OUT of v14

DeletedUser

Guest
Dock så tappade nog många inom v14s "topp" mycket respekt för er när ni försökte trolla på det externa. Tråkigt att ni var tvungna att försöka hålla på med sådant fulspel och där har vi kanske en anledning att vi på ICA valde att inte hjälpa er när vi kunde ha gjort det. Kan vara värt att tänka på kanske.


OMG!!?? Ni har gjort nada som ens ger dig rätten att slicka fötterna på dessa spelare.. Snacka om att tappa respekt ?? Ni var bara rädda för dom eftersom ni vet att dom är er överlägsna
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
OMG!!?? Ni har gjort nada som ens ger dig rätten att slicka fötterna på dessa spelare.. Snacka om att tappa respekt ?? Ni var bara rädda för dom eftersom ni vet att dom är er överlägsna

Nu undrar jag vad du tänker med , och förstår inte vad du har för syfte med detta inlägg du nyss skrev. Vilka är "ni" är första frågan, sedan så har jag all rätt att skriva vad jag vill, då vi i Sverige har yttrandefrihet. Hur du anser att andra stammar har spelat på v14 bryr jag mig inte ett skvatt om. Hade OUT haft ett bättre diplomatiskt läge hade dessa givetvis utnyttjat det. Nu hade dom ej det (tyvärr för dom)

Sedan så undrar jag om du har någon somhelst aning om vad som har skett ingame / på det externa under tiden på v14. Om du har det så vill jag gärna veta, för annars tycker jag att du borde hålla tyst angående det =).

Avslutningsvis så undrar jag vad du har åstadkommit på v14 då du anmärker på vad dessa "ni" har gjort, eller oj juste... :thinking:

Kort och gott har du med ditt pm visat att du har kunnat kolla på forumet och twstats, att du har sett att OUT har kämpat (bra av dom, ja) och att du har sett vad som har skrivits utan någon mer bakgrundskoll och att du dessutom har noll koll på läget ingame på v14. Tackar för att du gav oss alla den insynen!
 

DeletedUser

Guest
Det långa och upprörda svaret antyder iofs att du innerst inne håller med mig och är medveten om att det nu är dom som kan lira spelet som tackar för sig...

och att ni egentligen inte gjort något som imponerar på någon annan än spelare som diggar poäng mer än spelkunskap... eller har jag fel?
 

DeletedUser

Guest
Måste lägga mig i här...

Det verkar som att du FarborZ har missuppfattat något här.
Stabila diplomatiske förbindelser, växt utan för stora förluster, överlägset läge inför endgame...Är inte det att lira spelet?

Syftet med TW är att vinna!

Spelförmågan...ja, vi sitter med en del bra spelare här, båda med nya och gamla nicks, men om du anser att det bara är OUT som är bra är det ju svårt att få dig att ändra åsikt, och då får man ju acceptera det.

OUT har kämpat bra, men om man inte har de diplomatiske skills, eller väljer att skita i dessa då man tror att man kan vinna en server själva, är man inte bäst.
Bästa spelare, jo tidigare fanns några av TW.se historiens bästa spelare på plats på OUT konton, men inte många är kvar, och jag tycker inte att man kan räknas som bäst, om man inte klarar ett år på en server.
Då är man ingen ENT.

Tack för tiden, och jo, ni hade fått stryk.
 

DeletedUser

Guest
Det långa och upprörda svaret antyder iofs att du innerst inne håller med mig och är medveten om att det nu är dom som kan lira spelet som tackar för sig...

och att ni egentligen inte gjort något som imponerar på någon annan än spelare som diggar poäng mer än spelkunskap... eller har jag fel?

Fel, det tyder på att jag vet vad jag skriver om och att du inte har en aning och därför inte har så mycket att skriva i dina inlägg.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Svar på Grim Weaper..

Du har en klar poäng där... Man kan absolut se det som att det enda som gäller är att vinna.....
Men precis som du säger så tröttnar dom bästa spelarna efterhand och svågerpolitiksspelandet tar över i takt med att dom sämre spelarna tar över kontona...
Diplomatin i all ära, kräver sina män/kvinnor och inte är det dom som kan spela spelet som orkar vara kvar till slutet... V14 inget undantag.. Vill inte föringa dom som fixar diplomatiska förbindelser men fegspela kan vem som... Det brukar leda till att dom som är mest skillade blir fruktade.... Helt klart är att om ens mål bara är att vinna världen med sin megastam så ska man inte leka runt och testa sina skills hur som helst.. Man ska helst lägga ned leklusten,bli extremt seriös och försöka merga sig till det , eller hur?
 

DeletedUser

Guest
Det finns tre typer av spelare, starters, mid game och endgame spelare.

Diskussionen om vilka av dessa som är bäst, får vi lämna till de få som klarar alla tre.

ICA har tagit in 2 stammer ( eliten av en, och hela TB ), nu har vi 33 medlemmar så uttryck som megastam är inte helt den bilden jag ser.
Är dok helt överens med dig om att det finns två sätt att vinna.
Vi kommer inte välja den oseriösa ;)

Nu är tråden här om OUT, så låt oss va överens om att vi inte tänker likadant om situationen på V 14, och inte har samma syn på OUTs prestationer på senare.

Målet fär mig på V 14 har varit att adla alla gamla WEED spelare, sedan jag fick min första by adlat av Povel Ramel, synd att man aldrig han ge tillbaka.
På det sättet vann OUT en seger.
 

DeletedUser

Guest
Yep... Segast vinner... inte bästa, inte starkaste eller snyggaste ;)

problemet är att när väl den sege vinner så finns det ingen kvar som applåderar tålamodet
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
33k ink är mitt rekord på .se vilket även är rekord på .se vad jag vet losade ca10-15 byar på 3 veckor under detta. Tror det räcker för att tala om hur bra jag är :D ÄR så gott när man är självgod efter ett par öl :D :D :D


hmm 33 k tror någon hade liknade som dig vet inte om han hade mer eller mindre på v1. Eller kanske är du? :p
 

DeletedUser

Guest
Det handlar inte om diplomatiska skills eller vem som är bäst eller sämst.

Detta handlar om att ha så roligt som möjhligt under den tid man spelar och självklart är målet att vinna. och mot susa tror jag att vi i längden skulle ha gjort det.

I OUT fanns tills lördag Tw de spelare som är bäst på tw.se och som fortfarande spelar. det syns klart och tydligt hur många andra stammar med 14 spelare och 15 mille p skulle kunna fixa 130 mille obd på två månader utan att gå minus???

Sedan att ica glidit räkmacka är deras eget val.

Att kalla det för diplomatiskt fummlande är troligen en punkt jag får ta åt mig då det är jag som varit den officiella diplomaten i våran stam. Men inte många som kan plocka in 5 flyktingar från v14s mest hatade stam och sedan få alla att tycka att det var bra.

Vi stod upp med deff till weed dsa vbd tog sedan in dem trots att vi visste att det skulle bli krig men detta är ett krigs spel och inte sim city.


Mvh Salcin
PS tack alla i OUT för denna roliga tid
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Allt är ett resultat av ett dåligt ledarskap och dålig diplomati tidigt på världen och att det egna "egot" fick styra vad en hel stam skulle göra men som det brukar heta.. som man bäddar får man ligga. Och det var nån som sa att det var fruktansvärt fegt att gråa också.. intressant att kontot som sa det har gjort det själv. Gråa är ett alldeles utmärkt lösning på problem man själv dragit igång en gång i tiden.

Så varför skylla allt på ICA? De har bara skött sin diplomati väl till skillnad ifrån andra.. vilket även andra stammar gjort på andra världar så vissa borde haft lite erfarenhet i bagaget. Det kanske inte är den roligaste vägen men troligen den smartaste om man vill vara med till slutet..
 

DeletedUser

Guest
.. som man bäddar får man ligga.

Förstod väl att någon sur analys skulle komma från dej, inte alls förvånande. Är det nått du är bra på så är det att sprida dålig stämning.
Jag tänker inte förklara en gång till vår anledning till att vi avslutat våra konton, är du intresserad så läs tidigare inlägg.

Så varför skylla allt på ICA?

Vill dock dementera att vi skyller på ICA? Varifrån får du det påståendet? :confused:
Skyller vi på någon/något så är det snarare på TW's nya regler som tillåter pushingkonton.
För övrigt har vi spelat som vi själva har velat. Klart vi kunnat göra en hel del på annat sätt, speciellt vad gäller diplomatin - men slicka rumpa har aldrig varit min/salcins stil, vilket säkert gjort att man stött sej med mer än en spelare, du inräknad :)

...och som salcin skrev - det viktiga är att ha roligt på vägen och att spela bra medan man är aktiv. Sen att vara med till slutet men ha tråkigt på vägen dit.... näääääääää.
 

Quiza

Member
Reaktionspoäng
22
Allt är ett resultat av ett dåligt ledarskap och dålig diplomati tidigt på världen och att det egna "egot" fick styra vad en hel stam skulle göra men som det brukar heta.. som man bäddar får man ligga. Och det var nån som sa att det var fruktansvärt fegt att gråa också.. intressant att kontot som sa det har gjort det själv. Gråa är ett alldeles utmärkt lösning på problem man själv dragit igång en gång i tiden.

Så varför skylla allt på ICA? De har bara skött sin diplomati väl till skillnad ifrån andra.. vilket även andra stammar gjort på andra världar så vissa borde haft lite erfarenhet i bagaget. Det kanske inte är den roligaste vägen men troligen den smartaste om man vill vara med till slutet..

Ordet BF skapades till din ära

Om det är ngt som splittrade STOR, så är det DU och endast DU. Med din taskiga attityd spred du en negativ stämning som till slut inte gick att stå ut med. Det är lätt att vara efterklok, men ngt konstruktivt kom du aldrig med. Ännu lättare att klaga på andra, men att bidra med ngt själv, gjorde du aldrig.


Sitt du där i ditt lilla TWhörn och fortsätt sura bäst du vill, jag slipper dig i alla fall
 

DeletedUser

Guest
Vi stod upp med deff till weed dsa vbd tog sedan in dem trots att vi visste att det skulle bli krig men detta är ett krigs spel och inte sim city.

Dina ord här säger emot din stams handlingar in-game. Efter mergen mellan VbD och STOR hotade ändå ni med krig om ni inte fick adla de byar som fanns kvar av Starbucks mainkluster (alltså inte det han på ett mycket snyggt sätt byggde upp).

Så någonstans måste ni ju ändå trot att kriget skulle vara över efter att ni bytt namn och tagit in lite nya fräsha spelare.
 

DeletedUser

Guest
Dina ord här säger emot din stams handlingar in-game. Efter mergen mellan VbD och STOR hotade ändå ni med krig om ni inte fick adla de byar som fanns kvar av Starbucks mainkluster (alltså inte det han på ett mycket snyggt sätt byggde upp).

Så någonstans måste ni ju ändå trot att kriget skulle vara över efter att ni bytt namn och tagit in lite nya fräsha spelare.

1. VbD och STOR har aldrig mergat. Däremot har spelare från VbD joinat OUT.

2. Jag har ingen aning om vad det är för Starbuck-kluster du pratar om, och vilka hot vi skulle ha framfört? Du får gärna förklara den biten närmare! Jag vet att vi adlade så många av Ramaynes lämnade barbarer som vi orkade när han slutade, men vet inte med mej att vi någonsin framfört hot mot SuSa.

3. Att kriget var över när vi gick ihop, OUT och VbD, hade vi väldigt små förhoppningar om. Och eftersom SuSa fortsatte skicka sina rens mot frontkontona hade vi snart inga förhoppningar alls om det. När vi lessnade skickade vi vår krigsförklaring för statistikens skull.
 

DeletedUser

Guest
1. VbD och STOR har aldrig mergat. Däremot har spelare från VbD joinat OUT.

2. Jag har ingen aning om vad det är för Starbuck-kluster du pratar om, och vilka hot vi skulle ha framfört? Du får gärna förklara den biten närmare! Jag vet att vi adlade så många av Ramaynes lämnade barbarer som vi orkade när han slutade, men vet inte med mej att vi någonsin framfört hot mot SuSa.

3. Att kriget var över när vi gick ihop, OUT och VbD, hade vi väldigt små förhoppningar om. Och eftersom SuSa fortsatte skicka sina rens mot frontkontona hade vi snart inga förhoppningar alls om det. När vi lessnade skickade vi vår krigsförklaring för statistikens skull.

Om du inte märke det så orkade inte Starbuck hålla emot (jävligt creed till dig dock, riktigt monsterarbete gjorde du) han va nere på 30-40k (vet inte exakt) men lyckades senare adla sig fett på Rovets gamla byar. Av den info jag fick från OUT/STOR så la ni anspråk på de få byar han hade kvar, ni försökte också få det till att Ramaynes byar tillhörde er.
 

DeletedUser

Guest
Om du inte märke det så orkade inte Starbuck hålla emot (jävligt creed till dig dock, riktigt monsterarbete gjorde du) han va nere på 30-40k (vet inte exakt) men lyckades senare adla sig fett på Rovets gamla byar. Av den info jag fick från OUT/STOR så la ni anspråk på de få byar han hade kvar, ni försökte också få det till att Ramaynes byar tillhörde er.

Ingen i OUT har någonsin sagt något om vara sig ramaynes eller starbucks byar och tro mig law jag har alla konvos kvar även om de andra kontona slutat. Så var så snäll och sluta kom med dina inlägg som helt saknar relevans eller sanningsbörd.
 
Topp