Off Topic @ Casual 4

DeletedUser

Guest
Enligt det koncept vi försöker hålla oss till, är denna tråd ett komplement eller en förlängning av tråden Det ryktas...

Den här tråden får innehålla allt som är tillåtet enligt forumsreglerna, utöver rykten. Här får man ta lite allmänt tjöt om C4, diskutera vem som har snyggast Paladin eller varför adelsmännen inte borde sitta hemma och uggla. Skryt och photoshoppade bilder på vad som egentlugen försigår i vakttornen uppmuntras.

För diskussioner som inte ens nästan har med Casual 4 att göra, rekommenderas vårt vanliga Off-Topic forum.

Följ forumets regler och diskutera fritt!
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Har ni stängt causal 4 så inga nya medlemmar kan joina servern?
eftersom det spawn knappt några barbarbyar längre.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Kan vara så att det bara helt enkelt inte kommit några nya ;(
 

DeletedUser

Guest
Jaha okej. fast borde det inte dyka upp barbarbyar ändå?

Det spawnar bara barbarbyar när en ny spelare dyker upp på världen, precis som Pias skriver. Om ingen ny spelare överför sin by, så blir det inga nya barbarbyar om inte en gammal spelare slutar och blir grå.
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Det spawnar bara barbarbyar när en ny spelare dyker upp på världen, precis som Pias skriver. Om ingen ny spelare överför sin by, så blir det inga nya barbarbyar om inte en gammal spelare slutar och blir grå.

det är ju trist! den serven kommer dö snabbt pga detta =/
 

DeletedUser

Guest
det är ju trist! den serven kommer dö snabbt pga detta =/

Det är just på grund av det man varit tvungen att plocka fram riktlinjer för hur man ska kunna stänga casualservrarna. Det finns tyvärr heller inget sätt att på "konstgjord" väg skapa fler barbarer vilket innebär att världarna tappar spelbarhet, framförallt för nytillkomna spelare, när det har gått ett tag.
 

mrmonster33

Member
Reaktionspoäng
6
Visar väl hur låg prioritet TW1 har hos Innogames att de inte fixat detta på de över 5 år som casual-världarna funnits. Casual-världarna är inte "nybörjar-vänliga" världar som får nya spelare att stanna på tw, tvärt om. De direkt avskräcker nybörjarna från spelet. Att inte kunna växa gör att de tappar motivationen tio gånger snabbare än att de bli adlade.
 

DeletedUser

Guest
Visar väl hur låg prioritet TW1 har hos Innogames att de inte fixat detta på de över 5 år som casual-världarna funnits. Casual-världarna är inte "nybörjar-vänliga" världar som får nya spelare att stanna på tw, tvärt om. De direkt avskräcker nybörjarna från spelet. Att inte kunna växa gör att de tappar motivationen tio gånger snabbare än att de bli adlade.

Jag vet ärligt talat inte hur InnoGames ska kunna "fixa det" eftersom problemet med casual servrarna inte uteslutande ligger i att det inte spawnar barbarer. Man har arbetat fram en bättre fungerande rutin för Casual servrarnas liv/livslängd när man tagit fram ett end game för dem som gör att nya casuals kommer starta oftare.

Sen om Casual servrarna är nybörjarvänliga eller inte ser jag personligen inte som en fråga InnoGames kan påverka mer. Vi lägger upp världarna med nybörjarvänliga inställningar och förutsättningar, för att skapa en bra miljö för nybörjare och de som vill lära sig spelet. Problemet med Casual servrarna är snarare de spelare som inte behöver lära sig spelet... Vilket i sig är något skapat av att casualvärldarna introducerats som servrar för en mer avslappnad spelstil, snarare än en bättre miljö för nybörjare som behöver lära sig spelet.

Jag trodde aldrig man skulle behöva dra en linje mellan de faktiska nybörjarna och de erfarna spelarna som vill spela mer avslappnat - men med facit i hand kan samma värld inte fungera för båda kategorierna. Klart inte nybörjarna kan växa och lära sig spelet, när erfarna spelare satsar järnet på att adla upp alla barbarer. Men hur blockerar vi erfarna spelare från att komma till casual, så nybörjarna får en chans?
 

mrmonster33

Member
Reaktionspoäng
6
Nu vet inte jag alls hur deras spel är byggt, och har endast extremt grundläggande kunskap i området över lag. Men att skriva och lägga in en funktion för att slumpa ut några barbarer om dagen måste ju vara överkomligt. Det måste ju finnas någon klocka i spelet som håller koll på när den ska växla till nattläge och som får barbs att växa, och att lägga in en viss procents chans att en barbar placeras ut varje tick samtidigt känns väldigt basic. Men jag antar att detta är något jag borde ta med Innogames direkt snarare än här, så känn inget tvång att svara på detta.

Det gäller givetvis inte bara nybörjare, utan samtliga spelare. Om man på en casual-värld kommer in sent eller inte är aktiv nog att komma upp i åtminstone ~300k innan barbarerna tar slut så är det kört. Närmsta fiende att anfalla ligger 24h bort med adel, och om den spelaren faktiskt är så inaktiv att ens 24h-tåg går igenom, så kan man ändå bara adla 2-3 byar innan poängspärren slår in. Tw är bara roligt när det händer saker och man känner att man kommer någon vart. Så snart någon (framför allt nybörjare) inte har något att göra när hen loggar in kommer denna tröttna. Jag har sett det hända för tiotals medspelare, både nybörjare och veteraner, och det är så deprimerande när tw.se redan är så litet som det är numera.
 

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
Jag har inte ens grundläggande kunskap i området, men jag tror inte problemet ligger i att lägga in de som funktion. Jag tror problemet är att Tribalwars är ju egentligen designat för att folk ska kriga och ta byar av varandra, det som därför blir lite knivigt på casual-världar är ju att eftersom det är menat att folk ska kunna spela på första växeln, så kan inte alla adla varandra. Barbarbyar blir ju självklart extra mumsiga, men problemet ligger nog inte i att det spawn'as för lite. Utan att vissa bränner hela veckopoängen på PP och konstant har fingrarna i kakburken. Det blir ju inga gråbyar kvar att plocka för resten.

Så länge det är så det funkar, kommer ju fler barbarbyar bara generera att de som går all-in på en casualvärld mumsar i sig allt grått. Då jag inte ser någon skillnad på C3 och C4, handlar det mer om uthållighet än något annat, en nybörjare kommer ha gott om tid att lära sig av de som kan. Om världen blir som C3 kommer det finnas gott om grått så fort spärren släpper, de som mumsat sig stora nu blir gråa så fort det kommer inkommande.
 
Topp