Ny slags speed- Winner Decides

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej speedande människor och trevliga forumsläsare!

Jag har tidigare nämt att jag har planerat nya sorters rundor och här kommer en utav mina många idéer jag har- Winner Decides!

Winner Decides är en runda som kräver riktigt bra samarbete mellan spelarna i stammen och går ut på att vinnaren på rundan bestämmer fritt slagfält till nästa Winner Decides runda. Allt ifrån en 4h katas runda till en 48h helgspeed. Givetvis kan inte den vinnande stammen bestämma helt fritt utan måste hålla sig till vissa ramar, till exempel att det inte får gå snabbare än 400x.

I Winner Decides får inte en enskild spelare något premium utan istället får den vinnande stammen, vilket som främjar samarbetet. Det är också stammen som gemensamt skall bestämma inställningar till nästa Winner Decides speed.

Viktigt just för Winner Decides:

* Inte helt fria händer angående inställningar

Alla Winner Decides speedar kommer ha några basinställningar som ni inte kan ändra på. Dessa varierar lite beroende på vilken sorts runda som väljs. En 24h Od runda har olika basinställningar än en 48h helgspeed till exempel. Dessa basinställningar kommer meddelas till den vinnande stammen då de skall ge sina inställningar.

* Orimliga inställningar ignoreras!

Ifall den vinnande stammen lämnar in orimliga inställningar så kommer dessa ignoreras och jag själv väljer inställningar till nästa Winner Decides speed. Exempel på orimliga inställningar är ifall någon ber mig ha 500x speed, 200 gratisplatser, 5.0 enhetshastighet eller liknande på en runda. Det ges ingen andra chans på insända inställningar utan vinnarna ombedes tänka över flera gånger innan de ger sitt förslag.

* Inställningar lämnas in i god tid!

Max 3 dagar efter avslutad Winner Decides speed skall diskussionen med mig angående nästa speeds inställningar ha börjat. Mer än 3 dagar och jag kommer själv skriva inställningar till nästa Winner Decides speed. Detta för att ha rundan klar så tidigt som möjligt.

* Speciella regler under Winner Decides!

Winner Decides är en samarbetsrunda som sagt. Därför är det, på just dessa rundor, förbjudet att dela ditt konto med en annan spelare. Detta dels för att vi endast kan ge vinsten till stammens spelare och dels för att alla skall ha samma chans att ta hem en Winner Decides runda helt oberoende på hur många vänner de har som kan ta över kontot i nödlägen. Ingen kö kommer heller vara tillgänglig under någon av rundorna.

Du kan bli avstängd på flera Winner Decides rundor framöver.

Som vanligt så är bottar strängt förbjudet och ifall du använder det så kommer du bli avstängd från speed för gott.


* Övrigt

Vinnande stammen skall skicka in de nya inställningarna till mig via forumet. Titeln skall vara: "Inställningar, Winner Decides"

Winner Decides går att vinna. Ifall en stam med samma stamnamn, samma spelare och samma spelarnamn tar hem rundan 5 gånger i rad så kommer denna stam utnämnas till "Champion of Winner Decides" vilket som är en fin titel att ha för en spelare.


För vidare frågor om rundan så är du välkommen att ge respons eller ställa frågor, håll er dock on topic!

Mvh Abel, Speedansvarig!
 

DeletedUser

Guest
Ahhh fan :D Nu blir det till att skaka lite liv i ASS spelarna ;) det låter JÄKLIGT kul :awsm:
 

Golonmo

Member
Reaktionspoäng
0
För att kunna bli "Champion of Winner Decides", skall det vara samma 5 spelare, som vinner alla rundor? Eller kan man gå runt på spelare, blir lite svårt att få ihop 5 st som kan lira 5 rundor irad^^
 

DeletedUser

Guest
Jag kanske ströläste men det står inte antalet medlemmar som är minimum? Kan man spela solo då? :)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Kom på en ide oxå, för att få ännu mer prestige så istället för vanlig medlem (som det står under avataren) så kan det ju stå "Winner Of Winner Decides" :)
 

Firemac

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag läste att några har problem med att få spelare för att vinna. Jag stället upp om någon lyckas övertyga mig att gå med er.

Skype account - qendrimdema

Har du inte skype kan du lika gärna skita i att fråga :)
 

Gimeli

Member
Reaktionspoäng
0
En fråga, kan man vara två spelare på samma internetanslutning, under Winner Deci..? Asså, är det tilliåtet ?
 

siemlo

Member
Reaktionspoäng
4
Ser fram emot detta, nu kanske det blir lite motstånd på lördagarna och sndagarna på helgspeeds och inte bara fredag kväll:D
 

DeletedUser

Guest
Jag läste att några har problem med att få spelare för att vinna. Jag stället upp om någon lyckas övertyga mig att gå med er.

Skype account - qendrimdema

Har du inte skype kan du lika gärna skita i att fråga :)

Wow, vilket inlägg! Är det ett nytt nick du spelar på eller leker du bara? ;)
 

DeletedUser

Guest
Eh nej?

Ett tipps är ju att kolla först, fråga sen.

Mitt andra tipps är:

Vänta tills rundan är klar och infon är ute innan ni ifrågasätter =)

Dessutom, håll er on topic säger jag nu för sista gången i tråden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp