På tur genom Schwarzwald

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
En gång för länge sedan så var ett gäng rundfotade Riddare iförda plåt-klänningar på väg på kalas kring medelhavet. Som vanligt var dom inte inbjudna, men det var inte ovanligt. Dom var nästan aldrig inbjudna men kom alltid ändå.


Dag 1.

Just denna gång hade våren kommit sent och Riddarna hade väntat länge på kalas och kunde inte hålla tillbaka glädjen när de lämnade hemlandet för att landstiga på kontinenten. Kontinenten kallades det eftersom det till skillnad från hemlander inte var en ovanligt stor ö. Kontinenten var fyll av träd, djur och människor med konstiga läten.


Dag 4.

Under tre långa dagar hade vandringen pågått sedan landstigningen och Riddarna hade länge känt sig förföljda av något som det inte riktigt förstod sig på. Dom hade börjat diskutera sinsemellan om det kunde vara deras otur som förföljde dom men inom en snar framtid skulle det visa sig vara fel.


Natt 4.

En av Riddarna vaknade av ett konstigt ljud. Han kunde inte se vad det var som dolde sig bortom ljusskenet från den värmande lägerelden. Men han var säker på sin sak. Det var inte en ny vän. Han reste sig upp och smög ut i mörkret för att följa ljudet. Efter en kort stund upphörde ljudet men Riddarens syn hade börjat vänja sig vid mörkret och han kunde börja urskilja en kontur av något stort och runt som rörde sig mot honom.

Han fick panik och vrålade, vakna era fyllon, jag har hittat backande björnar". Det visade sig nämligen vara en mycket utta art av Björn som ännu ej upptäckt det praktiska i att gå frammåt, alltså med huvudet först så att man ser var man är på väg.

När björnen hörde skirket så vände han sig om för att se vad som lät. Svårigheten med att vara en backande Schwarzwald-Björn är att man först måste vända sig om för att se sitt offer och sedan vända sig om igen och snabbt backa i den riktning man tror dom står.

Resten av Riddarna vaknade av skriket, de klädde sig fort i sina plåt-klänningar och sprang ut i skogen med facklor och vapen dragna för att få en chans att se den fantastiskt roliga backande Schwarzwald-Björnen. Men när resten av Riddarna kom fran till den första så låg han på marken och kippade efter andan efter att ha skrattat så mycket åt björnarnas försökt till anfall att han helt enkelt föll ihop i en hög av skramlande och skrattande Riddare.

De andra Riddarna blev så avundsjuka att dom fortsatte leta efter de backande Schwarzwald-Björnarna hela natten. Tyvärr gjorde detta så att gänget med rundfotade Riddare blev försenade till kalaset vid medelhavet. Detta har de aldrig glömt och historien har återberättats i generationer av Riddare.


Så nu är vi Knights här för att hämnas denna grova försening som era förfäder orsakade våra förfäder. Vi tolererar inte längre att riskera blir försenade till den grekiska gudens otroliga fester. Eller som vårt måtto lyder det finns ingen omfest".
Ni ska få betala med Dehydration, Insomnia och Olycka.

Ge inte upp än, ni har ju utvecklats från Backande Schwarzwald-Björnar till söta Bumbi-björnar som reder sig själva i denna hårda värld!

Knight/L.K vs Bumbi/Grym
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Sämsta krigsförklaringen (om det är en sådan) Någonsin. Fan va du hög när du skrev detta?
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Jag har också haft känslan av att björnbärskastande björnar mest försenar. Kastar dom björnbären baklänges också? Det finns gott om frågetecken att räta ut kommande månader. =)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag hoppas dina föräldrar har humor som fått se dig växa upp i 18 år och får ha ett konstant leende på läpparna.

Vadå, varför ska vi föra kriget när vi inte är redo? De är ju ni som är klara för kriget, så då är det väl NI som SKA attackera. Förstår inte riktigt, backa bakåt. Men snälla nån, har ni inget strategiskt tänk? Snyggt spelat av chaza iaf.
 

Insider

Member
Reaktionspoäng
5
Jag hoppas dina föräldrar har humor som fått se dig växa upp i 18 år och får ha ett konstant leende på läpparna.

