Ob/barbar?

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Börjar med at göra en quote

man behöver inte vara agressiv bara smart.

om man farmar barbar byar så är man inte agressiv bara smart.

Startar den här tråden dels för att svara på ett inlägg utan att gå off-topic och dels för att få upp en liten diskussion.

Om man är 10 byar inom kartfönstret, Du 6 andra spelare och 3 barbar byar. Så ska det enligt ovanstående och flera andra vara smartare att bara farma dom 3 barbarbyarna och hoppas att du hinner dit snabbare än dina 6 motståndare som oxå är ute efter barbarbyarna och förmodligen din by med. I min värld är det bättre att man är aggressiv (inte smart enligt en del tydligen) och plockar bort dom där 6 motståndarna tidigt så att man har 9 farmar som man är ensam om.. och därigenom får den beryktade Ob:n..

Hur kan en del tro att det första alternativet är bättre? och ni som tror det varför? vad är hemligheten som jag inte har fattat?
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
*Doh*

självklart är alltid nån agressiv, antingen stöter agressiva på för mkt motstånd och dör ut eller så lyckas de och tar ut dig senare.
 

DeletedUser

Guest
ok.

du tog citatet från mig och det var svar på en annan fråga.

det är så här att de som har haft sin by i 5 dagar (tagit slut på sin ny börja skyde) så ska man ha 100 poäng och minst 0 i OB.

och då sa någon att man behövde bara vara agreesive.

Då sa jag detta sittatet att man behöver inte vara agressive bara smart.

det är bäst att slakta de andra 6 spelarna men det kan ta tid i bland.

Jag har aldrig sakt att det är bättre att anfalla barbarbyar än motståndare jag sa att man behöver inte attackera motståndare bara för att joina vår stam.

men man måste villja och lägga ner tid på att få resursor och därför måste man ha OB minst på 0.
 

DeletedUser

Guest
*Doh*

självklart är alltid nån agressiv, antingen stöter agressiva på för mkt motstånd och dör ut eller så lyckas de och tar ut dig senare.

man måste ha trupper före de andra 6 och anfalla barbar byarna så man kan ha störe arme sen anfalla spelarna om dinna soldater dör då så är det bara att farma barbar byarna igen och då kommer man vinna.

men det är svårt att slakta alla de 6 spelarna på mindre än 5 dagar.
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Tog mest bara quoten från dig för att visa vad jag menade... Jag är en riktig Noob och lyckade rensa mina grannar.. Så antingen så hade jag tur med mina grannar eller så är det inte så svårt..
 

DeletedUser

Guest
du kan ha tur med dinna grannar.

har 7 stycken av dom kanske mer på mindre än 100 poäng och nybörjar skydet börjar ta slut för en hel del.

så nu är det brist på soldater :D
 

DeletedUser

Guest
Adla barbarianby vs spelarbyar

Många har kritiserat min stam för att vi plockar barbarianbyar istället för spelare, men kan man hjälpa att man fått spelare att sluta i ens närhet? och alla bra byar i ens närhet är barbarian byar??

Ska tilläga nästa by jag tar kommer vara en barbarianby men jag har oxå fått kämpa för att få den spelaren att ge upp....Ge mig 1 anledning varför man är mindre bra för att man då tar den byn framför en spelarbyar som bara ligger på hälften av poängen?
 

DeletedUser

Guest
balans och korrekt värdering av info är som alltid nyckeln till framgång. Beror ju helt på hur det ser ut i "rutan". Små deffnissar är ju inget långsiktigt hot och då kan man låta dom vara istället för att offra trupper.
Det många gör fel är också att om dom liksom slutar farma en spelar. Har du väl slagit ut någons trupper så innebär det att du -med pokerspråk- är pot-committed, du kan inte låta den spelaren hämta sig igen eftersom du har en fiende utan måste dit konstant och pulta etcetera. Detta kan ju ta lite kraft och tid från det eviga kriget mot barbarerna..
Sen det finns mer avancerade -och riskabla- sätt att bedriva kapplöpning om gråa farmningsbyar.... Ledtråd: på v4 går det (delvis) inte.
 
Topp