Pinsamt.

DeletedUser

Guest
Jag tycker det här är pinsamt rent ut sagt, V7 är vunnen för länge sen men det har tydligen gått profit i TW och speciellt i V7, varför skall vi rösta om att stänga värld 7 när andra världar som startades efter V7 ska avslutas innan vi har nått endgame, skärp er.
Detta är den sista värld jag kommer att spela på, ni har fördärvat lusten att spela TW totalt.

Tribal Wars Team idag kl 13:31
Hej allihopa!

Nu är det så att vi fått önskemål att köra en omröstning för när Värld 7 skall stängas. Omröstningen kommer att pågå i 6 dagar, fram till Söndag alltså.

Första datumet som sattes var den 12/10, alltså en och en halv månad efter det ni nu ska rösta på.

Omröstningen är inte bindande på något sätt, det är inte heller ett måste att delta, men det krävs minst 75% Ja för att ändringen skall genomföras.

OBSERVERA svarsalternativen. 1/9 (1:e September) istället för 12/10 (12:e Oktober)! För att rösta, klicka in på: Inställningar -> Undersökningar.

Vänliga Hälsningar,
Tribal Wars Team

tonya aka slowfox64
 

DeletedUser

Guest
Varför skall vi rösta om att stänga värld 7 när andra världar som startades efter V7 ska avslutas innan vi har nått endgame

För alla tycks inte hålla med dig på den punkten. Därav omröstningen. Så får ni, spelare, bestämma.

Antingen 1/9 eller 12/10, det är helt upp till er.

Värld 7 - Kör igång end-game 12/8 - Stängs helt: 12/10
(1/5 = Halvera adelspris, lås server för registrering, ev. höj distans för adel & ta bort omstartsmöjligheter.)

Som sagt, kolla på datumen.
 

John R Cash

Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan inget annat än hålla med, detta är rent utsagt pinsamt, vi vann världen för länge länge sen, nu har det blivit så att vi får slö adla bort resten, men när allt brunt och rött är borta då? V12 har ledande stammen 82% av dom aktiva byarna, vi har över 90% och ändå väljs det att den ska stängas tidigare

Efter detta kommer JRC gå i graven, kontot kommer aldrig mer synas på någon värld, lusten att spela tw finns inte när man blir behandlad på detta sätt
 

DeletedUser

Guest
Det jag har skrivit här är min egen åsikt och det vet stammen om, jag tycker ändå det är för jävligt att behandla oss på det här sättet sen får ni säga vad ni vill.
 

DeletedUser

Guest
Som spelare på v12 blev jag otroligt förvånad när vi mottog beskedet om endgame, speciellt med tanke på att vi ändå låg efter andra världar som redan fått datum, exempelvis v7. Även om världarna i praktiken är precis lika avgjorda så har jag svårt att förstå hur InnoGames resonerar när de sätter den betydligt nyare och, faktiskt, den statistiskt sett mindre ledaren på v12 framför.
 

DeletedUser

Guest
För alla tycks inte hålla med dig på den punkten. Därav omröstningen. Så får ni, spelare, bestämma.

Antingen 1/9 eller 12/10, det är helt upp till er.

Värld 7 - Kör igång end-game 12/8 - Stängs helt: 12/10
(1/5 = Halvera adelspris, lås server för registrering, ev. höj distans för adel & ta bort omstartsmöjligheter.)

Som sagt, kolla på datumen.

Innebär ditt inlägg i denna tråden: http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=24765&page=4 att ni har gjort en kovändning och stänger V7 30 dagar efter att 90% är uppnått?
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
sluta klaga nu era nötter, de gör ju förfan såsom ni ber om!

Snabbare Endgame . Shit Pomfrit, jävla nötter..

ett steg åt rätt håll Gaffel o co.:)
 

DeletedUser

Guest
Håller med John R Cash till fullo. Att v12 med ca 80% dominans går in i EG före v7 med 92% dominans ÄR PATETISKT. Helt klart är att en stor skara veteraner som nu sitter fast i v7 lägger yxorna på hyllan och skiter i detta. Att behandlas som skit av er i Inno gång på gång, vad tror ni.. Hur länge skulle ni själva acceptera det hela??
Ni gräver er egen grav Inno. Spelet var så sjukt kul och bra en gång i tiden men det har tyvärr bara gått utför. Mer och mer..
 

