Ny inriktning på tribalwars...

  • Trådstartare arn av götaland
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Läs vad som gäller för internadling. Kräver bättre formulering eftersom du inte nämner vem som gör vad. KÖ/KÖk/S....

Du ser? Mina förkortningar är inte som era spelare men om vi skippar dem och kör ren text blir det lättare.

Okej.

Standard försvars taktik.

1. Man får några tussen inkomande (dvs anfall, kryss i högra hörnet osv)
2. Man har inte trupper nog för att deffa (försvara, supporta osv) alla byar.
3. Så istället sätter man alla trupper i en by.
4. Man kollar in rapporter och ser vilken/vilka byar som får riktiga anfall. Vid dessa lägen rycker muren.
5. By utan mur går inte att försvara.
6. Så när anfallarna (spelare som anfaller, fienden osv) sen skickar sitt adelståg (4 adlar i efterföljande kommandon), så kan man inte deffa (försvara, supporta osv) byn i fråga.
7. istället tajmar man in en egen rens som ankommer 1 sek efter deras tåg har landat (ankomit, tagit byn osv) och rensar byn igen.
8. Sen tajmar man in egen adel som adlar tillbaka byn ifrågan.

Summering man har försvarat byn till minimala förluster.

Denna försvars taktik förbjuder ni för internadlingskonton, varför?

Det var våran standard(Första) siffra som vi satte, enkelt. Kanske höjs i framtiden till 25%.

fortfarande för låg

Det slutar med att spelare bygger muren högre i de byar som attackeras av fienden. Lika för alla.

Alla byar ska ha mur lv 20, men du verkar inte fatta att ibland finns det inte tillräckligt många aktiva spelare inom en stam för att kunna internadla ett konto snabbt nog. Finns ju inte en spelare som inte har under mur 20 i alla byar så fattar inte vart problemet ligger.

Har spelar i stammar där vi hade fler byar att internadla än byar som var ägda av aktiva spelare, att då ge fienden ett sånt övertag att man inte kan bygga upp sin mur är riktigt jobbigt.
 

DeletedUser

Guest
arn av götaland sa:
7. istället tajmar man in en egen rens som ankommer 1 sek efter deras tåg har landat (ankomit, tagit byn osv) och rensar byn igen.
8. Sen tajmar man in egen adel som adlar tillbaka byn ifrågan.

Summering man har försvarat byn till minimala förluster.

Denna försvars taktik förbjuder ni för internadlingskonton, varför?


§5) Sammanslagning (Merging) / Avslutande av konto.

Det är förbjudet för ett avslutandes konto att adla nya byar medan det internadlas. Detta innefattar också byar som kontot som internadlas förlorar, dessa får alltså inte återtas.

För att det är smidigast så för oss att slippa regelbrott och eventuella kryphål, kvittar vad våran anledning är för somliga kommer ändå inte att tycka om den eller de. Men spelet ska kunna administreras och om det är det smidigaste sättet så får man helt enkelt finna sig i det.


arn av götaland sa:
10% taktiska -> fortfarande för låg

För att det är smidigast så för oss att slippa regelbrott och eventuella kryphål, kvittar vad våran anledning är för somliga kommer ändå inte att tycka om den eller de. Men spelet ska kunna administreras och om det är det smidigaste sättet så får man helt enkelt finna sig i det.


arn av götaland sa:
Alla byar ska ha mur lv 20, men du verkar inte fatta att ibland finns det inte tillräckligt många aktiva spelare inom en stam för att kunna internadla ett konto snabbt nog. Finns ju inte en spelare som inte har under mur 20 i alla byar så fattar inte vart problemet ligger.

Har spelar i stammar där vi hade fler byar att internadla än byar som var ägda av aktiva spelare, att då ge fienden ett sånt övertag att man inte kan bygga upp sin mur är riktigt jobbigt.

Lika för alla här också, vi har det som vi anser är rättvisast.
 

DeletedUser

Guest
Det står tydligt i reglerna. Läs här.

.... Greasemonkeyskripts får inte användas.

Står tydligt nog.

Var inte greasemonkey iof utan en clone med annat namn, kanske bara grease som olagligt.

If you are not sure if a script or tool is allowed you should always ask the support team first. In addition to this, we keep this thread updated with all legal quick bar scripts. If you have a script that doesn't appear here, you must submit a ticket for approval or ask in the scripts forum before installing it.

Behöver jag översätta?

Fortfarande finns det möljigheter att skriva skript utan att de kommer upp på den sidan som är tillåtna.

"we keep this thread updated with all legal quick bar scripts" = "Vi förbehåller denna uppdaterade tråd med alla tillåtna skript."

Säger sitt. Står i deras regler, klart och tydligt.

# All scripts in this topic have been approved can be used.

Står ingen stans att alla skript som tillåtna finns på den sidan, utan enbart ett gäng av dem.


Varför får man inte bygga byggnader i sina internadlingskonton när ändå kontot blir obrukbar efter 60 dagar och finns regler inom kö-regler som gör att man inte kan utnyttja det.
 

DeletedUser

Guest
Du menar till en spelare va, tillåtet att skicka till hela stammen?



får man skicka masspm som typ:

pm 1: Hej
pm 2: vi
pm 3: förklarar
pm 4: krig
pm 5: osv

köra på detta sätt mot en stam som jag ser det är det tillåtet?


Ja, det är tillåtet. Också väldigt enkelt... Man kan ju blockera andra från sådant.
 

DeletedUser

Guest
arn av götaland sa:
Var inte greasemonkey iof utan en clone med annat namn, kanske bara grease som olagligt.

Har du läst reglerna?

Nu börjar man ju undra... "Greasemonkeyskripts (eller motsvarande)".


arn av götaland sa:
Fortfarande finns det möljigheter att skriva skript utan att de kommer upp på den sidan som är tillåtna.

# All scripts in this topic have been approved can be used.

Står ingen stans att alla skript som tillåtna finns på den sidan, utan enbart ett gäng av dem.

Står ingenstans? Missade du mitt citat?

"...we keep this thread updated with all legal quick bar scripts".


arn av götaland sa:
Varför får man inte bygga byggnader i sina internadlingskonton när ändå kontot blir obrukbar efter 60 dagar och finns regler inom kö-regler som gör att man inte kan utnyttja det.

För att alla inte använder sig utav KÖ-funktionen när dem ska internadlas.

Om du missade det så är 60-dagarsblockeringen gällande i KÖ sammanhang...
 

DeletedUser

Guest
Har du läst reglerna?

Nu börjar man ju undra... "Greasemonkeyskripts (eller motsvarande)".

Den delen med eller motsvarande fick jag gugge att lägga till, men vet fan om du håller med om det.

Står ingenstans? Missade du mitt citat?

"...we keep this thread updated with all legal quick bar scripts".

Gissar på fel i den delen för längre ner står tvärtom men de kan ha ändrat det hela dom senaste 2 månaderna, ska kolla igenom .net forumet när den öppen igen.

För att alla inte använder sig utav KÖ-funktionen när dem ska internadlas.

Om du missade det så är 60-dagarsblockeringen gällande i KÖ sammanhang...
Konton blir internadlade är väl 99% av gångerna styrd av en kö-spelare?
Om kontot fortfarande spelas av en spelare så ses det väl som pushning om nåt.
 

DeletedUser

Guest
Otydligt igen....... Sammanhang? Vad pratar du om?

Regeln att man inte får spamma en spelare/stam med massvis av pm, varför tar man inte bara bort den och låter dom blockera spelarna istället.

Eller förbjuder att man inte kan gå runt detta genom att byta ett tecken per meddelande.
 

DeletedUser

Guest
arn av götaland sa:
Den delen med eller motsvarande fick jag gugge att lägga till, men vet fan om du håller med om det.

Otydligt igen...


arn av götaland sa:
Gissar på fel i den delen för längre ner står tvärtom men de kan ha ändrat det hela dom senaste 2 månaderna, ska kolla igenom .net forumet när den öppen igen.

Det står INTE tvärtom, ska jag översätta det till dig?

All scripts in this topic have been approved can be used.


arn av götaland sa:
Konton blir internadlade är väl 99% av gångerna styrd av en kö-spelare?
Om kontot fortfarande spelas av en spelare så ses det väl som pushning om nåt.

Det svarar jag inte på men det är inte omöjligt, därav formuleringen.
 

DeletedUser

Guest
Regeln att man inte får spamma en spelare/stam med massvis av pm, varför tar man inte bara bort den och låter dom blockera spelarna istället.

Eller förbjuder att man inte kan gå runt detta genom att byta ett tecken per meddelande.

För att de som spammar till 100% tänker inte så långt. Också väldigt enkelt, logiskt.
 

DeletedUser

Guest
1. Ja om det nu skapar "korta vägar" i navigationen så är det emot reglerna. Eller om dem mimar funktioner som premium erbjuder, det spelar ingen roll om man betalar eller ej, det är lika för alla. (Bör ju tilläggas att detta kommer att ses över när tiden är över, har planer för skriptavdelningen.)

2. Nej. Oavsett om du betalar eller ej så är det vägar som skall skrivas som förslag om dem är användbara så att alla spelare kan eventuellt i framtiden ta del utav dessa förkortade vägar, skript kan man ju sätta i snabbmenyn men att göra förkortade navigationsvägar är som sagt inte tillåtet.

Nu hänger jag inte med riktigt... Vad menar du med "korta vägar"? Originallänkarna man får i snabbmenyn skapar ju korta vägar till HQ, Barack osv. Så du säger nu att dessa inte är tillåtna?
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Vad är otydligt med att han fick gugge att att ändra i reglerna? Eller missupfattade jag honom?


Sen vart på denna sidan står det att ALLA tillåtna script finns med? http://forum.tribalwars.net/showthread.php?t=78281

Om man syftar på detta:
"Here you find a list of the scripts that are knows and approved by the Tribal Wars staff." så tolkar jag det iaf som att det finns tillåtna script som inte är kända, utan används privat.
 

DeletedUser

Guest
Hmmm 6 månader skrev jag. 60 dagar var det ju. Men jag var inte helt fel för jag hade ju en siffra rätt :)

Men den här tråden börjar bli tjatig nu :(
 

DeletedUser

Guest
Hot plus krigsförklaring är ju inte direkt att irritera, ett hots syfte är att skapa rädsla, inte irritation.

Spam = meddelande som skickas intensivt 3-5 gånger minst med exakt samma text.

Klargörande svar: Det är fullt tillåtet att hota och skriva krigsförklaring till en annan spelare eller stam.

(Har inte läst igenom tråden ifall någon skrivit något liknande eller samma sak redan)

Här har vi nu ett kryphål angående att spamma meddelanden till fiendespelare. Att man inte får skicka meddelande 3-5 gånger med EXAKT samma text, alltså, kan man skicka NÄSTAN exakt samma text med undantag på 1 bokstav eller punkt o.s.v.

Alltså har vi här ett bra argument för spelaren som gjort detta att komma undan eftersom han följer reglerna...

Dock, eftersom admins förbehåller sig rätten om vissa saker (orkar inte kolla upp vad det står eller om det ens står något om att dom förbehåller sig rätten att ändra regler, men det brukar vara så(Åtminstone innogames borde förbehålla sig rätten att ändra regler)) ,skulle jag om jag var admin ändå räkna detta som spam då varje brev(PM) ändras till minimum.
 

DeletedUser

Guest
Dock, eftersom admins förbehåller sig rätten om vissa saker (orkar inte kolla upp vad det står eller om det ens står något om att dom förbehåller sig rätten att ändra regler, men det brukar vara så(Åtminstone innogames borde förbehålla sig rätten att ändra regler)) ,skulle jag om jag var admin ändå räkna detta som spam då varje brev(PM) ändras till minimum.

Jag tror nog att om man kan uppvisa att man blir överöst med PM men med en liten liten ändring så ses detta även som spam. Skickar du inte en ticket/rapport om det så bedömer dom säkerligen utifrån det speciella fallet du rapporterat. Även om det inte står så exakt i reglerna så handlar det om ett olämpligt uppträdande som inte heller är tillåtet.
 

DeletedUser

Guest
Ni har skrivit på duktigt mycke, men bara lite nyfiken. Om jag blir bannad en vecka och sedan efter denna vecka kommer ni på att jag inte hade brutit mot reglerna ... Ersätter ni mig inte för mitt premium då?
 

DeletedUser

Guest
Ni har skrivit på duktigt mycke, men bara lite nyfiken. Om jag blir bannad en vecka och sedan efter denna vecka kommer ni på att jag inte hade brutit mot reglerna ... Ersätter ni mig inte för mitt premium då?

Se till att sköt dig istället så behöver du inte oroa dig över såna här frågor ;) Men det bör man väl bli förmodar jag.
 

DeletedUser

Guest
Men den här tråden börjar bli tjatig nu :(

Jag kan bara hålla med trash ;)

Hela den här tråden är uppåt väggarna, jag trodde vi skulle få klargjort exakt vad som gällde i de fall reglerna var en smula otydliga, eller kunde böjas för att skapa en tolkning personen som formulerat texten inte hade tänkt på.

Istället nagelfars varje ord, varje kommatering, med lupp för att hitta nya scenarier som kanske skulle kunna uppstå. Som exemplet med starten av nya världar – ska det verkligen behövs läggas tid och tankekraft på att motivera varför det står ”har varit för stark” bara för det faktiskt är möjligt att misstolka det när man ger sig tusan på det? Ska vi verkligen behöva skilja på om det står ”exakt” eller ”nästan exakt” i reglerna, eller kan vi möjligen försöka oss på att tänka lite själva?

Det är fullt möjligt att misstolka allting när det är det man strävar efter. Syftningsfel, tempusfel, och diverse grammatiska grodor kan ju hänga ihop med översättningsfel, och handen på hjärtat; Är det så svårt att läsa och förstå vad syftet är även om det inte står uttryckt i minutiöst exakta ordalag?

Vad jag vill få sagt, är att till exempel tramsandet om vad som är och inte är spam mest känns som ett utslag av en femårings trotsålder, och inte något som konstruktivt kan leda till att reglerna blir förbättrade, eller lättare att tolka. Att man kan läsa och förstå syftet med texten är minst lika viktigt som att reglerna följs, men det kräver ju att man ser förbi sin egen drift att anmärka på allt det rimligen går att anmärka på.

Nånstans har jag läst formuleringen ”att motarbeta en aktiv och levande community”, och det är precis vad jag anser att det här ordmärkandet, och konstruktionerna av olika scenarier gör. Jag förstår inte hur man kan motivera att Gaffel ska sitta som ett slags dagisfröken och förklara ord för ord vad som gäller för människor som uppenbarligen är gamla nog att både läsa och skriva.

Det är skillnad på att ifrågasätta saker som är tveksamma, och på att bara driva saken till sin spets för att man vill markera sitt missnöje med ett eller annat, eller helt enkelt för man inte vill ge sig. Att bemöta alla svar man får med ett nytt scenario leder bara till att man aldrig kommer till punkt, det finns och kommer alltid finnas situationer som faller utanför ramarna, både i svensk lagstiftning och i tribalwars regler.

Sluta leta fel, och låt Gaffel jobba för att driva tw.se framåt genom förbättringar och förändringar istället för att agera bollplank för obstinata spelare som inte själva kan komma med konstruktiva förslag på exakt hur saker kan förbättras för alla spelare och inte bara för dem själva…
 

DeletedUser

Guest
Älskar att se att TW är precis lika dant som när jag lämnade det :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp