Nybörjartips

DeletedUser

Guest
Så detta är nu min första riktiga värld nu och börjar känna att jag kan det flesta grunderna inom TW och känner att jag behöver kunna två saker för att kunna fortsätta hjälpa stammen och utveckla mig själv som en bra TW spelare, även inhandlat FA etc.

Adelståg, vad är era tips för att skicka ett så snabbt som möjligt adelståg?

Snipea adelståg, vad är era tips där? Om det är någon snäll människa där ute som kanske inte vill kanske inte visa detta för alla går det bra att PMa mig här på externa också, tack!
 

DeletedUser

Guest
sök på t train på youtube

De flesta nybörjare behöver inte oroa sig för och skicka snabba tåg, de når i princip inte så långt. Fokusera på att farma aktivt, blir du störst i ditt område så gör du bra ifrån dig. Gå med i en aktiv stam som har erfarenhet, dvs om du måste, vänta tills du har 2-5 byar om du ligger i rimmen.

*Farma
*Aktivitet
*Trupper

Du gör alltid din första by offensiv. Hitta nån bra spelare som du kan dryga dig med genom att pm:a lite då o då med frågor, bryr han sig inte, hitta en ny. Finns alltid nån som är snäll och hjälper dig.
 

DeletedUser

Guest
sök på t train på youtube

De flesta nybörjare behöver inte oroa sig för och skicka snabba tåg, de når i princip inte så långt. Fokusera på att farma aktivt, blir du störst i ditt område så gör du bra ifrån dig. Gå med i en aktiv stam som har erfarenhet, dvs om du måste, vänta tills du har 2-5 byar om du ligger i rimmen.

*Farma
*Aktivitet
*Trupper

Du gör alltid din första by offensiv. Hitta nån bra spelare som du kan dryga dig med genom att pm:a lite då o då med frågor, bryr han sig inte, hitta en ny. Finns alltid nån som är snäll och hjälper dig.
Tack för svaret!

Jag är med i en stam just nu som är över min kapacitet. Har lite PM kontakt med ett fåtal spelare men dom själva har knappt tid för att ha upp aktiviteten på sitt egna konto och tänker inte känna någon tvingad att göra något, då väntar jag hellre tills dom har tid att hjälpa. Jag skulle väl inte kalla mig själv "nybörjare" då jag smålirat på olika världar och försökt lära mig grunderna (inte köpt FA eller något etc). Utan bara försökt lära mig principer för framtiden. Är fortfarande ingen storspelare men sitter med 3-6 byar atm.
 

Svanteh

Member
Reaktionspoäng
0
Kan någon förklara fördelarna med FA kontra old-school farming? Går det verkligen så mycket snabbare att det är ett måste?
 

crazykid

Member
Reaktionspoäng
0
Kan någon förklara fördelarna med FA kontra old-school farming? Går det verkligen så mycket snabbare att det är ett måste?

Jag var väldigt anti FA i början. Men när jag väl testade det, visade det sig att jag inte kan leva utan det.
Räcker det som förklaring?
 

Svanteh

Member
Reaktionspoäng
0
Absolut. Jag ska inte testa det, mest för att skona plånkan om det nu är så beroendeframkallande som du säger.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Köpte precis in FA, vad är PK? Premiumkonto? och vad är de stora fördelarna med det?

Precis PK = Premiumkonto

Fördelarna är många och helt rimliga prismässigt!

Främst är väl att de förenklar spelandet så man inte måste spendera lika många timmar framför datorn

Lista på alla funktioner hittar du här :)
 

Svanteh

Member
Reaktionspoäng
0
Precis PK = Premiumkonto

Fördelarna är många och helt rimliga prismässigt!

Främst är väl att de förenklar spelandet så man inte måste spendera lika många timmar framför datorn

Lista på alla funktioner hittar du här :)

Men.. men.. det förutsätter ju att man har ett liv? :crybaby:
 

DeletedUser

Guest
Eller så skaffar du co och låter han göra teh shit work.
 

DeletedUser

Guest
Du behöver FA & premiumkonto (PK)

Ska du slåss om top 25 så är dom ett krav & ska du inte slåss där, va spelar du för ?

FA, se till o skaffa fa skriptet (skitenkelt och farma då) Farma måste man

Pk, överblicken blir mkt mkt mkt bättre. hoppa mellan byar, enklare. Mer kartfärger, större karta osv. skript etc. Nä de är ett krav, gör allt så mycket trevligare och hålla på. Utan kan du "hantera" kanske 100 byar, men med så är du limitless. Du spar enormt med tid om vi säger så.

Du måste inte ha en co, de är bara för folk som tror de måste va aktiva hela tiden. Lär dig spela först så förstår du meningen med en co.
 
Topp