Prem

Tottas

Member
Reaktionspoäng
1
Jag fattar ju att tribalwars vill att vi ska köpa prem!
men det förstör ju spelet när man kan köpa resurser, adlar mm.

så mitt förslag till en rolig värld blir ju då.
att i spelet så finns det inga prem, man kan alltså inte köpa adlar och dyligt.
men för att tribalwars ska få in sina prem så öppnar man en värld med en startavgift typ: det kostar 3000prem för att gå med och sedan inget i spelet:)
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Jag och alla andra i teamet förstår ditt förslag och det har vart uppe många gånger tidigare. Tyvärr så kommer ditt förslag inte att gå igenom, under en världs gång så är nog genomsnittet för pp-köpen högre än vad de flesta av oss tror. Jag vet bara vad enbart murhöjning har kostat mig själv några gånger, host, host
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Håller med Tottas. Premhysterin förstör spelet, och det skapar "orättvisa" klyftor eftersom inte alla har samma ekonomiska förutsättningar. Att alla, i förväg, får köpa en lika stor pott med prem för att sedan förvalta på bästa sätt, är en bra idé tycker jag. Fast det går förstås inte igenom.

Mitt förslag är att sälja världarna på auktion istället. Den som bjuder högst vinner världen. Då hade världen inte ens behövt börja och "förlorarna" kan få sova eller gå ut i solen. Det är ju ändå den med störst plånbok som vinner liksom. (eller högst troligt iaf)

Glad Påsk önskar Hervor.....som lyckades plöja ner några tusenlappar bara på den korta tid jag var med på v43. :eek:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Helt sjukt vad folk gråter över prem. Folk anklagar mig stup i kvarten för och spendera min månadslön på pp bara för att jag vinner och är rank 1, Nej du behöver inte pp för att vinna.

Köpa ress? Då farmar du för lite.
Köpa adlar? ^
Måste du ha pp i överflöd så är du inte tillräckligt aktiv, eller erfaren.

Måste du pp varje mur? Nä, de måste du inte. Ytterst sällan jag gör det.

Farma pp och stå på det världen ut istället, ca 850/pp månaden för det jag kör med. Sen att jag har pp som jag kan vaska på event o annat skit, ja det är en annan femma, men det gäller ju att tänka till.

Sen har vi de som måste använda plånboken, ja men gör det då. Kommer det hjälpa dig i slutändan? Inte troligt, om du inte är med i rätt stam.
 

osteen

New Member
Reaktionspoäng
3
Helt sjukt vad folk gråter över prem. Folk anklagar mig stup i kvarten för och spendera min månadslön på pp bara för att jag vinner och är rank 1, Nej du behöver inte pp för att vinna.

Köpa ress? Då farmar du för lite.
Köpa adlar? ^
Måste du ha pp i överflöd så är du inte tillräckligt aktiv, eller erfaren.

Måste du pp varje mur? Nä, de måste du inte. Ytterst sällan jag gör det.

Farma pp och stå på det världen ut istället, ca 850/pp månaden för det jag kör med. Sen att jag har pp som jag kan vaska på event o annat skit, ja det är en annan femma, men det gäller ju att tänka till.

Sen har vi de som måste använda plånboken, ja men gör det då. Kommer det hjälpa dig i slutändan? Inte troligt, om du inte är med i rätt stam.
Men det ger ett sjukt övertag, att påstå annat vore lögn. Skulle vi klassa TW som något, så vore det pay2win.
 

DeletedUser

Guest
Men det ger ett sjukt övertag, att påstå annat vore lögn. Skulle vi klassa TW som något, så vore det pay2win.

Helt klart. Absolut möjligt att vinna världar oavsett hur mycket prem du lägger, och finns många konton som lägger absurda mängder prem och ändå förlorar längs världens gång. Men övertagen man får av prem är löjligt stora, både vinsterna från alla dessa events och bara att kunna köpa resurser i starten.

Det blir ju tydligt de flesta världsstarter där ett eller två konton drar iväg från alla andra, trots att resterande konton i top-10 eller iaf top-5 kör co's, farmar aktivt och även dom köper prem (fast kanske "bara" för ca 10k prem). Inte som att dessa konton har någon magisk strategi eller spelar överlägset, det är ju bara att köpa sig till resurser för byggnader och adlar. :D
 

DeletedUser

Guest
Jag har en magisk strategi och jag är överlägsen. Med eller utan prem. Innan det gick att prema anklagade folk mig för fusk istället. Den skaran spelare har i alla fall minskat.

Jag premar och får otrolig boost tack vare det. De finns också de som premar och tjänar i slutändan 0. När allt kommer förbi så kommer den skickligare spelaren att vinna kriget.
 

carolusrex

New Member
Reaktionspoäng
0
Sure prem ger ett övertag i början men emot mid/end game börjar folk sakta komma ikapp. Senare på världen jämnar förhållanden ut sig sakta men säkert, om inte dessa herrar men överlägsna strategier och magiska wizard kunskaper spelar på världarna. Sen bara för att citera ovanstående herre så, visst om inte världen är uppgjord redan från början så kommer den bäste spelaren vinna annars kanske inte ;)


Jag premar och får otrolig boost tack vare det. De finns också de som premar och tjänar i slutändan 0. När allt kommer förbi så kommer den skickligare spelaren att vinna kriget.
 
Topp