Off Topic @V40

DeletedUser

Guest
I vanlig ordning kör vi denna Off topic som komplement till ryktestråden!

Vanliga, normala, kortfattade rykten utan längre diskussioner hör hemma här; Det ryktas att...

Den här tråden får innehålla allt som är tillåtet enligt forumsreglerna, utöver rykten. Den fungerar som diskussionsforum, klotterplank eller som ett komplement för dispyter eller diskussion som rör V40 men av nåt skäl inte riktigt fungerar i ryktestråden.

Här kan du ta upp alla funderingar du har om V40, diskutera strategier, vilken pizza som är mest klädsam när man adlar Runbyar, och kanske bara allmänt hur RunKrig fungerar. Har du mer allmänna synpunkter på funktioner eller liknande, rekommenderar vi att du försöker lägga fram dessa i trådar som är avsedda för just den sortens diskussioner eftersom det förenklar vår feedback.

För diskussioner som inte har med V40 att göra, (t.ex. varför det är bättre att ha hund än guldfiskar) rekommenderas vårt vanliga Off-Topic forum.

Följ forumets regler och diskutera fritt!
 

DeletedUser

Guest
Vart är alla barbs :( Min ûberbra, superseriösa och oövervinnerliga taktik blir svår att genomföra nu. Hur kan ni göra såhär mot mig :(
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Ryktas att det i alla fall är bättre än "no haul"... för Abel
 

DeletedUser

Guest
Men ärligt talat då. Vill inte verka gnällig i onödan men kartan är ju oerhört liten tack vare att det verkar vara typ 0.25 ratio barbs mot i vanliga fall. Visst att den kommer bli lite större men med detta spelarantalet och dessa få antal barbs som fyller ut platserna kommer göra världen till inget annat än en lite större speed. Går det att fixa eller är det såhär som vi kommer spela v40? :)
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Men ärligt talat då. Vill inte verka gnällig i onödan men kartan är ju oerhört liten tack vare att det verkar vara typ 0.25 ratio barbs mot i vanliga fall. Visst att den kommer bli lite större men med detta spelarantalet och dessa få antal barbs som fyller ut platserna kommer göra världen till inget annat än en lite större speed. Går det att fixa eller är det såhär som vi kommer spela v40? :)

Tror att vi, likaså alla servrar, får nöja oss detta. Som jag tolka det hade inte någon CM något att säga till om.
 

zette7

New Member
Reaktionspoäng
2
Joinade just världen och det första jag la märke till var såklart vad ovanstående personer redan har konstaterat. Herregud vad få barbs! Tveksam till min fortsatta medverkan på världen. Räknade antalet barbs, vilket i skrivande stund är 75 till antalet. Slår man ut detta på antalet spelare (851 stycken), så innebär det att är 0,089 barbs per spelare.

Min uppfattning är att den "ration" är alldeles för låg, ja rent utav destruktivt låg. Det blir svårare för nya spelare när världen är tätare, då de snabbare blir targets för de som är mer rutinerade. Detta samtidigt som de i princip tvingas att adla en spelarby som sin första adling någonsin.

Inte bara för nya spelare känns det destruktivt, utan även då det ger ett extra stort övertag för de som spenderar pengar på pp, för att sedan köpa res (eller de som farmat pp under tidigare världar). Det går helt enkelt inte att för majoriteten av folket att hänga med dessa genom att farma aktivt. Men framför allt är det något som förkortar världens livslängd något enormt. Kortare adelsavstånd, mindre barb-adlingar och svårigheter för nya spelare att kunna etablera sig och göra motstånd.

Är tanken verkligen att det ska vara en värld där "ration" barbs ligger på mindre än en per tio spelare?
 

DeletedUser

Guest
Som sagt var är det här "standard" settings. Jag har tagit upp det vid klagomål på att vi har för få barbs de senaste typ 10 servrarna, och då påpekat att vi faktiskt snikat undan oss från det här dåliga utbudet genom att jag helt fräckt bara ökat antalet barbs till värde runt 40, när det i själva verket ska vara som här, där värdet är 10. Det här är alltså standard, det är så här det ska vara - att vi haft fler barbarer är för jag sett det som kontraproduktivt att sälja farmassistent och ha farmbonusar när det inte är möjligt att farma.

Jag kommer ta med detta som en synpunkt någonstans där det passar, men jag misstänker att det kommer dyka upp fler saker vi upplever som wonky fast det betraktas som standard, så egentligen kanske vi borde göra en lista...
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Känns väl rätt uppenbart att tyskarna inte bryr sig ett skit om spelets fortlevnad, iaf inte .se
 

DeletedUser

Guest
Känns som .se alltid varit ett klusterfuck, medan i jämnförelse med andra servers med ändå samma spelarantal så har det varit sjukt glest mellan spelare.
 
Topp