Odelyrius - Avtalsmakarn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Här kommer ett till bidrag från vår vän saerdna the spirit.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Sprit som nu har anlänt till semesterparadiset fick syn på ett bekant ansikte när han väl var inne på hotellet, odelyrius som var en av ledarna för corian innan men nu ser det ut som han är delägare här istället. I vilket fall så går jag fram till honom och frågan kom in innan spirit sa : lever du än? Ett leende dyker snabbt upp och han svarar att han inte känner några besvär snarare tvärtom då spindlarna rensas ut. Spirit undrar då om han får bjuda på en drink för en interjuv. Ode går gärna med på det och interjuvn tar sin början.



hur började allt för dig och var? Från det tills nu då.

odelyrius ser ut att samla luften och säger

- hehe ja vad vill du veta exakt, varför jag började med tribalwars?..

Spirit skulle precis svara när ode samt som katta, börjar sin historia medans spirit tvingar frågan att anteckna allt (inte till dennes förhoppningar)

– Hur som helst så kommer, här kommer det
jag såg en reklambanner för tribalwars och blev sugen på det, insåg att det liknade (censur) som jag spelat utan större lycka innan.
Jag tog en värld (v.3) kommer inte ihåg om det fanns fler eller exakt datum men runt nyåret
2007-2008, världen var ganska ung då och jag startade i k34.

Spirit tänker på den tiden då han själv började, då denne hade lite mer… kött på benen
Men glider snabbt in på samtalet igen och kontrollerar snabbt att frågan har skrivit rätt, tur för frågan annars väntar burken

– vid cirka 5000 poäng blev jag inbjuden av anduran till en mindre stam vid namn corian
Körde då en som en enkel spelare som spelade redan då 25 minutersinlogg alla dygnets
Vakna timmar.
Kriget mot G1 var ett enormt genombrott för mej adlade/rensade mest av alla och blev då en i den inre cirkeln.
Några krig senare och goth kriget tog sin början med att anduran gick i väggen och corian stod utan ledare ett tag

Anduran la då ansvaret på mig sir locktoch tnt-aol och zablar

jag och sir locktoch tog huvudansvaret efter en incident angående diplomati med deusmachina i goth.

sir locktoch och jag speglade varandra enormt bra, det var mkt strul i början med att fylla andurans skor som i det läget var helt enormt stora.

Men framtiden såg ljus ut, det långa krig mot goth gick mot sitt slut och kriget avslutades då fienden ansågs besegrade det var min första miss. Kriget fick återupptas och blev ett av dom svåraste krig vi kämpat oss igenom. tjekan var också på oss som iglar då vi växte i deras ögon alldeles för mkt


Frågan dum som få, frågar: hur kom det sig att ni mergade med tjekan innan goth-kriget?
(spirit tar i en rörelse upp frågan, slänger i honom i glasburken och ler ursäktande).


-Ja mergen skedde på mestadels på tjekans villkor och några punkter så som namn och
Byråkrati i forumet gav dom sig inte på.
Detta var mkt hård nöt för dom som gick med i mergen. Motståndet var hårt i båda stammarna, det blev för mycket pajkastning som skedde så många av veteranerna från båda stammarna tröttnade, några slutade.
Jag och å va hette han… xray var ledare över alltihopa men ingen från tjekan tog order från mig, några från corian gick ur och läget var extremt spänt.
Namnbyte skulle bli början på en lösning men det kom försent
Den ryska byråkratin skrotades, slutet för mergen var ett faktum och alla utom 5 man lämnade till slut och gick tillbaka till corian som hade sparats med hjälp av ett konto.
corian återuppstod från de döda då och wcw inledde efter det krig mot tjekan

Vad hände sen? Spirit tänker på det stora gråa hål som blev kvar efter tjekan’s självmord

Sen kom kriget mot dc, med erka81 som krydda på det hela
Kryddunion hade bildats med mig som viljan mina idéer sattes i rullning.
-u.s- rekryterades från sydväst (en utbrytarstam från lcn). corian har aldrig efter detta varit större.
Men krig skulle inledas mot UF stammarna men hejdades då -u.s- gick bakom min rygg, dom kickades ur och befann sig direkt i krig mot lcn, dom som inte gick med lcn gick ett brutalt öde till mötes helt klart min bästa hämnd.
Istället började intensiva planer för att inliva uf i oss man kan säga att det var en av dom bästa besluten som gjorts, en tid med mkt internadlingar kom och vi svalnade i vårat ledarskap jag och sir locktoch
Beslut togs om att vi skulle vara fler i ledningen, mitt ansvar som ledare över unionen gick över till att toppstyras av ledningen i corian. Planer för krig mot wcw tog sin början efter meningsskiljaktigheter mellan mig och resten av ledninga valde jag att lämna corian då jag ej ville delta i ett fullskalligt krig mot hela wcw. detta då jag inte ville bryta mina löften som en gång givits wcw om krig oss emellan.
CAF blev mitt nya hem för många kanske en överraskning då jag tidigare haft en inbjudan från mash från dåvarande LYRRAN, en diplomat där.
Spelade ett tag gjorde en kartförflyttning och några nya kontinenter blev mitt hem
Jag tog en 7 veckor långt avbrott från tw, själva verket 2 veckors intervall med ständig kontakt med tinglo. Fick ny ork kom tillbaka, fick fart på sir locktoch och blev en i ledningen i CAF. Sitter nu högt upp, under tinglo nu.
Kriget mot stribe tar sin början mkt jobb stribe är duktiga där är vi nu, jag är åter på en 2 plats poängmässigt har adlat snart 2 mille mot stribe.


Vad är din största skicklighet?
- den frågan har jag funderat på länge, vet i hundan faktisk

ode ser ut att fundera lite till men kommer snart till ett svar

- nja komma med idéer samla organisera stammar spelare under samma tak kanske



Då kommer de fem snabba


svärdet eller pennan?
- svärdet


Är du en deffensiv eller en offensiv spelare?
- offensiv

En fullt uppbyggd by eller bara det nödvändigaste?

- nödvändigaste

Hur aktiv är du?
- långa perioder varje dag

En spelare som du vill lyfta upp och varför?
- anduran är den mesta spelaren, är kunnig och duktig på allt. grymma krigsupplägg och ger alltid allt.

När interjuvvn är över så säger sprit att han måste dra vidare, om han inte ska känna sig rastlös. Odelyrius betalar för notan och tackar för besöket, spirit tar då söderut mot spindlarnas övergivna land.
Odelyrius gör ett tag efter interjuvn gör han ett försök att bli en av ledarna för dvh igen, vilket inte blir helt lyckat, vilket får konskevenser som att dvh trappar ner caf’s IAP till inget då ode ingår i ledningen.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp