Ny inriktning på tribalwars...

  • Trådstartare arn av götaland
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Nu hänger jag inte med riktigt... Vad menar du med "korta vägar"? Originallänkarna man får i snabbmenyn skapar ju korta vägar till HQ, Barack osv. Så du säger nu att dessa inte är tillåtna?

Sunt förnuft. Om nu originallänkarna är genvägar så är det ju dem åtminstone okej, om jag hade haft den skript/bot/kategori-erfarenheten som tex Amped/Pilis m.fl har, så hade vi inte behövt en diskussion om HELA regelverket.

Just nu hoppar vi mellan paragraferna rätt rejält... Så förstår inte hur trådskaparen ville att detta skulle lösas.

För mig är formuleringen av regelverket lagom, personer i alla åldrar kan förstå den men sen finns det ju alltid de som letar kryphål till 110%, precis som SuperNova säger. Det stämmer ju... och finns det paragrafryttare så finns det maskhålsletare.

1. Vad är otydligt med att han fick gugge att att ändra i reglerna? Eller missupfattade jag honom?

2. Sen vart på denna sidan står det att ALLA tillåtna script finns med? http://forum.tribalwars.net/showthread.php?t=78281

Om man syftar på detta:
"Here you find a list of the scripts that are knows and approved by the Tribal Wars staff." så tolkar jag det iaf som att det finns tillåtna script som inte är kända, utan används privat.

1. Inte vet jag, hade kunnat varit lite tydligare åtminstone. Så hade vi inte suttit och gnuggat våra hårbottnar nu. :)

2. Forumet perhaps men i deras regler står det "...we keep this thread updated with all legal quick bar scripts."


(Har inte läst igenom tråden ifall någon skrivit något liknande eller samma sak redan)

Här har vi nu ett kryphål angående att spamma meddelanden till fiendespelare. Att man inte får skicka meddelande 3-5 gånger med EXAKT samma text, alltså, kan man skicka NÄSTAN exakt samma text med undantag på 1 bokstav eller punkt o.s.v.

Alltså har vi här ett bra argument för spelaren som gjort detta att komma undan eftersom han följer reglerna...

Dock, eftersom admins förbehåller sig rätten om vissa saker (orkar inte kolla upp vad det står eller om det ens står något om att dom förbehåller sig rätten att ändra regler, men det brukar vara så(Åtminstone innogames borde förbehålla sig rätten att ändra regler)) ,skulle jag om jag var admin ändå räkna detta som spam då varje brev(PM) ändras till minimum.

Jo men exakt, tack!

Om ett sunt förnuft inte kan avgöra att det där är ett irritationsmoment så bör man ju tänka om.

Punkt 3. "I de fall då vi inte anser dig lämplig i spelet längre." §11) Övrigt.

En spelare är ej lämplig för vårat spel när denna kringgår reglerna eller anpassar sitt syfte för att motverka spelets.

I svenska: När spelare letar i reglerna efter kryphål för att kunna göra spelupplevelsen* (oerhört) tråkig för andra.

* = Spelupplevelse => Lika för alla, Fair Play, Rättvist. (Inte upplevelsen i sig om man förlorar "Fair and square".)

Reserverar för fritolkning, om de som läser detta har sunt förnuft så förstår dem vad jag menar.


Detta är ett bra exempel på att man ska skriva in till oss och vi i supporten varnar personen (OM DET ÄR BERÄTTIGAT!) och ber den att sluta för att undvika eventuella åtgärder i framtiden. Bara för att man ändrar någon enstaka bokstav/siffra så betyder ju inte det att det inte blir irritation. Sådan sak får man faktiskt se från bägge synvinklar innan man avgör vad som är rätt och fel, annars faller allt.


Ni har skrivit på duktigt mycke, men bara lite nyfiken. Om jag blir bannad en vecka och sedan efter denna vecka kommer ni på att jag inte hade brutit mot reglerna ... Ersätter ni mig inte för mitt premium då?

Beror lite på hur fallet är, om administratören har gjort en felaktig avstängning i en hel vecka så kan man få ett plåster på såret av mig, men det är ytterst sällsynt!


Jag tror nog att om man kan uppvisa att man blir överöst med PM men med en liten liten ändring så ses detta även som spam. Skickar du inte en ticket/rapport om det så bedömer dom säkerligen utifrån det speciella fallet du rapporterat. Även om det inte står så exakt i reglerna så handlar det om ett olämpligt uppträdande som inte heller är tillåtet.

Utmärkt, stort tack.


Älskar att se att TW är precis lika dant som när jag lämnade det :D

Stort välkommen tillbaka då! :awsm:


Citerar SuperNova igen.
"Istället nagelfars varje ord, varje kommatering, med lupp för att hitta nya scenarier som kanske skulle kunna uppstå. Som exemplet med starten av nya världar – ska det verkligen behövs läggas tid och tankekraft på att motivera varför det står ”har varit för stark” bara för det faktiskt är möjligt att misstolka det när man ger sig tusan på det? Ska vi verkligen behöva skilja på om det står ”exakt” eller ”nästan exakt” i reglerna, eller kan vi möjligen försöka oss på att tänka lite själva?

Det är fullt möjligt att misstolka allting när det är det man strävar efter. Syftningsfel, tempusfel, och diverse grammatiska grodor kan ju hänga ihop med översättningsfel, och handen på hjärtat; Är det så svårt att läsa och förstå vad syftet är även om det inte står uttryckt i minutiöst exakta ordalag?

Vad jag vill få sagt, är att till exempel tramsandet om vad som är och inte är spam mest känns som ett utslag av en femårings trotsålder, och inte något som konstruktivt kan leda till att reglerna blir förbättrade, eller lättare att tolka. Att man kan läsa och förstå syftet med texten är minst lika viktigt som att reglerna följs, men det kräver ju att man ser förbi sin egen drift att anmärka på allt det rimligen går att anmärka på.

Nånstans har jag läst formuleringen ”
att motarbeta en aktiv och levande community”, och det är precis vad jag anser att det här ordmärkandet, och konstruktionerna av olika scenarier gör. Jag förstår inte hur man kan motivera att Gaffel ska sitta som ett slags dagisfröken och förklara ord för ord vad som gäller för människor som uppenbarligen är gamla nog att både läsa och skriva.

Det är skillnad på att ifrågasätta saker som är tveksamma, och på att bara driva saken till sin spets för att man vill markera sitt missnöje med ett eller annat, eller helt enkelt för man inte vill ge sig. Att bemöta alla svar man får med ett nytt scenario leder bara till att man aldrig kommer till punkt, det finns och kommer alltid finnas situationer som faller utanför ramarna, både i svensk lagstiftning och i tribalwars regler.
"


Med dem orden avslutar vi härmed tråden. Detta är precis så det är "både i svensk lagstiftning och i tribalwars regler".

Vill man ha svar på regeltolkningar så kom till oss i supporten. Vi väntar med öppna armar. =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp