Och så levde de lyckliga i alla sina dagar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Den här sagan början precis som alla andra, nämligen med en gång. Denna gång ledde till den fjärde världen. Världen hade nu funnits ett tag och var rysligt kompakt med alla dess hjältar och hjältinnor.

En dag kom en varg till världen. Den onda vargen började ta för sig och tog kål på allt fler av de snälla invånarna.

"Revolt! Revolt!", hördes plötsligt i mörkret, och ljus spred sig. "Den stora vargen skall nu förgöras!" De små, snälla gottgörarna drog ihop sig för att gå till attack. Men vad de inte visste var att den sluga vargen redan förförit deras egna, förtvinat deras heder till stoft och dragit över dem till sitt fäste. Vargen hann först, han slog till om natten mot de så sött sovande samariterna.

Dagen därpå började jakten. "Finn honom" Finn vargens boning och slit den i stycken!" De barmhärtiga jägarna fann hopp om hjälp från de bybor som tidigare fått möta vargens vrede. Nu fanns chansen att förgöra vargen, att få bort den som skapat oro i världen sedan dess start. Att hjälpa de sina och förgöra det onda fanns ju inom räckhåll.

Rapporter nådde de barmhärtiga. Rykten sa att deras bröder icke alls var berädda att hjälpa dem, istället fanns vargen inne bland dem, de gick med på att föda den, att älska den. De svek de sina för att själva slippa jakten, kanske den jakten som kom att bli den viktigaste.

Och kanske blev det så, att vargen med hjälp av de forna riddarna förstörde även de barmhärtigas hem, slet isönder deras lyor, våldgästade deras famljer. Men vad gjorde det tyckte det tyckte de? Vargen är ju på vår sida, precis som den aldrig huggit förr kommer den väl aldrig hugga oss nu? Nu när vi hjälpt den till föda? Eller?

Visst förrådde inte vargen de som ställt sig bakom och dragit det säkra kortet. Nu när hotet var borta fanns det ingen anledning att kriga mer. Vargen bestämde sig för att slå sig till ro och inte växa mer. Det blev inga nästa offer, för nu var ju alla vänner.

Så slutade sagan för Värld 4, de goda var nu intet mer och de kvarstående levde lyckliga i alla sina dagar, med vargen mitt ibland dem.
 

DeletedUser

Guest
Och Vargen, är ju såklart Ecalos, för det är ju dom som kommer vinna värld 4 :)
 

DeletedUser

Guest
Hittade denna sagan på Di.se. Tror snarare den handlar om många människors kortsikighet.
Att välja fel genom att välja den säkra sidan först.
Ett sätt att skjuta fram sitt lidnande istället för att förgöra det på en gång.

Men det är iofs svårt att förstå för många.
Vargen blir inte mätt, efter det första bytet kommer tvåan på tur, även om den hjälpte honom att ta ettan.
 

DeletedUser

Guest
Denna saga passar in på de flesta stammar i alla världar. Stammarna som är kvar nu är kvar av en orsak, de har krigat (eller som i Nordmännens fall invitat) till sig den makt man har.

Därför är Nordmännen de onda i v4! Power to the free people in Ecalos!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
v4 och v2 är inte samma sak.

Verkar som om vi är wannabe er. Dock hanterar vi taktiken mycket bättre.

Ecalos = 53 medlemmar
Nordmännen = 282 medlemmar

tss, va du inte medlem i tkrorktorktorktorkt i v2? usch vilken stenkastning du höll på med då :rolleyes:

Btw, du sa att vi invitat folk, dvs mängden spelar ingen roll..de har ni också.
 

DeletedUser

Guest
tss, va du inte medlem i tkrorktorktorktorkt i v2? usch vilken stenkastning du höll på med då :rolleyes:

Btw, du sa att vi invitat folk, dvs mängden spelar ingen roll..de har ni också.

Jag tror att vilken skalle som helst förstår att jag menar att istället för att kriga till sig sina poäng har ni invitat.

Att jag sen spelar i en familjestam på v2 hör inte hit. Det handlar om v2 och inte v4. Jag föredrar att inte blanda ihop världarna. Fiende med spelare på v2 kan betyda att man spelar i samma stam på v4, se Tigertutt eller Alfredz.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag tror att vilken skalle som helst förstår att jag menar att istället för att kriga till sig sina poäng har ni invitat.

Att jag sen spelar i en familjestam på v2 hör inte hit. Det handlar om v2 och inte v4. Jag föredrar att inte blanda ihop världarna. Fiende med spelare på v2 kan betyda att man spelar i samma stam på v4, se Tigertutt eller Alfredz.

så öhm, ecalos har inte invitat till sig poäng?

OK, tror vi alla förstår va du säger :)
 

DeletedUser

Guest
så öhm, ecalos har inte invitat till sig poäng?

OK, tror vi alla förstår va du säger :)

Inte alls i samma utsträckning som Nordmännen. Innan spelarna anslöt sig till Ecalos krigade de också. Det gjorde nog inte ens 50% av de som spelar i Nordmännen.

Alla som kan tänka någorlunda själv vet vad du försöker göra. Du försöker förlöjliga mig då du egentligen inte har något annat att komma med.

Love will tear us appart Henrik ;)
 

DeletedUser

Guest
Killar, fokus på sagan!
Vi andra skiter väl i vem som invitat Pelle eller vem som fick Olle och sen invitade Pelle också för att han tidigare varit vän med Olle.

Jag själv önskar båda sidor lycka till! Meningen med inlägget var att upplysa folk vad det hela går ut på, att kriga.
Att slita fiender i stycken. Det jag ville säga var att om de låter vargen härja nu, kommer de aldrig själva bli den stora vargen.
Men det är kanske inte det de strävar efter?
 

DeletedUser

Guest
Tur att man tillhör ÖL så man slipper detta jäkla tjat om massinvite. Vi är ett litet tajt gäng som iallafall vet var vi har varandra.
 

DeletedUser

Guest
ja, men om du nu räknar poäng som 26-100k så...

inte direkt som om ecalos hade 145 mille..

Nae Ecalos hade väl ca 90-100mille innan dom valde att ta in dom aktiva spelarna från WAR som dom hade god relation med? sedan att dom valde ta in några yttligare spelare till som dom hade god relation till är väl absolut ingen massinvite som du påstår så jag fattar inte va du tjötar om egentligen henke,
 

DeletedUser

Guest
humma

Henke seriöst, kan du inte hålla dig från att skriva från forumet om du inte har någon otroligt viktigt eller intressant att säga? Dina försök till pajkastning och smutskastning eller bara rent allmänt dumma kommentarer är jobbigt.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Henke seriöst, kan du inte hålla dig från att skriva från forumet om du inte har någon otroligt viktigt eller intressant att säga? Dina försök till pajkastning och smutskastning eller bara rent allmänt dumma kommentarer är jobbigt.

:eek: Skönt att något är jobbigt för er i ecalos då
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp