Ny undersökning gällande stängning av Casual 2

Vilket alternativ föredrar du för stängning av Casual 2

  • Alternativ 1 - ett satt slutdatum

    Röster: 3 33,3%
  • Alternativ 2 - ett End Game enligt tabell

    Röster: 6 66,7%

  • Totalt antal röstare
    9
  • Enkät stängd .

DeletedUser

Guest
Eftersom den undersökning vi tidigare gjort visade sig inte bara vara felaktigt formulerad, utan även felaktig utifrån de grundläggande önskemålet på servern, lägger vi nu upp en ny undersökning.

Denna nya undersökning är inte bara omformulerad gällande frågeställningen, men framförallt har vi nu möjlighet att presentera ett komplett alternativ till en snabbversion av det end game som kommer bli standard på casual världar.

Undersökningen kommer på grund av detta enbart innefatta två olika alternativ; antingen stänger servern utan några som helst ändringar, eller så använder vi de riktlinjern som kommer gälla framöver men i en uppsnabbad version. Att vi måste ett snabbare end game beror på att förutsättningarna på servern, med bara ~100 kvarvarande spelare idag inte räcker till ett fullskaligt endgame på 6 månader.

För att rent allmänt göra en verklighetskoll, kommer även denna forumspost innehålla en likadan omröstning som den som kommer dyka upp ingame. Det här innebär att alla, även spelare som inte spelar på Casual 2 kan bidra för att vi ska rent allmänt kunna bilda oss en uppfattning om hur spelarna uppfattar den här sortens ändringar och frågeställningar. Notera att forumsomröstningen på inget sätt är avgörande överhuvudtaget, utan mer att betrakta som en reflektion från spelare gällande hur man vill se en server avslutas. Givetvis får spelare på Casual 2 rösta både här, och ingame.

För alternativ 1 gäller följande, enkla förutsättningar:
  • Inga ändringar av inställningarna görs.
  • Ett datum för stängning sätts, cirka en månad framåt i tid.
  • Stammen med mest poäng förklaras som vinnare och servern stänger.
För alternativ 2 gäller följande tidschema och ändringar, enligt kommande riktlinjer:
  • Start = dagsläge före ändringar
  • Attackblocken kommer sänkas enligt tabell
  • Priset för adelsmän kommer sänkas när attackblocken sänks till 190, och därefter vid varje ytterligare sänkning
  • När attackblockeringen är helt borttagen sätts en dominansprocent för vinst (kommer eventuellt justeras utifrån dagsläge på servern)
  • Om ingen stam uppnått dominansprocenten till satt datum, kommer servern stängas och stammen med mest poäng förklaras som vinnare.

DatumAttackblockKostnad adelsmänDominanskriterie
Start120100 %-
170828130100%-
170911150100%-
170925175100%-
17100919070%-
17102320060%-
171106-50%75%
171120--75% - annars vinner stammen med högst dominans
 
Topp