Vadå, varför ska vi föra kriget när vi inte är redo? De är ju ni som är klara för kriget, så då är det väl NI som SKA attackera. Förstår inte riktigt, backa bakåt. Men snälla nån, har ni inget strategiskt tänk? Snyggt spelat av chaza iaf.

Mina föräldrar är stolta över mig.

I detta stycket förlorade du mig, jag förstår inte, backa? Strategiskt tänk? <3
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Jag hoppas dina föräldrar har humor som fått se dig växa upp i 18 år och får ha ett konstant leende på läpparna.

Vadå, varför ska vi föra kriget när vi inte är redo? De är ju ni som är klara för kriget, så då är det väl NI som SKA attackera. Förstår inte riktigt, backa bakåt. Men snälla nån, har ni inget strategiskt tänk? Snyggt spelat av chaza iaf.

Jag får tårar i ögonen henrik, du är för söt. Sjalvinsiktens okrönte mästare i egen hög person. Jag bugar och bockar och funderar för mig själv vem som först kommer på att "irl är mycket bättre än det här j***a spelet" och går ut i solen istället

Själv checkar jag ut och checkar in på jobbet på måndag, men appen funkar väl lika bra där som på stranden.

Livet är underbart, är det inte?
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Du menar:
"Dehydration, Insomnia och Olycka entrar scenen." ???

På med fläktarna för nu blir det fullt blås!

____________
V44-Kuriren
____________

Breaking news!
Wärldskrig på Wärld 44.
________________________
Ska Grekerna med sin Halloumi och Bumbibjörnarna med sina Björnbärspajer lyckas slå Kolonialmakten Knight eller ska Kolonialmakten återigen kuva sina undersåtar?
Kommer artisterna i norr utplånas eller får dom sin renässans?
Frågorna är många men svaren är få...
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Du menar:
"Dehydration, Insomnia och Olycka entrar scenen." ???

På med fläktarna för nu blir det fullt blås!

____________
V44-Kuriren
____________

Breaking news!
Wärldskrig på Wärld 44.
________________________
Ska Grekerna med sin Halloumi och Bumbibjörnarna med sina Björnbärspajer lyckas slå Kolonialmakten Knight eller ska Kolonialmakten återigen kuva sina undersåtar?
Kommer artisterna i norr utplånas eller får dom sin renässans?
Frågorna är många men svaren är få...

Bara tiden får förtälja ;) Kul att världen vaknar lite
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag ser då ingenting i knight som skulle kunna kuva någonting. Funderar på och checka ut för ett längre tag iaf och låta er dödliga slåss om vem som vinner..
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Såhär?

d86ae1efd98cbd2dfb4e2af6bf65f9e1.png
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Yes, ni lät oss inte kriga emot bumbi själva så då blir det ett världskrig istället ;)

Att vi skulle gå in i kriget var väl ingen nyhet för någon, vi har ju haft en allians med Bumbi sedan världens start. ;)

Men riktigt kul, länge sedan det var såhär jämnt! Och ja salekfo, stämmer rätt bra enligt min uppfattning. Sen har jag dålig kolla på eventuella småstammar i K54/K55 rimmen.
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Att vi skulle gå in i kriget var väl ingen nyhet för någon, vi har ju haft en allians med Bumbi sedan världens start. ;)

Men riktigt kul, länge sedan det var såhär jämnt! Och ja salekfo, stämmer rätt bra enligt min uppfattning. Sen har jag dålig kolla på eventuella småstammar i K54/K55 rimmen.

Om Bumbi släpper sargen och låter oss vara så kan vi starta krig mot lite småstammar i rimmen, inga problem. :p
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Nej, verkligen inte. Så min fråga till dig; tror du jag har spelat seriöst på denna värld?

Du kan ta en titt på mina 2 senaste, 40&42, så kan du göra en egen bedömning om jag skulle kunna bidra med mer om jag önskade här på v44.

När knight förklara krig så visste vi var boffee stod. Ni hade aldrig vågat köra en 3v1 och de säger jag inget om. De är väl relativt hämt skulle jag hålla med om
 
Topp