Planerad nertid för forumet!

DeletedUser

Guest
Eftersom programvaran för forumen måste bytas, kommer detta göras nästa vecka, närmare bestämt onsdagen den 22:e juni med start klockan 14:00.
Detta innebär att forumet kommer ligga nere under flera timmar, och alltså inte vara tillgängligt.
 

DeletedUser

Guest
Jug bumpar upp denna för att påminna, och berätta att eftersom den nya programvaran inte fungerar likadant som den gamla kommer med största sannolikhet alla våra poster med tabeller i (världssettings bl.a.) och html (en stor mängd bilder) att flippa ur.

Det kommer alltså dröja innan det ser ut som vanligt i alla trådar, och en hel del trådar kommer vi nog få lämna som de blir lite beroende på hur mycket manuellt jobb som måste läggas på att reparera tabeller och länkar.

För er som är fullständigt till er i trasorna av den här förändringen, kan jag säga att det går att smygtitta på det danska forumet som redan är bytt ;)
 

DeletedUser

Guest
Som kanske märkts tog migrationen av forumet extremt mycket längre tid än förväntat, istället för 3-5 timmar med start kl 14:00 så var det inte klart förrän efter kl 23:30.
Därefter har det varit mycket strul under hela dagen på flera olika versioner, där forumen inte fungerat - bland annat här (givetvis).
Det betyder att väldigt mycket är kvar att göra, merparten av justeringar, uppdateringar och återkopplingar t.ex. av användarrankningar och liknande är ännu inte gjort. Det saknas bilder, och länkningar är trasiga. Jag jobbar dock på att försöka få så mycket som möjligt klart under dagen men med ny, okänd programvara, och midsommar inkommande så kan det ta tid och jag räknar med att inte hinna med allt.

Hittar ni saker som är fel, eller ser knas ut så hojta gärna - man stirrar sig väldigt lätt blind!
 
Topp