Om (första) kyrkan

DeletedUser

Guest
"Utan kyrkan slåss dina soldater i området mycket sämre" (första) kyrkan Hittade bara länk för alla byggnader + Grunderna till vänster men nog är det bättre.. Strunt samma.. Vad jag vill veta är hur mycket sämmre trupperna slåss. Får de sämmre stats med 20%? Alla stats Ir bara anfall? Är det slumpen som avgör, vad gör kyrkan som är så bra? Om kyrkan bara är till för att göra soldaterna bättre balans när de slåss så är den nya inställningen med kyrka bara negativt och gör att amn ska göra en sak till. utan kyrkan så slåss de sämmre. Men skulle inte kyrnkan finnas skulle de slåss som vanligt, vet inte om soldaterna har andra stats på v7 jämfört med andra värdar. Föresten, soldaterna slår sämmre men det gäller inte trupper? oldater är mänslikiga varelser, det är alltså inte, hästar, mb eller kata? Endast spjut, svärd, yxa och båge behöver hjälp av kyrka.
Svara på hur mycket bättre soldater slår med första kyrkan och kyrkan, fins ju två. Och det gäller alltså bara soldater?
 

DeletedUser

Guest
Inte orkat läsa ?

"Kyrkan är viktig för tron av din armé. Enheterna i någon by som inte har en räckvidd till en kyrka kommer att vara 50% svagare både i försvar och anfall."
 

DeletedUser

Guest
tack, gäller det BARA soldaternas första (fyra) enheter? Men hur menar du med 50% sämmre i försvar/anfall? Det fins ju två kyrkor. Första kyrkan och så fins det (2:a) kyrkan som har tre nivåer. Om man har nivå i kyrkan hur mykt sämmre blir det då? Eftersom du skrev att jag inte orkat läsa, för det är sant. Vart fins det då? Skicka länk tack :) orka läsa en timme för att få reda på så lite.
 

DeletedUser

Guest
För det första, kolla i simulatorn, sitt där och lek, då förstår du bäst hur pass mycket bättre trupperna är om dom har "rätt" tro.

Sen så gäller detta alla truppenheter, inte bara yxa, spjut och båge.

Den första kyrkan är samma nivå som om du har uppgraderat en vanlig kyrka till nivå 2. Då är det ända som förbättras är kyrkans räckvidd, den blå ringen du har på din lilla karta.

Och det Wivou menade med 50% är att om dina trupper ska utan för din blåa ring så blir det 50% sämre anfall/försvar än om de hade anfallit/försvarat inom den blå ringen.
 

DeletedUser

Guest
._
|X|Visa trohetsräckvidd Okey, ska se om jag förstår det. men lås inte tråden ifa att jag kommer igen för det är lite oklart. Frågar säkert igen
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Herregud. Nästan så man tycker synd om dig.

Alla soldater ofc doh, 50% sämre om de är utanför.
 

DeletedUser

Guest
Frågar igen om jag inte förstår, låt mig få leka, ar ju inte öppnar ögonen. :eek::rolleyes:
 
Topp