Preniumkontos värde i början av spelet?

DeletedUser

Guest
Nu börjar det spåra ur, utan ett direkt svar.

Båda spelarna har alltså möjlighet att farma lika mycket, trots att ena har PK. Båda spelarna har möjlighet att skicka effektiva farma, trots att ena har PK. Förutsatt att enda fördelen är att byggnadskön kan vara på under natten, hur stor fördel har spelaren med PK i jämförelse med den utan?

Fördelarna har flera redan listat. Kortfattat kan man säga att PK snabbar på din tillväxt och rekryteringen av trupper, man har dessutom lättare att se när man måste logga in för att få detta rullande 24/7 och det underlättar vid farmning eftersom du kan använda ett farmscript.
IMO är det fördelar som när de används av en erfaren och aktiv spelare gör stor skillnad!
 

DeletedUser

Guest
Har sett väldigt många "underlättar". Jag anser att, visst, preniumkonto underlättar, men jag tror inte att det direkt accelererar din växt. Den tid det tar för dig att utföra allt utan PK är lägre med PK, men den maximala gränsen du kan öka med med PK är inte högre än den utan PK förutsatt att båda kan vara inne 24/7. Dock är de högre om man kan vara inne under en lägre period, till exempel inte under natten. Men, natten själv tror jag inte gör en så stor skillnad, då PK inte farmar åt dig... Enda egentliga fördelen är att du kan ha någonting i byggnadskön så att den är igång under hela natten, så skillnaden blir kanske att sin Lergrop blir klar 5 timmar tidigare, och generarar XXXX mer lera.
 

DeletedUser

Guest
Ren girighet att inte använda premium om man är ute efter att spela seriöst. Det är ynkligt billigt att spela detta spel på ett bra sätt tycker jag.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Ingen som tvingar dig att skaffa Prem.

Men som en spelare på 2k poäng så gör det ju inte såå stor skillnad. Men når du t.ex. 50 byar då gör det gigantisk skillnad.

Men visst, gör skillnad redan ifrån början utav spelet med prem. Bara mer desto större man blir.

I korta dra, prem spar tid. Det är den stora fördelen med det.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle välja att ta PK på direkten efter jag har fått den och senare hålla på att bygga så mycket som jag kan under den tider och senare så har man en rätt så bra grund att fortsätta på =)
 
Topp