Provocera

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Då jag just nu har lite tråkigt så bildar jag denna tråd.

Konsten att provocera med stil
"Provocera" är ett ord som har blivit ganska hett. Så fort någon kommer med en åsikt som inte uppskattas av andra så får man direkt höra: "du gör det enbart för att provocera".



Men vad är det man gör när man provocerar någon? Enligt mig så är det ett riktigt fint sätt att väcka folks känslor. När bloggare/skribenter provocerar så väcker dom känslor hos läsaren. Vissa människor känner sig träffade, vissa berörs inte alls. Konsten med att provocera är just att få människor att känna så mycket så att dom inte kan hålla tillbaka sina känslor. Detta brukar sluta med att läsaren känner ett starkt behov av att motbevisa skribenten. Vissa människor gör det med stil, andra väljer att försöka kränka, sänka, förolämpa eller ta till könsord mot skribenten.

Det som jag tycker är det mest spännande med att provocera är just att en del människor tar åt sig så mycket att dom inte kan hålla tillbaka känslorna. Jag ska såklart inte sticka under stol med att jag själv har känt mig otroligt provocerad av saker jag har läst. Det är just exakt därför som jag älskar att väcka dessa känslor hos andra, att få dom att känna ett så starkt behov av att uttrycka sina känslor så dom inte kan motstå att göra det.

När man känner sig provocerad så kan man inte skylla på något annat än att skribenten har traskat över ett par ömma tår. Vad exakt det är som är som utlöser känslan vet man troligen inte alla gånger, det bara sätts igång. Men det är väl just det som är charmen med att provocera? Vem hade varit intresserad av Katrin Zytomierska om det inte vore för att hon kan provocera fram känslor hos nästan varje människa som läser henne? Vissa gillar det och ser en humor i det, andra tar åt sig så otroligt mycket att dom inte vet var dom ska ta vägen. Men en sak är säker, mission completed!

Konsten att kunna provocera borde man hylla, inte försöka sänka. Vissa människor måste bara lära sig att ha lite mer självdistans. Sen kan jag också meddela att den som provocerar måste lära sig att tåla att andra troligen kommer att skriva saker tillbaka som man själv kanske inte kommer att uppskatta. Man ska inte ge sig in i lekar som man inte tål
 

DeletedUser

Guest
Gör ett försök här,så ser vi om det händer något.
(börjar med dom som är lättast att provocera)

Sprit v9.
Vilka pajasar! dom tror dom äger tw!
Haha fan min morsa är säkert bättre än dom om hon lägger ner 50% av deras tid på tw.
Vilka nördar!!!
Sen verkar dom ha en iq som är lägre än deras *****.
Deras stora idol är egg??/braz?? haha säger allt om deras små hjärnor.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
eggeh/brazze, tack. Blir jävligt provocerad av att du inte KAN STAVA MITT SATANS NAMN!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Ja blir så grymt besviken på PREKO, vill dra på han en smäll! Han e så jävla kasss.
 

DeletedUser

Guest
Vi vet att du ser upp till oss, Preko.

Jag kan även garantera att du lägger ner mer tid än mig och att du trots det är rätt kass.
 

DeletedUser

Guest
Såå ja!
HAHA nu fick jag lite att skratta åt igen!

Ang: om jag är kass..
det får stå för er, jag har ingen ork att knappt försöka vara bra heller.
Men jag har aldrig sagt att jag är bra,det är skillnaden på mig o er.

Till äggeh (hehe)
vill citera lillen-eklund efter han blivit knockad av frank bruno efter 8sec,om han fick chansen att möta tyson; hur det skulle gå.

Man vet aldrig hur tyson reagerar om han får backa!!!

Vill du ge mig på käften så är du välkommen 8 dagar i veckan
 
Reaktionspoäng
0
Har jag sagt att det var jag som skrev texten?

Hahahaha, näe. Men när man citerar någon brukar man oftast klargöra det, eller lägga det inom citationstecken ("). Annars är det lätt hänt att folk uppfattar att det som att det är du som skrivit det, eller att du vill ge sken av att du har skrivit det. Nu var det ju relativt enkelt att se att det inte var du som var författaren till ditt första inlägg, mest därför att det inte är skrivet på prosa som dina andra inlägg.

Ville bara påpeka din otydlighet, hoppas du nu förstår ett å annat :)
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Såå ja!
HAHA nu fick jag lite att skratta åt igen!

Ang: om jag är kass..
det får stå för er, jag har ingen ork att knappt försöka vara bra heller.
Men jag har aldrig sagt att jag är bra,det är skillnaden på mig o er.

Till äggeh (hehe)
vill citera lillen-eklund efter han blivit knockad av frank bruno efter 8sec,om han fick chansen att möta tyson; hur det skulle gå.

Man vet aldrig hur tyson reagerar om han får backa!!!

Vill du ge mig på käften så är du välkommen 8 dagar i veckan

Värst vad du blev provocerad:

http://www.youtube.com/watch?v=IDnOfScS0-c
 

DeletedUser

Guest
Självklart, ber om ursäkt för att jag inte var tydlig med det.
Jag ville bara få igång lite askum från främst v9.
Jag visste att dom inte kunde hålla käften.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
HAHA, STORA ARMAR?!?! JAG HAR INTE STORA ARMAR. OM DU TROR ATT DETTA ÄR STORA ARMAR SÅ HAR DU TAMEJFAN ALDRIG SETT STORA ARMAR...


(tålv)
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
ÅHHHH VA DU SKRIKRE. STORA ARMAR, DET VET JAG ATT DET INTE E....

(tvo)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp