Ordet "farma"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej, jag har hört ordet "farma" flera gånger men inte rikitigt kommit fram till vad det betyder. Så min fråga är, vad innebär att farma/bli farmad?
 

DeletedUser

Guest
Om en persons hela försvar blir nerslaget och den person som anfallit fortsätter anfalla för att få resurser, och slutar aldrig anfalla utan väntar tills du fått resurser och attackerar igen.

Oftast när man gör nån till farm, tar man först ner muren så att om du bygger försvars trupper är det lätt att ta ner, sen skickar man Katapulter på farmen(byggnaden) så att du inte kan bygga trupper. Detta leder oftast till at personen ifråga slutar på denna by och man har en by man kan anfalla för att få resurser utan att oroa sig för att förlora några trupper.
 

DeletedUser

Guest
Om en persons hela försvar blir nerslaget och den person som anfallit fortsätter anfalla för att få resurser, och slutar aldrig anfalla utan väntar tills du fått resurser och attackerar igen.

Oftast när man gör nån till farm, tar man först ner muren så att om du bygger försvars trupper är det lätt att ta ner, sen skickar man Katapulter på farmen(byggnaden) så att du inte kan bygga trupper. Detta leder oftast till at personen ifråga slutar på denna by och man har en by man kan anfalla för att få resurser utan att oroa sig för att förlora några trupper.

Jo, det krångliga blir när personen som farmas ENVISAS med att inte ge upp när dom snabbt borde inse att dom aldrig kommer att tillåtas bygga ett försvar igen... ännu roligare blir det när dom efter två veckors farmande och FORTFARANDE inte gett upp, går med i en stor stam och tycker man ska sluta nu...
*duh* farm on
 

DeletedUser

Guest
jag blev farmad en gång bara för jag hete kurdistan
fast dfet var i tw.org
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp