Off byar och Deff byar

Drayn Dwarf

Member
Reaktionspoäng
0
Hej. Jag undrar hur en färdig off by och deff by ska se ut. Och hur mycket lk/yx/mb/katas det brukar vara i en full offby. Jag har börjat komma in i det stadiet nu.

om ni undrar varför jag lagt det på Värld 18 och inte fråger så är det för att det är olika inställningar (bågskyttar, kyrka, palladin vapen osv)
 

DeletedUser

Guest
Ju mer man läser om dig och de inlägg du skriver inser man mer och mer att du verkar sämre och sämre.....

Bygg cirka 6k yx 3k och 250mb samt 30kattas brukar hålla som mått;)
 

DeletedUser

Guest
Ju mer man läser om dig och de inlägg du skriver inser man mer och mer att du verkar sämre och sämre.....

Bygg cirka 6k yx 3k och 250mb samt 30kattas brukar hålla som mått;)

Alla är nybörjare någon gång. Eller föddes du till elite spelare i Tribalwars eller? :thinking:
 

Drayn Dwarf

Member
Reaktionspoäng
0
Ju mer man läser om dig och de inlägg du skriver inser man mer och mer att du verkar sämre och sämre.....

Bygg cirka 6k yx 3k och 250mb samt 30kattas brukar hålla som mått;)

Ja jag är inte särskilt erfaren, Ursäkta mig ^^. Men kolla min tillväxt så tycker jag ändå att jag snappat upp ganska fort ^^

Alla är nybörjare någon gång. Eller föddes du till elite spelare i Tribalwars eller? :thinking:

tack för att du förstår :)
 

DeletedUser

Guest
Off byar kan se olika ut.

Brukar köra:
8000 yxmän
2500 lätt kvalleri
300 Mb
100 Katas

Man kan modifera denna mall och köra olika från by till by. I vissa kan jag ha mer LK's så jag dödar svärd enklare. Annars är detta vad jag brukar utgå från.

Deff byar är för mesar ;)
 

DeletedUser

Guest
Ju mer man läser om dig och de inlägg du skriver inser man mer och mer att du verkar sämre och sämre.....

*Fniss* Du kunde inte heller bygga riktiga offbyar innan jag lärde dig det... för några veckor sedan <3 ;)

Sen är det väl bara bra att han frågar om han känner sig osäker på hur han ska bygga upp sina byar.
 

Drayn Dwarf

Member
Reaktionspoäng
0
Men hur är det med byggnaderna? är hq lvl 30 värt det (antar inte)? Jag snappade upp väldigt fort när jag spelade förut (typ 2008 lr nåt) att gömställe är värdelöst. statyn kanske man också ska ta bort. och verkstaden kör jag i 10 nu. några tankar?
 

DeletedUser

Guest
Men hur är det med byggnaderna? är hq lvl 30 värt det (antar inte)? Jag snappade upp väldigt fort när jag spelade förut (typ 2008 lr nåt) att gömställe är värdelöst. statyn kanske man också ska ta bort. och verkstaden kör jag i 10 nu. några tankar?

Sänk ner din HQ till 20, Gömställe är bra i början av världen om man blir mycket farmad så är det effektiv men sen är den bara värdelös men jag tror väll att den inte tar några farm-platser så det spelar ingen roll om den är kvar. Verkstad nivå 10 är en smaksak ( snackar om deff-by) några tycker att verkstad 10 är onödigt för att man 'bara' bygger deff men jag tycker väll att verkstad 8-10 duger, ha 30-50 kattas i alla deff byar så man kan skicka fejks och att dem bygger snabbare än att vänta 30 min tills första MB eller Katas ska byggas. :sneaky:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Alla har olika tekniker. Vissa möter aldrig bra spelare, då behöver man aldrig Deff t.ex. Man behöver aldrig oroa sig för HK, så man kan lämna den på 20 och strunta i gömställe.

Vissa får möta helvetet varje värld, då blir man mer tekniskt lagd, för en dålig teknik och man Blir utadlad.

Mitt tips blir, se över hotbilden. Är du i bästa stammen, tja då behöver du inte deff. (20-40% iaf, i början) är du i underläge, 40-60% deff. De kan komma stunder då fienden bryter dig sönder och samman/du är inte speciellt aktiv - Mer deff. 90% deff är lika bra som 90% off. Allt beror på dig, ditt läge och dina förutsättningar. Är du inaktiv, dålig stam och rätt ny. Då kommer inte 50% deff rädda dig, däremot så kommer 90% deff skrämma bort många spelare, för, de finns mycket enklare byten där ute.

3k lätt kav 50-100 kats, 250 ish mb & 50 ish spej (för farmning) runt 6500 yx. För aktiva farmare är lätt kav mer viktigt än yxor, men en viss nivå yxor bör alla ha. & tätheten på klustret måste räknas in etc.

& nej, 20 HK är inte bättre än 27 HK. Har du frontbyar, får du fortare upp muren räddar du mer trupper & eventuellt byn. Då är de värt 250 pop.
 

DeletedUser

Guest
Vi ska inte flabba med någon, tråden skapades inte för det.

Ganska simpelt undrar han vad som är en bra offby respektive deffby.

Svara och sedan kasta inte paj på folk, isåfall äter jag upp den.

Tack.
 

DeletedUser

Guest
Vilken del av spelet beror en del på hur truppmängden ska se ut.
I starter så brukar jag köra (ej bågvärld) ca 6000 yx 3000 lk 100-200 spej 300 rams och 100 katas.
När du sedan kommer upp i midgame/lategame så ska du helst börja variera dina offbyar.
Vissa byar med 600+ rams för att kunna ta ner muren på väldigt stackade byar.
När du kommer upp i sent midgame/lategame så kan du börja bygga ca 300 katas i varje offby och kanske 150-250 i deffbyarna så du kan skicka fangs, och även förstöra vissa byar totalt.

Detta är vad jag brukar köra, finns säkert bättre men jag gillar att köra såhär i alla fall!
 
Topp