Potatis, receptionist 18e December.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
MrRisling blir visad in i ett stort rum och som representant från Romerska Imperiet får han företräde hos den strängt upptagne receptionisten Potatis. Bakom ett stort skrivbort överbelamrat med dokument sitter vännen och ser överraskat upp när MrR gör entré.
Han reser sig upp från sitt skrivbord och kommer emot journalisten med utbredda armar och säger: Välkommen min vän, vad gör du här?
MrRisling ler mot sin granne och vän och säger: Ge mig nått att dricka så ska jag berätta, min strupe är som sandpapper.
Potatis skrattar till och häller uppe ett stort krus finaste December mjöd åt kaninmästaren och sen sätter han sig ner och väntar.
MrR tar ett par djupa klunkar ur sitt krus, torkar sig sedan om munnen och börjar.


Han säger: Jag har fått ett uppdrag av TW-crew att intervjua framträdande personligheter i Svenska Tribal Wars och då du är en person många har att göra med tänkte jag intervjua dig.
Sedan vill jag även prata med 18Ds ledare och för att göra det bör jag ju gå via dig.
Potatis ser förvånad ut sedan stryker han sig allvarligt över skägget och nickar: Sätt igång då.
MrR tar en till klunk av mjödet och frågar sedan: Vad fick dig att börja spela TW?
Potatis: En annons på Bf2.se, det var en tisdag kväll och jag hade en sån där meningslös ledighet dagen efter så jag satt uppe sent. Sen fastnade jag faktiskt ganska snabbt för spelandet.
MrR: Hur länge har du spelat?
Potatis: Jag har ingen aning jag väntar fortfarande på ett svar från Nino angående det men jag skulle tro att jag spelat snart ett år eller kanske mer. Jag har faktiskt ingen aning, när jag började hade dom största spelarna ca 5000 poäng så det måste ha varit när världen var ny.
MrR: Oj då har du spelat ett bra tag med andra ord, vad är det som är det roligaste med TW? Det som gör att man ibland kan offra flera timmar per dag vid datorn?
Potatis: Ja du, det är vännerna man möter. Jag tycker faktiskt inte alltid själva spelandet är så kul, när premium går ut hamnar man lite efter och orkar inte spela. Men det gäller att man har en bra stam med underbart forum. Därför spelar man, sedan har jag ett visst ansvar också, och det vore synd att lägga ner efter 1års slit.
MrR: Ja du har ju ett visst ansvar. Du är ju stammen 18ds Receptionist. Vad innebär den posten, den är ju mig veterligen unik bland toppstammarna.
Potatis: Jorå, tror jag är den enda receptionisten någonsin faktiskt. Jag får ta nästan all mail som kommer. Mycket mellan topp stammarna sköter dock ledarna, men ansökningar till stammen och annat kommer till mig. Det innebär en del elakt skrivande från och till, till små spelare och andra dumma, man träffar mycket folk och skapar sig kontakter.
När jag var mycket mindre spelare i Nato, tror vi kom rank 6 högst, så hade jag faktiskt äran att kontakta lufsen vilket på den tiden var otroligt roligt, och så fick man ta del av stam hemligheter. Egentligen så hade jag jobbet för länge sedan för att man inte skulle veta namnet på våra ledare, eftersom det gör det lite säkrare för dem. Men nu så är det inte så svårt att lista ut om man kollar på vår medlems lista, så egentligen sitter jag bara och svarar på onödiga brev, men ibland får man napp.
MrR: Hur hamnade du på den positionen?
Potatis: Det var min gamla stamledare Makten i Nato som gav mig den, sedan när vi slog samman Nato och [SE] så hade jag kvar den, fast nu får jag mer skit post.
MrR: Du är ju en spelare i topp100 vilket ändå måste innebära att du är en riktigt skicklig spelare, vad anser du är din stora skicklighet inom TW?
Potatis sträcker lite på sig och ler: Ja du, riktigt skicklig håller jag inte med om, men visst min OB är en aning orättvis. Men man blir ju inte så mycket attackerad så man får ju skicka assistans.
Min stora styrka, det är nog att prata med folk, det är inget inom krigsföring alla fall.
Men prata med folk i stammen och folk utanför, dock kan det nog finnas många som inte skulle hålla med om detta eftersom jag kan bli rätt otrevlig ibland också. Men överlag att prata med folk och försöka få dem att trivas, alla fall vad jag försöker med.
MrRisling nickar förstående och säger: Kan man säga att receptionistjobbet påminner om den klassiska diplomat tjänsten?
Potatis: Jo, en aning, Även om jag inte längre står för så mycket diplomatiska utskick, inte speciellt viktiga i varje fall. Men jag sköter ju det mesta av ut och ingående post, så min ledare blir ibland ledsen på mig när jag uppför mig illa, för jag är stammens ansikte utåt, har han i alla fall sagt innan. Så jag antar att man kan likna mig med en diplomat.
MrR: Vilka spelare är de bästa du spelat med? Är det någon spelare som verkligen utmärker sig?
Potatis tänker efter ett tag och säger sedan: Makten, han har verkligen utmärkt sig det är tack vare honom jag spelar idag, han bjöd in mig till sin stam och var den första äldre personen som visat respekt, så han har vart viktig för mig. Men andra bra spelare, J-bq han är helt jävla otrolig även om han är lite läskig som sur. Beta3D har gjort gott intryck, Och även spelaren giftshop, Swansniff har vart en viktig person också från tw, fast inte så mycket inom spelandet, Men han är en sån där person som man är glad att man mött. Finns så många namn. Gaara, Pyamastomaten, June, han får vi inte glöma, Han är helt otrolig.
Men även en skit nice holländare jag mötte, spelade faktiskt i R.E, men det var länge sedan, förra sommaren, Erik I hette han tror jag, han skrev på svenska, så han var ganska rolig
Finns väldigt många spelare så jag tror jag ska sluta här, eftersom jag inte ens börjat med spelare utanför stammen.
MrRisling skrattar till efter den digra listan: Ja det blev en rejäl lista men det gäller ju att passa på att visa sina vänner uppskattning nu när man blir intervjuad.
Potatis skrattar och säger: Ja då passar jag på och hälsar till hela 18D.
MrR ler och frågar sedan: Vad tycker du då är viktigt att tänka på när det gäller TW?
Är det något råd du skulle ge till en nybörjare?
Potatis: Ja du att hitta en bra stam och lära känna personer och bygga trupper så klart, sedan att om man inte har tid ska man inte spela, det är inte schysst mot stam medlemmarna
Sedan måste man vara snäll såklart. Jag har faktiskt fått hjälpa nybörjare som vart stam ledare, så länge ni inte blir för många kan ni kontakta mig för snabba tips.
MrR: Okey ska vi ta tio snabba nu?
Potatis: Okey kör.
....forts i nästa meddelande
 

DeletedUser

Guest
...forts

MrR: Vi börjar med en enkel, trupper eller poäng?
Potatis: Trupper
MrR: Deff eller off?
Potatis: Off.
MrR: I en deffby, spjut+TK eller Spjut+svärd+bågar?
Potatis: spjut+svärd+ bågar
MrR: HQ20 eller HQ30?
Potatis: 20.
MrR: Samma poäng i alla byar eller skit i samma?
Potatis: Skit i samma, man anpassar byarna efter behov
MrR: Farma eller farmas?
Potatis: Farma.
MrR: Verkstad2 eller verkstad15?
Potatis: Verkstad 2
MrR: Datorn eller solen?
Potatis: Datorn, jag gillar kvällen. Potatis lever i mörkret och ruttnar i solen.

Journalisten skrattar tills han känner hur tårarna börjar strömma upp han säger med en illmarig blick: Okey nästa fråga är lite personlig är det okey?
Potatis ler lite osäkert och säger: Okej
MrRisling säger med ett leende: Kallorier eller protein?
Potatis: Ja du, protein tror jag nog, typ för muskel byggande va? Äter bara det som är gott och skiter vad som är i
MrR skrattar och säger: Jag som trodde du mest bestod av kalorier.

Båda två brister ut i ett jätte skratt och potatis skrattar så mycket att han råkar välta ner några av sina pergament från skrivbordet och MrRisling spiller ut sitt mjöd över en diplomatisk handling. Båda två svär till och kämpar med att försöka rädda det som räddas kan.

När MrR räddat det mesta av sin mjöd ställer han sin favorit fråga: Kanin eller hamster?
Potatis ler och säger: Kanin, mycket sötare, låter lite gott att äta också, Hamstarar är så fula
MrR ser chockat på sin vän och utbrister med fruktan i rösten: Äta en kanin?
Potatis seger med ett stort leende: Skulle vara gott att smaka kanske.
MrR ser ogillande på sin vän och säger: Nu kommer nästa fråga.
Potatis nickar och MrRisling säger: Kan du berätta för mina läsare vem som är ledaren av 18D?
Potatis skrattar till: Ja du, det är ingen hemlighet tror jag, eller, den som leder är i alla fall J-bq.
MrR: Ja de flesta kände nog till det men nu är hemligheten ur världen. Spelar du i några andra världar än i V1?
Potatis: Ne, gör jag faktiskt inte, funderar på att på skoj starta upp på värld 4 igen, Men jag har börjat på alla. men aldrig riktigt trivts, stammarna är inte så bra. Eller jo jag spelar på norska servern, noblar övergivna och bråkar med folks kompisar. Självutnämnde mig till ledare i Swansniffs frånvaro och har suttit hela förra veckan och bråkat med olika spelare, men rätt kul där ändå
MrR: Vad är den stora skillnaden mellan världarna tycker du?
Potatis: Jag har inte samma spelare där, sedan har jag så problem med det motsvarade myntningen på de andra världarna. Sedan gillar jag inte heller paladin grejen, med olika vapen och mycket, mycket mer, Värld 1 är bäst helt enkelt
MrR: Låter som det är dags för att avrunda intervjun är det något du vill säga som slutord till läsarna?
Potatis: Ja du jag kommer komma på skit mycket senare. Men, Spela inte ifall det inte är kul, och, hur tråkigt det än låter, 18D kommer vinna, så bara ge upp
MrR skrattar till och säger: Kaxiga slutord från Potatis, tack så mycket för din tid. Skulle du kunna visa mig till J-Bq nu är du snäll?
Potatis skakar på huvudet och säger: Nej det går inte han sitter i stridsplanering och får inte störas. Du får återkomma vid ett annat tillfälle.

MrRisling tackar så mycket och går besviket därifrån hemåt med oförättat ärende. Kaninmästaren bor bara en halvtimme från potatis och tar det lite lugnt på vägen, ändå hinner nått hända. Mitt i ett steg försvinner hela världen kring honom och han känner hur han färdas i en väldig fart ut i intet.


Vad har nu vår hjälte råkat ut för? Kommer han att råka i ännu mer trubbel?
Det får ni reda på om ett par dagar om ni läser nästa intervju.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp