Pinsamt.

DeletedUser

Guest
Största problemet är nog att de flesta såg att det fungerade galant för Gaffel att ha två världar i End Game samtidigt för att sen även stänga dom samtidigt. För att senare komma med att det var för jobbigt? Antagligen så hann han det här under sin arbetstid som du referat till ovan? Vilket isåfall då innebär att det inte borde vara några problem att faktiskt sköta det igen.

Men det som nog de flesta skulle uppskatta är att Gaffel, ja Gaffel själv, kommer och skriver en förklaring vad det är som tar så otroligt lång tid. För om han ger en ordentlig förklaring om vad som tar så pass lång tid för honom att sköta om så kanske folk som jag förstår varför han idag inte klarar av att ha två världar i End Game samtidigt. Men så länge som de förklaringar som ovan trillar in kommer varken jag eller många andra acceptera dom.

Eftersom nu även Gaffel är den ansvariga för .se så borde han och även ni andra i teamet se vart det här är på väg. Det är redan flera som har slutat på tribalwars.se och många utav dessa har gått över till tex .net och börjat spela där, men den största delen av de spelare som har slutat har nog lagt ner TW helt. Eftersom Gaffel inte har den "tid" som han behöver för att klara av att sköta sitt jobb borde han själv gå fram och säga det här till de som har hand om spelet Tribalwars. Det som de flesta idag kräver som spelare är att det ska ske förändringar, och då menar jag inte uppdateringar, utan att det ska bli ett smidigare spel. Ett spel som flyter på och har de regler som är sagda, och inte har regler som ändrats stup i kvarten.

Händer det att 3-4a världar når den % de behöver för att gå in i End Game är det inte meningen att det ska skjutas upp eftersom det blir för mycket jobb. Och varför ska det skjutas upp en minst månad emellan alla? Tar det verkligen en månad för Gaffel att ordna en värld. Varför inte i så fall lägga så att en värld avslutas på en måndag, nästa på en torsdag o,s,v, då har han tisdag och även onsdag att förbereda att stänga nästa värld som stängs på torsdag. Då har han sin arbetstid att sköta dessa End Game. Funkar inte det här (även om det nu är utlagt på hans arbetstid), borde även Gaffel faktiskt säga till de som verkligen sitter högre upp att det är dags att anställa en person till som kan hjälpa till med .se's server då det behövs.

Vi kan börja med att klargöra den första punkten där det påstås att jag lyckades stänga två världar samtidigt utan minsta problem, och på min arbetstid dessutom. Riktigt så enkelt är det aldrig. Det finns betydligt mer bakom kulisserna som ni spelare inte ser och ibland inte tar hänsyn till. Särskilt där det påstås från spelare att de "såg" arbetet utföras galant utan det minsta problem. Visst är det jättebra att ni anser att det sett ut att ha gått galant i dessa situationer och att det inte varit några konstigheter. Absolut. Men... allt runt omkring för att stänga en värld, ligger inte bara på min "nivå", om jag nu ska dela upp företagets leder i nivåer så att säga.

Först och främst ska det koordineras mellan systemadministratörer, det ska godkännas och läggas upp en strategi utifrån våra produktchefer, community managern ska informera sitt community och teamet ska hantera diverse frågor och vinster kring allt vad det innebär. Allt är inte alltid som det verkar. Det är mycket jobb att bara stänga en värld och jag tänker inte påstå att det är ett problem, för det är det verkligen inte, men det jag vill betona är att det tar tid och noggrann planering. Det är inte ett problem, förens man gör det till ett.

Vi, på InnoGames, vill helst inte stänga flera världar på en och samma gång, eftersom det kan leda till att vi förlorar viktiga pengar. Absolut så går somliga spelare vidare till nya världar, men en del väljer också att sluta. Vad det kan bero på, kan vara allt mellan himmel och jord. Det är därför vi väljer att lägga upp en strategi och planerar så att det inte krockar på flera versioner samtidigt och att det sker med konsekvens, d.v.s rimlig tid emellan, så att spelare inte blir irriterade eller frustrerade. För även om ni, en del av er, känner precis så, ska ni verkligen inte tro att vi gör det för att just djävlas eller vill verka dryga. Vi gör det, baserat på vad vi anser är det bästa för företaget i längden, som vi samtidigt får acceptera att inte alla alltid håller med eller ser det så.

Av den anledningen, jobbar jag väldigt mycket kring de riktlinjer vi idag har för hur världar ska avslutas och de krav som krävs för att en värld ska kunna gå in i end-game. De är långt ifrån perfekta och det är väldigt svårt att kunna sätta ett mål, redan när världen öppnas. Vi har gått igenom den situationen nu, vilket också har lett till att vi nu inte sätter ett mål förens världen har pågått i minst ett år. Då är det mer sannolikt att vi sätter ett just rimligt krav direkt, istället för att ändra oss. För det är heller inte något som vi vill eller tänkt göra från början.

Sen är det en del spekulationer i den tid jag lägger ner på TW.SE. Det ifrågasätts med jämna mellanrum, och det förstår jag, för ni ser inte det som jag och spelledningen gör bakom kulisserna. Det som jag tycker är viktigt, om man som kund, ifrågasätter eller är missnöjd, väljer att ta direktkontakt med mig eller min chef. Då kan vi(jag) förklara efter bästa förmåga att vi t.ex diskuterar internt kring ärendet eller vad det nu kan tänkas vara. Så länge det inte är något specifikt ärende, där det endast är supporten och spelaren ifråga som är inblandade, får jag inte gå in på några detaljer p.g.a sekretess o.s.v. Allmänna frågor tas mer än gärna emot, bara man som kund väljer att faktiskt ge det en ärlig chans innan dem dömer ut ledningen för att inte lyssna. Kommunikationen kan vi alla bli bättre på.

Angående spekulationen om att InnoGames skulle anställa en till person för TW.SE, så är det inte möjligt. Varför kan jag inte ge ett hundraprocentigt svar på, men det grundar sig säkert i att det inte finns de pengar som krävs för det och de krav som ställs på en community manager skall vara möjliga av bara en person. Hoppas jag är tydlig nog på den punkten, annars får jag förklara bättre.
 

DeletedUser

Guest
Vi, på InnoGames, vill helst inte stänga flera världar på en och samma gång, eftersom det kan leda till att vi förlorar viktiga pengar. Absolut så går somliga spelare vidare till nya världar, men en del väljer också att sluta. Vad det kan bero på, kan vara allt mellan himmel och jord. Det är därför vi väljer att lägga upp en strategi och planerar så att det inte krockar på flera versioner samtidigt och att det sker med konsekvens, d.v.s rimlig tid emellan, så att spelare inte blir irriterade eller frustrerade. För även om ni, en del av er, känner precis så, ska ni verkligen inte tro att vi gör det för att just djävlas eller vill verka dryga. Vi gör det, baserat på vad vi anser är det bästa för företaget i längden, som vi samtidigt får acceptera att inte alla alltid håller med eller ser det så.

Då ber jag er tänka om, då många spelare inklusive mig slutar spela eftersom ni inte stänger värden i tid.

//Master of you
 

DeletedUser

Guest
Vi, på InnoGames, vill helst inte stänga flera världar på en och samma gång, eftersom det kan leda till att vi förlorar viktiga pengar.

BUUHUU


Riktigt så enkelt är det aldrig. Det finns betydligt mer bakom kulisserna som ni spelare inte ser och ibland inte tar hänsyn till.

Jo det är självklart det är mer bakom kulisserna. Men jag som många andra här är betalande kunder. Att vi ska få behöva betala nästan 1 år extra för att du inte kan stänga vår värld tidigare tänker jag verkligen inte ta hänsyn till!!

De är som att jag ska ringa och säga upp mitt mobil abonnemang hos telia (1 mån uppsägningstid). Men då säger telia tyvärr och meddelar att de har inte tiden att ta ditt ärende just nu och låter ditt abonnemang fortsätta några månader till och fakturerar det dessutom.

Vi gör det, baserat på vad vi anser är det bästa för företaget i längden
Hur kan det vara bäst i längden, ni har redan förlorat ett par trogna kunder och ni kommer förlora många mer efter att V7 stängs.


En fråga till er gaffel/kniv eller vad ni nu heter. Vem SMARTA ide var det att ha en omröstning om när världen skulle stängas (1/9 eller 12/10)??
Det är väll ingen snack om saken när den ska stängas, det vet ni redan om (ASAP), ändå ska ni fortsätta jävlas!!
 

DeletedUser

Guest
Ni måste ju vara den mest naiva samlingen individer i världshistorien om ni tror att ni gör det som är bäst för företaget!

Jag har ett företag ihop med mina 2 bröder. Vi har totalt 12 utomstående anställda så jag vet hur man leder ett företag!

Och inte fan är det på det sättet ni uppför er. Ni tar ingen som helst kritik utan beter er som några djäkla småpåvar. Om man kritiserar någon av er eller arbetet som denne utför så åker man på skit så det visslar om det. (Ja Gaffel jag är långsint och fortfarande sur över skitbehandligen jag fick i samband med namnbytet)

Tror ni på fullaste allvar att ni verkligen gör ett bra jobb så måste jag säga att ni kommer att bli väldigt besvikna i framtiden.
Ett hett tips, sök statliga jobb i framtiden, då är det svårare att sparka er. För uppför ni er på detta sättet på ett företag som har livekontakt med kunderna så kommer ni inte ens att få ut visitkorten innan ni hamnar på röven ute på gårdsplanen!

Omröstningen ni la på V7 var ju ytterligare en "gul varm stråle" i ansiktet på oss i AN. Vi har 54.000 av dom drygt 58.000 aktiva byarna. Världen är DÖD! Men likt förbannat kommer vi att få ett par veckor längre väntan på EG.

Dakotaindianerna hade ett ordspråk som sade att ”När du upptäcker att du rider på en död häst ska du stiga av”.

Sug på den, eller ni kanske föredrar att piska lite till på den döda hästen och hoppas att den tar ett par språng till.
 

DeletedUser

Guest
Först och främst, tack att du tog dig tiden att svara, då det är du som har "makten" att ta upp det här med de ansvariga inom InnoGames. Och även eftersom det är DIG jag skriver till dig. För det är du Patrik som jag vill ska föra det här vidare.

Vi kan börja med att klargöra den första punkten där det påstås att jag lyckades stänga två världar samtidigt utan minsta problem, och på min arbetstid dessutom. Riktigt så enkelt är det aldrig. Det finns betydligt mer bakom kulisserna som ni spelare inte ser och ibland inte tar hänsyn till. Särskilt där det påstås från spelare att de "såg" arbetet utföras galant utan det minsta problem. Visst är det jättebra att ni anser att det sett ut att ha gått galant i dessa situationer och att det inte varit några konstigheter. Absolut. Men... allt runt omkring för att stänga en värld, ligger inte bara på min "nivå", om jag nu ska dela upp företagets leder i nivåer så att säga.

Först och främst ska det koordineras mellan systemadministratörer, det ska godkännas och läggas upp en strategi utifrån våra produktchefer, community managern ska informera sitt community och teamet ska hantera diverse frågor och vinster kring allt vad det innebär. Allt är inte alltid som det verkar. Det är mycket jobb att bara stänga en värld och jag tänker inte påstå att det är ett problem, för det är det verkligen inte, men det jag vill betona är att det tar tid och noggrann planering. Det är inte ett problem, förens man gör det till ett.

Till oss som inte ser rakt in i ditt fönster och har koll på vad du gör om dagarna, vi som spelar. Vi såg att det gick bra att stänga två världar och även ha dessa två End Game's igång på en och samma gång. Eftersom du nu har förklarat att det inte är enbart att stänga en värld, för det är många personer som är inblandade så hoppas jag faktiskt att du/ni jobbar på en lösning för att lösa det problemet, för det är ett problem, om man ska se det från oss medlemmars ögon. Ni kanske inte ser det eftersom det inte är ni som sitter och spelar på världarna och får känna på,
"Jaha idag har vi 4000 byar kvar att adla. Ingen gör motstånd och världen har varit död i ett år. Men ändå sitter vi här och måste adla för att de inte vill stänga världen. Eftersom de vill tjäna pengar på oss få som fortfarande har premium."
Nu tog jag enbart 4000 byar som ett exempel, vi kan lika gärna ta våra 18 byar kvar att adla på v10 innan vi har 100%, vilket överbevisar hur dåligt det är med dessa End Game, vårt End Game slutar den 1/8, behöver inte säga så mycket mer om hur fel ert schema om End Game för tex v10 har blivit eller hur? Så vad säger att era scheman för v7 och v12 är rätt, eftersom ni har gjort ett så stort fel angående v10's schema för End Game?

Min poäng i det här om det första som du skriver är att du talar om för mig och alla andra här ute på externa att det är en lång planering angående både det ena och det andra för End Game, men ändå så blir planeringarna som ni gör fel. Hade planeringarna varit rätt så hinner inte en stam ta 100% på en värld.

Vi, på InnoGames, vill helst inte stänga flera världar på en och samma gång, eftersom det kan leda till att vi förlorar viktiga pengar. Absolut så går somliga spelare vidare till nya världar, men en del väljer också att sluta. Vad det kan bero på, kan vara allt mellan himmel och jord. Det är därför vi väljer att lägga upp en strategi och planerar så att det inte krockar på flera versioner samtidigt och att det sker med konsekvens, d.v.s rimlig tid emellan, så att spelare inte blir irriterade eller frustrerade. För även om ni, en del av er, känner precis så, ska ni verkligen inte tro att vi gör det för att just djävlas eller vill verka dryga. Vi gör det, baserat på vad vi anser är det bästa för företaget i längden, som vi samtidigt får acceptera att inte alla alltid håller med eller ser det så.

Här kommer faktiskt en viss del av sanningen fram, som många redan har sagt på externa, även jag själv. Att InnoGames bryr sig inte om hur medlemmarna på de berörda världarna blir behandlade utan endast om sitt företag och hur mycket pengar som de får in. Dock så måste jag fråga, har InnoGames ledande personer endast tänkt kortsiktigt i det här?

1. Hur ska vi få ut mer pengar från de som spelar världarna som redan är döda?
* Vi drar ut på deras End Game

Kortsiktigt tänkande, nackdelarna i det:

1. Spelarna kommer tillslut att tröttna på att spela på världarna och antingen:
* Gå över till en ny värld och låta sitt konto gråas
eller
* Bojkotta tribalwars helt och just den inkomstkällan försvinner helt
- Förklara för alla i sin närhet att tribalwars drivs utav InnoGames som endast bryr sig om pengar och inte hur sina kunder upplever spelandet.

Långsiktigt tänkande,

2. Vi avslutar världarna den dagen som vi inte ser att någon stam kan sätta sig emot den ledande stammen
* Spelarna kommer att vara nöjda med resultatet
och
* Troligen spela vidare på en ny värld
+ Rekommendera spelet för vänner


Resultat, det lånsiktiga tänkandet ser ut som ett mycket mer vinnande koncept än det kortsiktiga. Det finns även flera fördelar med att välja val 2 än val 1.

Vad hade du personligen valt Gaffel? Om du nu kan få säga personligt rakt ut här i externa, troligen så kan du inte ställa dig och baktala InnoGames på några som helst vis eftersom du är en arbetare anställd utav dom. Att gå ut i "tidningen" (externa) vore som att "Hej, kicka mig och anställ en ny". Men Gaffel, om du även ser det exakt samma problemet som vi medlemmar gör då hoppas jag faktiskt att du säger till de som sitter högst upp i InnoGames hur det verkligen ser ut på .se så att något sker, för det funkar inte i längden.

InnoGames jobb på den svenska servern gör inte så att de går +, utan att de går -, eftersom servern tappar spelare. Hade det varit tvärtom så skulle jag förstå att det är ett jätte bra val som de har gjort, men nu är det inte det. Jag personligen skulle även rekommendera att ni övervägda att tänka mer på kunderna som ni idag har kvar på tribalwars.se eftersom valet att skära ner på reklamen för tribalwars inom sverige har gjort att det inte tillkommer så mycket nya kunder som det gjorde för ett par år sen, och därav är det ännu viktigare att behålla de kunderna som idag spelar på tribalwars.se. Dagens reklam som tribalwars.se har är genom oss kunder som spelar kvar här på .se. Och den reklamen ser inte direkt ljus ut eftersom den större kundkretsen på de avslutande världarna har brusat upp och sagt ifrån att tribalwars.se inte sköts korrekt. Om vi ser över hur det har sett ut den senaste tiden så har det sen 04.20 24/12-2010 försvunnit 12000 spelare från .se, det bevisar att det som vi andra klagar på stämmer. För InnoGames kan inte sitta och kolla mellan fingrarna längre, vill de att tribalwars på .se återigen ska kunna bli något större är det dags IDAG att göra något åt det.

Av den anledningen, jobbar jag väldigt mycket kring de riktlinjer vi idag har för hur världar ska avslutas och de krav som krävs för att en värld ska kunna gå in i end-game. De är långt ifrån perfekta och det är väldigt svårt att kunna sätta ett mål, redan när världen öppnas. Vi har gått igenom den situationen nu, vilket också har lett till att vi nu inte sätter ett mål förens världen har pågått i minst ett år. Då är det mer sannolikt att vi sätter ett just rimligt krav direkt, istället för att ändra oss. För det är heller inte något som vi vill eller tänkt göra från början.

Ja det är jätte bra att du/ni jobbar med att sätta rimliga mål för NYA världar. Dock handlar det här om äldre världar som redan har funnits i flertalet år och inte de nya världarna. Och det är även något jag redan nämnt i en annan tråd, att det ser mer ut som ni jobbar med att få ordning på de nya världarna än att försöka få ordning på End Game för de gamla världarna.

Kan förstå att det även börjar bli stressigt eftersom de nya världarna blir mindre och mindre och därav tar en stam snabbt över världen och världen ska avslutas betydligt tidigare än vad det är tänkt.

Om det fortsätter som det har gjort senaste tiden kommer ni inte kunna hålla på att en värld måste ha varit öppen minst ett år, då kommer ni få sänka den ribban. Jag hoppas ärligt talat att du verkligen tar med dig det här som vi som kunder säger och talar om det för de som sitter högre upp inom InnoGames hur vi ser på det inom .se och tycker och tänker. För er inkomstkälla är oss kunder, och er nuvarande reklam är oss kunder!
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Vi, på InnoGames, vill helst inte stänga flera världar på en och samma gång, eftersom det kan leda till att vi förlorar viktiga pengar. Absolut så går somliga spelare vidare till nya världar, men en del väljer också att sluta. Vad det kan bero på, kan vara allt mellan himmel och jord. Det är därför vi väljer att lägga upp en strategi och planerar så att det inte krockar på flera versioner samtidigt och att det sker med konsekvens, d.v.s rimlig tid emellan, så att spelare inte blir irriterade eller frustrerade. För även om ni, en del av er, känner precis så, ska ni verkligen inte tro att vi gör det för att just djävlas eller vill verka dryga. Vi gör det, baserat på vad vi anser är det bästa för företaget i längden, som vi samtidigt får acceptera att inte alla alltid håller med eller ser det så.


Jag måste fråga om ni verkligen räknat på det där och att det verkligen är så att ni förlorar pengar på att ha 2 end-games igång samtidigt?
För in the matter of fact så tjänar man inget på att köpa premium när det ändå inte finns något att adla, sure man kan mynta och rekka men som sagt, vad tjänar man på det?

Är det då inte bättre att försöka behålla en större mängd av kunderna nöjda och få dem att börja spela på nyare världar, eftersom alla som haft över 30K på en värld vet så behöver man ju prem i starten! :)
Puss!
 

DeletedUser

Guest
Tanken med End-Game bör väl vara att man ska få "igång" världen igen? Varför i hela friden sätter ni då in den när världen i princip är slut (ex v10, v12) istället för att kasta in den när en stam har säg 50% av världen och att dom sedan ska försöka komma upp till 70% och hålla det i 30 dagar?

Då kan det faktiskt bli lite "action" igen när alla inser att dom lär försöka gangbanga ner rank1-stammen, och rank1-stammen kommer älska det då dom (förhoppningsvis) gillar krig och älskar utmaningen.
 

Chrome71

Member
Reaktionspoäng
2
Tanken med End-Game bör väl vara att man ska få "igång" världen igen? Varför i hela friden sätter ni då in den när världen i princip är slut (ex v10, v12) istället för att kasta in den när en stam har säg 50% av världen och att dom sedan ska försöka komma upp till 70% och hålla det i 30 dagar?

Då kan det faktiskt bli lite "action" igen när alla inser att dom lär försöka gangbanga ner rank1-stammen, och rank1-stammen kommer älska det då dom (förhoppningsvis) gillar krig och älskar utmaningen.

gullig du är.. självklart en stor poäng i det hela.. för alla har horat med alla.. och då sällan blivit bra med GBa första stammen pga spioner t höger o vänster.
men självklart.. i ett tidigare läge öppna upp krigsplanen .. kan vara en lysande ide..
kanske alla skaffar fler "vänner" i spelet.. men som kommer brytas då.
 

DeletedUser

Guest
Eftersom patrik11 och pokermyra undrar.

Edit: Tagits genom PM istället eftersom världen är stängd som ni kanske vet. =)
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
Som gaffeln skrev, "Vi, på InnoGames, vill helst inte stänga flera världar på en och samma gång, eftersom det kan leda till att vi förlorar viktiga pengar."

det borde ni fan fatta att det blir ekonomiska Svikter Ingame, om ni inte är helt efterblivna..
 

DeletedUser

Guest
extremhatt Som gaffeln skrev, "Vi, på InnoGames, vill helst inte stänga flera världar på en och samma gång, eftersom det kan leda till att vi förlorar viktiga pengar."

det borde ni fan fatta att det blir ekonomiska Svikter Ingame, om ni inte är helt efterblivna..

Om någon här är efterbliven så är det i så fall du...
 

John R Cash

Member
Reaktionspoäng
0
Jag håller med fatla hära, det ni skriver extremhatt och gaffel är helt ologiskt, genom att dra ut på världarna och skjuta upp på end-game leder till missnöjda kunder och att folk lägger av då förlorar innogames pengar eftersom folk inte väljer att fortsätta spela detta spel, som ica-stig säger tanken med end-game är att få igång nya världar, vi som spelat ett tag märker att det inte går att spela på två världar samtidigt och prioriterar oftast den världen som vi har mest poäng på
 

korat99

Member
Reaktionspoäng
3
Jag håller med om att sättet .se har skött stängningar av världarna tidigare. men det är ju helt uppenbart att de har tagit till sig kritiken eftersom de faktist har lagt upp ett system för end game. så snälla sluta klaga...
 
Topp