DeletedUser

Guest
V12 har idag en dominans på cirka 85,2% och V7 har 92,2%.

Visst kan det se lite underligt ut att låta en nyare värld gå in i endgame medan äldre inte gör det, men med det sättet att resonera skulle ingen värld blivit aktuell för stängning innan V1.

Förenklat ligger det till så här; I slutet av april stod det klart att det var ett par världar som behövde komma in i endgame. Då lades det upp en plan och ett schema för detta, där ordningen blev V5, V10 och V7. Redan då noterades att V12 låg med en dominans på 64%, och skulle hamna i kö för endgame men då världen inte varit igång ens ett år, sköts det då på framtiden.

Nu har det gått tio veckor i runda slängar, och under tiden har V12 fyllt ett år, och ökat sin dominans med ungefär 20%. Visst är vi medvetna om att det är väldiga skillnader i storlek mellan världarna, V7 med sina 128 000 byar, är mer än 450% större än V12 med bara 28 200.

Detta för med sig att siffrorna förändras avsevärt mycket snabbare på V12 än på V7 – för att öka dominansen ytterligare en procent, krävs det att man på V7 adlar 8 600 byar, motsvarande på V12 är bara 1 500.

Lägg till den ekvationen att den dominerande V7 stammen är tre spelare ifrån att nå taket, medan man på V12 kan ta in ytterligare 31 medlemmar till rank ett stammen.

Alltså, med detta i tanke har vi blivit tvingade att klämma in ett endgame på V12 i ett redan lagt schema över stängningarna, för att inte plötsligt stå med ett planerat endgame för V7 samtidigt som V12 når 100% under tiden och riskera att båda ska stängas exakt samtidigt.

Besluten är från spelledningen sida både genomtänkta och genomräknade utifrån betydligt fler aspekter än man som spelare måste ha i åtanke. Nu kanske möjligheten finns att låta V7 stänga snabbare än enligt plan, och man har valt att pejla av åsikterna med en omröstning. Jag har förmodligen huvudet fullt av siffror och statistik, men jag ser inte riktigt hur man som spelare kan känna ett behov av att klaga på chansen att kanske få stänga snabbare, när det verkar som det är just det som är den springande punkten – att få stänga så snabbt som möjligt.

Jag diskuterar gärna via pm hur detta kan vara pinsamt och synonymt med att behandla V7 spelarna som skit, när jag snarare ser det som att vi försöker tillgodose spelarnas önskemål med de möjligheter och förutsättningar som finns när vi tvingas ta hänsyn även till andra servrars tillväxt och utveckling.
 

DeletedUser

Guest
Mycket snack å ingen hockey, det är pengar som styr, ni har djävlats med V7 hela tiden.
 

DeletedUser

Guest
V12 har idag en dominans på cirka 85,2% och V7 har 92,2%.
...
Detta för med sig att siffrorna förändras avsevärt mycket snabbare på V12 än på V7 – för att öka dominansen ytterligare en procent, krävs det att man på V7 adlar 8 600 byar, motsvarande på V12 är bara 1 500.
...

Vet inte riktigt vilket talsystem ni använder, men om man använder sig av det decimala talsystemet så kan man snabbt räkna ut att det just nu finns ca 4400 aktiva byar kvar i v7 som inte är i ANs ägo. Delar man det med de återstående ca 8%, får man att AN måste adla ca 550 byar för att öka dominansen med 1%, och inte 8600 som du påstår.

Därmed utdelas IG-varning i matte till Innogames.

Hälsningar
Mattelärare Maca* :)
 

DeletedUser

Guest
Maca* Var snabbare än mig! :) Låter dock mitt ligga kvar för det är lite mer än de som Maca* nämnde

SuperNova du tog inte bort barbsen.. Om du gjort det hade din uträkning varit korrekt.

Så om man ska räkna ut korrekt för både v7 & v12 ska man räkna på att det ser ut på ett ungefär så här:

v7 har 57,740 aktiva byar (totalt antal byar 128,135), varav 1% är 577,4 byar.
v12 har 20,650 aktiva byar (totalt antal byar 28,220), varav 1% är 206,5 byar.

Sen om allt egentligen skulle gått rätt till enligt alla uträkningar borde det sett ut som så här för End Game:

v10 (Vi i AAoD har idag 99%+ av de aktiva byarna)
v5 (DEMONS nådde aldrig så högt med sin % som vi på v10 har idag och vi på v10 har nästan en månad kvar i End Game)
v12 & v7 (Samtidigt) (Ligger så pass nära varandra så de borde gå in samtidigt i End Game, och avslutas samtidigt!)

Kommer nog aldrig förstå innebörden med vad det är som är så stora problem med att ha två världar i End Game samtidigt som sen även avslutas samtidigt, inte förrän det kommer en bra förklaring till varför det inte går att ha det..

Tillägg:

Än så länge har minst en av sakerna jag skrivit in här slagit in!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Mattematik är inte alltid det lättaste <3 Dock tycker jag det är trevligt att ansvariga försöker bemöta kritiken även om det inte alltid blir rätt.

Problemet ligger inte i vilken värld som ska ha rätt att avslutas först. Problemet är att Innogames tyvärr dödar intresset för Tribalwars för majoriteten av de betalande kunderna. Eftersom vi befinner oss på V7 forum så får vi hålla oss till det.
Misstänker att de flesta preembrukarna befinner sig i den för tillfället ledande stammen.
Betalande kunder är bra kunder. Betalande kunder ska man hålla nöjda för då kommer de tillbaka. Alltid dyrare att värva nya betalande kunder än bibehålla befintliga. Detta är A och O för seriösa företag som jag hoppas Innogames är.

I den stam jag befinner mig i på värld 7 finns det bra kunder. Dock tvivlar jag att Innogames har nöjda kunder där. Många har lagt ner mycket tid och pengar på detta spel just av den anledningen för att de tycker det är ett roligt, underhållande och spännande spel. Dessa tre egenskaper var det länge sen jag upplevde på V7.
Istället för att dra ut på spelande så länge som möjligt för att ytterligare extrahera små medel till Innogames skattkista skulle man funderat på hur man skulle lyckas få dessa bra betalande kunder att haka på nästa värld för att behålla inkomsten.

Tyvärr tror jag detta gått för långt för många av mina vapenbröder och få kommer skådas på nya världar. Deras preemköp kommer försvinna och Innogames får ragga nya illojala kunder.

Själv har jag tagit ett personligt beslut att när mina Premiumpoäng löper ut i dagarna kommer jag troligtvis inte köpa nya.
Inte av ekonomisk anledning då den summan det motsvarar ramlar in på lönekontot under en obetald toalettbesök under lunchtid utan av principsak. Sällan har jag skådat sämre behandling av kunder som jag upplevt här.

Min spelupplevelse kommer troligtvis försämras avsevärt eftersom jag inte spelat utan premium sen jag hade under 10 byar. Möjligtvis bestämmer jag av den anledningen att avsluta mitt spelande på denna världen i förtid. Om det blir resultatet av mitt beslut så beror inte det på avsaknaden av spelsug. Det beror med största anledning på avsaknaden av kundvård hos Innogames.
 

DeletedUser

Guest
Vet inte riktigt vilket talsystem ni använder, men om man använder sig av det decimala talsystemet så kan man snabbt räkna ut att det just nu finns ca 4400 aktiva byar kvar i v7 som inte är i ANs ägo. Delar man det med de återstående ca 8%, får man att AN måste adla ca 550 byar för att öka dominansen med 1%, och inte 8600 som du påstår.

Därmed utdelas IG-varning i matte till Innogames.

Hälsningar
Mattelärare Maca* :)
Använder man sig av det decimala talsystemet och gör beräkningen på endast adling av barbarbyar, kommer man med största sannolikhet snabbt se att min uträkning stämmer. Dock vete katten varför jag valde att räkna med adling av barbarerna, det får skyllas på att jag inte tänkte riktigt rakt så tidigt. O_O

Maca* Var snabbare än mig! :) Låter dock mitt ligga kvar för det är lite mer än de som Maca* nämnde

SuperNova du tog inte bort barbsen.. Om du gjort det hade din uträkning varit korrekt.

Så om man ska räkna ut korrekt för både v7 & v12 ska man räkna på att det ser ut på ett ungefär så här:

v7 har 57,740 aktiva byar (totalt antal byar 128,135), varav 1% är 577,4 byar.
v12 har 20,650 aktiva byar (totalt antal byar 28,220), varav 1% är 206,5 byar.

Sen om allt egentligen skulle gått rätt till enligt alla uträkningar borde det sett ut som så här för End Game:

v10 (Vi i AAoD har idag 99%+ av de aktiva byarna)
v5 (DEMONS nådde aldrig så högt med sin % som vi på v10 har idag och vi på v10 har nästan en månad kvar i End Game)
v12 & v7 (Samtidigt) (Ligger så pass nära varandra så de borde gå in samtidigt i End Game, och avslutas samtidigt!)

Kommer nog aldrig förstå innebörden med vad det är som är så stora problem med att ha två världar i End Game samtidigt som sen även avslutas samtidigt, inte förrän det kommer en bra förklaring till varför det inte går att ha det..

Tillägg:

Än så länge har minst en av sakerna jag skrivit in här slagit in!
Min uträkning var som sagt fullt korrekt, det man möjligen kan ifrågasätta var om det var så genomtänkt att basera den på enbart barbaradling.

Så vitt jag vet, är en del av det som gör att det är stora problem med att ha två världar som stänger samtidigt att det mesta arbetet bara kan göras av en person, nämligen Gaffel. För att förbereda och dra igång endgame krävs en hel del planering och förberedelser som måste vara klara synkroniserat med att ändringarna träder i kraft på servern. När det sen gäller själva stängningen är väldigt mycket jobb som måste göras under väldigt kort tid, och även Gaffels dygn består bara av 24 timmar.

Det kanske inte klassas som en "bra" förklaring, men som det ser ut idag är det dessa förutsättningar som gäller. Teamet lägger ner enormt mycket mer tid på att hålla tw.se igång än vad som ses utåt. Bakom ett endgame ligger väldigt många timmars faktiskt arbete, bakom en stängning ligger ännu flera och tyvärr finns inte resurserna att sätta heltidsanställda till att sköta detta.

Mattematik är inte alltid det lättaste <3 Dock tycker jag det är trevligt att ansvariga försöker bemöta kritiken även om det inte alltid blir rätt.

Problemet ligger inte i vilken värld som ska ha rätt att avslutas först. Problemet är att Innogames tyvärr dödar intresset för Tribalwars för majoriteten av de betalande kunderna. Eftersom vi befinner oss på V7 forum så får vi hålla oss till det.
Misstänker att de flesta preembrukarna befinner sig i den för tillfället ledande stammen.
Betalande kunder är bra kunder. Betalande kunder ska man hålla nöjda för då kommer de tillbaka. Alltid dyrare att värva nya betalande kunder än bibehålla befintliga. Detta är A och O för seriösa företag som jag hoppas Innogames är.

I den stam jag befinner mig i på värld 7 finns det bra kunder. Dock tvivlar jag att Innogames har nöjda kunder där. Många har lagt ner mycket tid och pengar på detta spel just av den anledningen för att de tycker det är ett roligt, underhållande och spännande spel. Dessa tre egenskaper var det länge sen jag upplevde på V7.
Istället för att dra ut på spelande så länge som möjligt för att ytterligare extrahera små medel till Innogames skattkista skulle man funderat på hur man skulle lyckas få dessa bra betalande kunder att haka på nästa värld för att behålla inkomsten.

Tyvärr tror jag detta gått för långt för många av mina vapenbröder och få kommer skådas på nya världar. Deras preemköp kommer försvinna och Innogames får ragga nya illojala kunder.

Själv har jag tagit ett personligt beslut att när mina Premiumpoäng löper ut i dagarna kommer jag troligtvis inte köpa nya.
Inte av ekonomisk anledning då den summan det motsvarar ramlar in på lönekontot under en obetald toalettbesök under lunchtid utan av principsak. Sällan har jag skådat sämre behandling av kunder som jag upplevt här.

Min spelupplevelse kommer troligtvis försämras avsevärt eftersom jag inte spelat utan premium sen jag hade under 10 byar. Möjligtvis bestämmer jag av den anledningen att avsluta mitt spelande på denna världen i förtid. Om det blir resultatet av mitt beslut så beror inte det på avsaknaden av spelsug. Det beror med största anledning på avsaknaden av kundvård hos Innogames.
Jag känner att jag inte riktigt har all fakta eller all information när det gäller ekonomi, kundunderlag och Innogames som företag för att svara på detta. Däremot ber jag Nino som sitter på denna info att slå ett öga här.
 

DeletedUser

Guest
Jag har spelat på båda värdarna, och kan säga att 7an van minst 6 månader innan 12an. Skälv känner jag mig grund lurad och slutat betala prem för länge sedan. min vilja att fortsätta dog också ut för varje dag som vår vinst skötts upp, bara för att dra in pengar...



//Master of you en före detta prem bettlare
 

DeletedUser

Guest
Här råkade jag tittade in och känner att jag måste kommentera.

v7 var ju i praktiken avgjord för typ 18 månader sen. Egentligen borde ju ribban läggas på 51% av aktiva byar, har någon lyckats nå den dominansen kan man ju lika bra gå in i endgame direkt.

Att ligga i över ett år och jäsa i väntan på endgame är ju mördande tråkigt, jag lade själv ner världen för att jag såg att det skulle bli på detta vis (plus att en viss spelare som inte fattade vad som var upp och ner i TW satt och kastade skit på en just för den uppkomna situationen, dvs att man i praktiken redan vunnit...)

Det är åtskilliga som lagt ner i v7 och jag tror det är just för att det tar en galet lång tid av väntant för att vinna en värld. Hade det handlat om två månader, så OK, men när det ser ut som det snarare är två år, då måste man vara bra ihärdig/nördig/uthållig för att vilja vara med hela vägen.

Sänk ribban till 51% för endgame och cappa stammarna till 20 medlemmar så kan det nog bli kul hela vägen...
 

DeletedUser

Guest
Min uträkning var som sagt fullt korrekt, det man möjligen kan ifrågasätta var om det var så genomtänkt att basera den på enbart barbaradling.
Som du skrev själv ovan:
"Dock vete katten varför jag valde att räkna med adling av barbarerna, det får skyllas på att jag inte tänkte riktigt rakt så tidigt. O_O "
Och din uträkning var/är fel om du ska kolla över hur mycket som v7 och v12 ska adla för att få 1%, utav de byar som räknas in för att nå End Game.
Så vitt jag vet, är en del av det som gör att det är stora problem med att ha två världar som stänger samtidigt att det mesta arbetet bara kan göras av en person, nämligen Gaffel. För att förbereda och dra igång endgame krävs en hel del planering och förberedelser som måste vara klara synkroniserat med att ändringarna träder i kraft på servern. När det sen gäller själva stängningen är väldigt mycket jobb som måste göras under väldigt kort tid, och även Gaffels dygn består bara av 24 timmar.

Det kanske inte klassas som en "bra" förklaring, men som det ser ut idag är det dessa förutsättningar som gäller. Teamet lägger ner enormt mycket mer tid på att hålla tw.se igång än vad som ses utåt. Bakom ett endgame ligger väldigt många timmars faktiskt arbete, bakom en stängning ligger ännu flera och tyvärr finns inte resurserna att sätta heltidsanställda till att sköta detta.
Klart jag förstår att det är mycket att göra för att hålla igång ett större webb spel som TW. Däremot är frågan mer, varför i helvete sitter Gaffel kvar på sin position om han inte är villig att lägga ner det arbete som krävs utav honom. För mig som spelar det här spelet skiter jag fullständigt i om det tar 1 timma eller 10 timmar att stänga en värld. Det tar oss spelare minst ett år att få en värld att komma till det skede där den ska in i End Game! För att få det att fungera och göra det smidigt.. Lägg in så att End Game slutar på en helg. För helgerna är man oftast ledig från jobb/skola vilket innebär att man har mer tid över till annat. Och är det meningen att vi som spelare ska sitta och vänta på End Game för att gaffel tycker det är för mycket jobb? Absolut inte, då är det som sagt dags att han antingen tar sig mer tid till TW eller att han avgår och någon som är villig att lägga ner den tid som krävs tar över. Och jag vet att jag inte är den första som säger det här !

Förstår inte problemet med att tänka lite längre och faktiskt försöka få saker att gå hand i hand istället för att allt komma med "det finns inte tid". Om man verkligen vill, och är inspirerad av att göra det, då kan man ordna det.

Sen kan jag bara säga tummen upp till det som du skrev mussor :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Och din uträkning var/är fel om du ska kolla över hur mycket som v7 och v12 ska adla för att få 1%, utav de byar som räknas in för att nå End Game.
Egentligen inte, då det jag försökte illustrera med min uträkning om var skillnaderna i hur mycket som krävs för att förändra läget mellan servrarna. Det fungerar lika bra med förhållandet mellan antalet adlingar av barbarer som adlingar av spelarbyar. Det var inte summorna, dvs det exakta antalet som var det intressanta, utan förhållandet mellan summorna. Det kvittar om det illustreras av 8 600 byar i förhållande till 1 500, eller 577 i förhållande till 206 – att förändra dominansprocenten går i vilket fall som helst markant snabbare på v12.
Klart jag förstår att det är mycket att göra för att hålla igång ett större webb spel som TW. Däremot är frågan mer, varför i helvete sitter Gaffel kvar på sin position om han inte är villig att lägga ner det arbete som krävs utav honom. För mig som spelar det här spelet skiter jag fullständigt i om det tar 1 timma eller 10 timmar att stänga en värld. Det tar oss spelare minst ett år att få en värld att komma till det skede där den ska in i End Game! För att få det att fungera och göra det smidigt.. Lägg in så att End Game slutar på en helg. För helgerna är man oftast ledig från jobb/skola vilket innebär att man har mer tid över till annat. Och är det meningen att vi som spelare ska sitta och vänta på End Game för att gaffel tycker det är för mycket jobb? Absolut inte, då är det som sagt dags att han antingen tar sig mer tid till TW eller att han avgår och någon som är villig att lägga ner den tid som krävs tar över. Och jag vet att jag inte är den första som säger det här !

Förstår inte problemet med att tänka lite längre och faktiskt försöka få saker att gå hand i hand istället för att allt komma med "det finns inte tid". Om man verkligen vill, och är inspirerad av att göra det, då kan man ordna det.

Jag tror du (och många med dig) missar poängen lite här – Gaffel är inte en volontär som vi andra. För honom är det ett betalt arbete, som vilket som helst. Han har ett visst antal timmar han ska jobba varje månad/vecka, och för detta får han betalt. Jag tvivlar på att kassapersonalen på ICA jobbar 80 timmar i veckan om de får betalt för 40, oavsett hur långa köerna blir.

Gaffel har befogenheter och verktygen att göra de ändringar som krävs för ett end-game, just för att han, och endast han på tw.se är anställd av InnoGames. Det är självklart ett ansvar ingen volontär får eller kan ha, med hänsyn till hur viktigt det är att det inte förekommer oegentligheter eller att det inte sköts på ett korrekt sätt. Det är inget ni som spelare ser, eller märker av – för spelare är detta bara ett spel som får ta den tid det tar – för Gaffel är det hans jobb som han inte får betalt för om han inte tar det på allvar. Det spelar alltså ingen roll om Gaffel avgår eller om det är helg. En ny Community Manager får inte mer tid att lägga på att stänga världar oavsett, under förutsättning att han/hon inte kan trolla.

Stänga fungerande världar är inget som kan hamna överst på prioriteringslistan, så länge det fortlöpande finns problem berörande samtliga servrar som måste åtgärdas först för att spelet ska löpa för alla spelare. Det finns ett begränsat antal timmar, och det är ett måste att prioritera akuta problem först.
 

DeletedUser

Guest
Egentligen inte, då det jag försökte illustrera med min uträkning om var skillnaderna i hur mycket som krävs för att förändra läget mellan servrarna. Det fungerar lika bra med förhållandet mellan antalet adlingar av barbarer som adlingar av spelarbyar. Det var inte summorna, dvs det exakta antalet som var det intressanta, utan förhållandet mellan summorna. Det kvittar om det illustreras av 8 600 byar i förhållande till 1 500, eller 577 i förhållande till 206 – att förändra dominansprocenten går i vilket fall som helst markant snabbare på v12.

Att du vill få fram din poäng med att det går fortare att få 1% på v12 än på v7, det förstod nog de flesta. Att din uträkning inte bygger på vad den egentligen ska bygga på, det är vad jag har försökt att förklara för dig, att det ger på ett ungefär samma "poäng" med båda uträkningar är inget jag har sagt nej till, däremot visar din uträkning en betydligt större skillnad än vad det är (se min uträkning nedan). Och även så är din uträkning fortfarande inte korrekt om du ska gå efter End Game, och aktiva byar. Eftersom du la in barbs i din uträkning. Även du vet att det är FEL i din uträkning pga det, och jag tycker det här börjar bli en otroligt värdelös diskussion. Poängen är samma sak, men uträkningen som du gjorde är fel eftersom du valde att ta med barbs vilket inte hör till End Game eftersom de inte räknas in för att få 1% och även så överbevisar din uträkning din poäng, vilket även det vilseleder personer som läser den.

Och det blir en betydligt större skillnad på att adla 8600 byar på värld 7 till förhållande v12 som "enbart" enligt din uträkning ska adla 1500 byar. Det skiljer i %el form 5,7% i din uträkning. Om du ser över den riktiga uträkning, den som är KORREKT skiljer det, 2,8% (577/206). Jag vet inte hur du egentligen ska få det här till att din uträkning skulle vara korrekt att faktiskt lägga ut för att visa hur stor skillnad det är.

Jag tror du (och många med dig) missar poängen lite här – Gaffel är inte en volontär som vi andra. För honom är det ett betalt arbete, som vilket som helst. Han har ett visst antal timmar han ska jobba varje månad/vecka, och för detta får han betalt. Jag tvivlar på att kassapersonalen på ICA jobbar 80 timmar i veckan om de får betalt för 40, oavsett hur långa köerna blir.

Gaffel har befogenheter och verktygen att göra de ändringar som krävs för ett end-game, just för att han, och endast han på tw.se är anställd av InnoGames. Det är självklart ett ansvar ingen volontär får eller kan ha, med hänsyn till hur viktigt det är att det inte förekommer oegentligheter eller att det inte sköts på ett korrekt sätt. Det är inget ni som spelare ser, eller märker av – för spelare är detta bara ett spel som får ta den tid det tar – för Gaffel är det hans jobb som han inte får betalt för om han inte tar det på allvar. Det spelar alltså ingen roll om Gaffel avgår eller om det är helg. En ny Community Manager får inte mer tid att lägga på att stänga världar oavsett, under förutsättning att han/hon inte kan trolla.

Stänga fungerande världar är inget som kan hamna överst på prioriteringslistan, så länge det fortlöpande finns problem berörande samtliga servrar som måste åtgärdas först för att spelet ska löpa för alla spelare. Det finns ett begränsat antal timmar, och det är ett måste att prioritera akuta problem först.

Största problemet är nog att de flesta såg att det fungerade galant för Gaffel att ha två världar i End Game samtidigt för att sen även stänga dom samtidigt. För att senare komma med att det var för jobbigt? Antagligen så hann han det här under sin arbetstid som du referat till ovan? Vilket isåfall då innebär att det inte borde vara några problem att faktiskt sköta det igen.

Men det som nog de flesta skulle uppskatta är att Gaffel, ja Gaffel själv, kommer och skriver en förklaring vad det är som tar så otroligt lång tid. För om han ger en ordentlig förklaring om vad som tar så pass lång tid för honom att sköta om så kanske folk som jag förstår varför han idag inte klarar av att ha två världar i End Game samtidigt. Men så länge som de förklaringar som ovan trillar in kommer varken jag eller många andra acceptera dom.

Eftersom nu även Gaffel är den ansvariga för .se så borde han och även ni andra i teamet se vart det här är på väg. Det är redan flera som har slutat på tribalwars.se och många utav dessa har gått över till tex .net och börjat spela där, men den största delen av de spelare som har slutat har nog lagt ner TW helt. Eftersom Gaffel inte har den "tid" som han behöver för att klara av att sköta sitt jobb borde han själv gå fram och säga det här till de som har hand om spelet Tribalwars. Det som de flesta idag kräver som spelare är att det ska ske förändringar, och då menar jag inte uppdateringar, utan att det ska bli ett smidigare spel. Ett spel som flyter på och har de regler som är sagda, och inte har regler som ändrats stup i kvarten.

Händer det att 3-4a världar når den % de behöver för att gå in i End Game är det inte meningen att det ska skjutas upp eftersom det blir för mycket jobb. Och varför ska det skjutas upp en minst månad emellan alla? Tar det verkligen en månad för Gaffel att ordna en värld. Varför inte i så fall lägga så att en värld avslutas på en måndag, nästa på en torsdag o,s,v, då har han tisdag och även onsdag att förbereda att stänga nästa värld som stängs på torsdag. Då har han sin arbetstid att sköta dessa End Game. Funkar inte det här (även om det nu är utlagt på hans arbetstid), borde även Gaffel faktiskt säga till de som verkligen sitter högre upp att det är dags att anställa en person till som kan hjälpa till med .se's server då det behövs.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp