DeletedUser
Guest
Största problemet är nog att de flesta såg att det fungerade galant för Gaffel att ha två världar i End Game samtidigt för att sen även stänga dom samtidigt. För att senare komma med att det var för jobbigt? Antagligen så hann han det här under sin arbetstid som du referat till ovan? Vilket isåfall då innebär att det inte borde vara några problem att faktiskt sköta det igen.
Men det som nog de flesta skulle uppskatta är att Gaffel, ja Gaffel själv, kommer och skriver en förklaring vad det är som tar så otroligt lång tid. För om han ger en ordentlig förklaring om vad som tar så pass lång tid för honom att sköta om så kanske folk som jag förstår varför han idag inte klarar av att ha två världar i End Game samtidigt. Men så länge som de förklaringar som ovan trillar in kommer varken jag eller många andra acceptera dom.
Eftersom nu även Gaffel är den ansvariga för .se så borde han och även ni andra i teamet se vart det här är på väg. Det är redan flera som har slutat på tribalwars.se och många utav dessa har gått över till tex .net och börjat spela där, men den största delen av de spelare som har slutat har nog lagt ner TW helt. Eftersom Gaffel inte har den "tid" som han behöver för att klara av att sköta sitt jobb borde han själv gå fram och säga det här till de som har hand om spelet Tribalwars. Det som de flesta idag kräver som spelare är att det ska ske förändringar, och då menar jag inte uppdateringar, utan att det ska bli ett smidigare spel. Ett spel som flyter på och har de regler som är sagda, och inte har regler som ändrats stup i kvarten.
Händer det att 3-4a världar når den % de behöver för att gå in i End Game är det inte meningen att det ska skjutas upp eftersom det blir för mycket jobb. Och varför ska det skjutas upp en minst månad emellan alla? Tar det verkligen en månad för Gaffel att ordna en värld. Varför inte i så fall lägga så att en värld avslutas på en måndag, nästa på en torsdag o,s,v, då har han tisdag och även onsdag att förbereda att stänga nästa värld som stängs på torsdag. Då har han sin arbetstid att sköta dessa End Game. Funkar inte det här (även om det nu är utlagt på hans arbetstid), borde även Gaffel faktiskt säga till de som verkligen sitter högre upp att det är dags att anställa en person till som kan hjälpa till med .se's server då det behövs.
Vi kan börja med att klargöra den första punkten där det påstås att jag lyckades stänga två världar samtidigt utan minsta problem, och på min arbetstid dessutom. Riktigt så enkelt är det aldrig. Det finns betydligt mer bakom kulisserna som ni spelare inte ser och ibland inte tar hänsyn till. Särskilt där det påstås från spelare att de "såg" arbetet utföras galant utan det minsta problem. Visst är det jättebra att ni anser att det sett ut att ha gått galant i dessa situationer och att det inte varit några konstigheter. Absolut. Men... allt runt omkring för att stänga en värld, ligger inte bara på min "nivå", om jag nu ska dela upp företagets leder i nivåer så att säga.
Först och främst ska det koordineras mellan systemadministratörer, det ska godkännas och läggas upp en strategi utifrån våra produktchefer, community managern ska informera sitt community och teamet ska hantera diverse frågor och vinster kring allt vad det innebär. Allt är inte alltid som det verkar. Det är mycket jobb att bara stänga en värld och jag tänker inte påstå att det är ett problem, för det är det verkligen inte, men det jag vill betona är att det tar tid och noggrann planering. Det är inte ett problem, förens man gör det till ett.
Vi, på InnoGames, vill helst inte stänga flera världar på en och samma gång, eftersom det kan leda till att vi förlorar viktiga pengar. Absolut så går somliga spelare vidare till nya världar, men en del väljer också att sluta. Vad det kan bero på, kan vara allt mellan himmel och jord. Det är därför vi väljer att lägga upp en strategi och planerar så att det inte krockar på flera versioner samtidigt och att det sker med konsekvens, d.v.s rimlig tid emellan, så att spelare inte blir irriterade eller frustrerade. För även om ni, en del av er, känner precis så, ska ni verkligen inte tro att vi gör det för att just djävlas eller vill verka dryga. Vi gör det, baserat på vad vi anser är det bästa för företaget i längden, som vi samtidigt får acceptera att inte alla alltid håller med eller ser det så.
Av den anledningen, jobbar jag väldigt mycket kring de riktlinjer vi idag har för hur världar ska avslutas och de krav som krävs för att en värld ska kunna gå in i end-game. De är långt ifrån perfekta och det är väldigt svårt att kunna sätta ett mål, redan när världen öppnas. Vi har gått igenom den situationen nu, vilket också har lett till att vi nu inte sätter ett mål förens världen har pågått i minst ett år. Då är det mer sannolikt att vi sätter ett just rimligt krav direkt, istället för att ändra oss. För det är heller inte något som vi vill eller tänkt göra från början.
Sen är det en del spekulationer i den tid jag lägger ner på TW.SE. Det ifrågasätts med jämna mellanrum, och det förstår jag, för ni ser inte det som jag och spelledningen gör bakom kulisserna. Det som jag tycker är viktigt, om man som kund, ifrågasätter eller är missnöjd, väljer att ta direktkontakt med mig eller min chef. Då kan vi(jag) förklara efter bästa förmåga att vi t.ex diskuterar internt kring ärendet eller vad det nu kan tänkas vara. Så länge det inte är något specifikt ärende, där det endast är supporten och spelaren ifråga som är inblandade, får jag inte gå in på några detaljer p.g.a sekretess o.s.v. Allmänna frågor tas mer än gärna emot, bara man som kund väljer att faktiskt ge det en ärlig chans innan dem dömer ut ledningen för att inte lyssna. Kommunikationen kan vi alla bli bättre på.
Angående spekulationen om att InnoGames skulle anställa en till person för TW.SE, så är det inte möjligt. Varför kan jag inte ge ett hundraprocentigt svar på, men det grundar sig säkert i att det inte finns de pengar som krävs för det och de krav som ställs på en community manager skall vara möjliga av bara en person. Hoppas jag är tydlig nog på den punkten, annars får jag förklara bättre.