu. Den enda stammen som finns kvar o som har duktiga spelare är MASH ..
Resten e antingen nya , stammar som gått ihop eller som har 20 allianser, o därför inte kan växa, om dom inte backstabbar varandra..
V3 tid är förbi

så man kan säga att det har förändrats så mycket att man bara kan se några detaljer

Letar man förändringar i världen, såsom hur kartan ser ut o.s.v. så är det klart att det är stora skillnader ifrån min tid till nutid …
Från början var det alla mot alla , ingen stam var övermäktig, utan man fick kämpa sig fram till det ..
Nu kan man bara gå med i ST2, MASH, DVH o därifrån skapa sig lite makt.
Men då har man inte lärt sig att utveckla sitt spel.
Dock finns det fortfarande nicknames som jag känner igen ifrån början, och att dom som fortfarande orkar spela på ett sånt stort konto e respektabelt.
Vad jag menar med att man inte utvecklar sitt spel är: Läste på forumet, om nån snubbe som sökte ett konto på v3. Han ville att kontot skulle vara större än 3 mille poängmässigt.
Hur kan man "stolt" spela på andras konton?
V3 har blivit det V1 o V2 varit ett bra tag nu. Omöjlig att vinna. O man vinner inte om man ligger etta på rank utan som jag alltid sagt, det är hur man utvecklas som spelare.
Skulle ha kunnat säga mycket mer, men eftersom jag tappat intresse för TW, så har jag heller inte kollat in topp stammarna för att ge kommentarer, utan bara egna åsikter om V3 =)

nåt mer du vill säga innan vi går in på de fem snabba?

- Nej , utan det viktigaste är att man inte tänker på sig själv, utan på sin stam som helhet, annars kommer det aldrig att funka ..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Då kommer de fem snabba

svärdet eller pennan?
- Som diplomat måste jag ta pennan i första hand. Kan du arten att förklara dig på skrift är det mycket lättare att skriva än kriga. Men p12;or som inte kan läsa det man skrivit .. då kommer svärdet fram..

Är du en deffensiv eller en offensiv spelare?
- 100 OFF från början, sen går jag ner till 70/30

En fullt uppbyggd by eller bara det nödvändigaste?
- Eh, poänghora som jag är enligt Dante. Fullt, när man har 300+ byar så behöver man inte tänka på farmplats


Hur aktiv är du?
- Nu eller Då?

du bestämmer
- Just nu? Nästan inget alls, spelar V11 för att hålla koll på hur det går för folket i NOM NOM.
Då: Varje dag, minst 5-6 timmar om dagen för truooer o byar, o ytterligare 5-6 för diplomatiska brevväxlanden
trupper*

En spelare som du vill lyfta upp och varför?
- En bara? Wow.
Tyfoon - Han rensade på egen hand CCCP's norra delar.
Mannel - Styrde folket i CCCP med järnhand.
Dante - Världens största spelare, poänghora
O alla andra i CCCP, o DöD.


Efter interjuvn så börjar spirit känna sig otroligt trött i sommarvärmen, så får vi se en interjuv till i sommar eller kommer solstolen sluka honom hel, samt behålla honom i sommar?
Men @rd@ ser man ibland gå runt ibland i forumet, men annars ser eller varken hör man honom, det är som om han är i en annan värld när han är borta från denna värld men viskningarna om honom fortsätter här.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp