Nyårsfreden

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Vad ska man säga...
Här lovas Nyårsfred from kl. 15 den 31/12 vilket man naturligtvis litar på stämmer.
När man sedan märker att det inte stämmer pga av att man blir attackerad och får sin by rensad efter utsatt tid så tror man naturligtvis att man ska bli ersatt för sina förluster.
Man skriver ihop en supportbegäran och skickar in till admins för att påkalla deras uppmärksamhet..och får detta svar..


Gugroj
2009-12-31 15:48:21
Hej Ripley,

Nyårsfreden är inte aktiverad ännu.
När den kommer aktiveras är inget vi vet men vi jobbar på att försöka aktivera den så snart som möjligt.

Med Vänliga Hälsningar
Mikael "Gugroj"
Tribal Wars Team


Dessutom står detta längst ner i svaret på supportbegäran..

Supportbegäran har blivit stängd. Du kan inte svara på denna längre


NÄHÄ! Och vad ska jag nu göra??? Spelaren som attackerat mig kommer ju NATURLIGTVIS försöka adla min by när freden släpper..och vad ska jag göra då?? Eller kommer admins ställa upp med trupper för att försvara min lilla by???

FRUKTANSVÄRT DÅLIG STIL!!!
ÄR OTROLIGT BESVIKEN!
 

DeletedUser

Guest
om spelaren ifråga lyckades rensa din by så hade han/hon nog kunnat göra det även efter freden.
Om du hade kunnat försvara din by, så kan du även göra det nu efter freden.

Jag förstår att det är surt när man tror på freden och sedan så är inte fallet så, men i det stora hela så påverkas man inte så pass mycket ändå i din situtation. För du måste jo ha vart inne när du skickade support begäran då kunde ha gjort nåt åt saken också.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Såklart man kan göra något åt saken. Men om man tror på att freden är inne så kanske man skiter i att ducka den där offbyn eller skiter i att skicka dit def? (viklet iofs går att göra under freden vilket fall isf)

Men blir ändå mer förluster än man räknat med pga denna tabbe.
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
om spelaren ifråga lyckades rensa din by så hade han/hon nog kunnat göra det även efter freden.
Om du hade kunnat försvara din by, så kan du även göra det nu efter freden.

Jag förstår att det är surt när man tror på freden och sedan så är inte fallet så, men i det stora hela så påverkas man inte så pass mycket ändå i din situtation. För du måste jo ha vart inne när du skickade support begäran då kunde ha gjort nåt åt saken också.

Snälla lilla du.. Hade jag vetat att freden INTE gällde hade jag naturligtvis duckat och fixat dit mer deff efteråt. Då hade han INTE rensat min by på trupper..eller hur? MEn eftersom admins gått ut med att Nyårsfriden SKULLE träda ikraft kl.15 trodde jag i min enfald att attacken skulle studsa...
 

Lionhearth

New Member
Reaktionspoäng
0
ja jag måste säga jag tycker med de är dålig stil har man satt en tid skall den gälla!!! sen om de blir fel borde dom som drabbas ersättas.Det kan ju va dom som tro de va lugnt nu är de fred o då behöver jag ej bevaka min by o behöver ej ha kö utan kan fira nyår i lugn o ro.
 

DeletedUser

Guest
Visst håller jag med att det är surt när sådant händer, blev själv attackerad på en tid då friden skulle vara igång och torskade trupper som skulle stå säkra.
Men "shit happens" som man brukar säga, inget vi kan göra åt och tyvärr kan nog inte supporten varken ersätta eller hjälpa i denna fråga.
 

DeletedUser

Guest
Snälla lilla du.. Hade jag vetat att freden INTE gällde hade jag naturligtvis duckat och fixat dit mer deff efteråt. Då hade han INTE rensat min by på trupper..eller hur? MEn eftersom admins gått ut med att Nyårsfriden SKULLE träda ikraft kl.15 trodde jag i min enfald att attacken skulle studsa...

Men du verkade jo va inne då du hänvisar till ett brev ifrån Supporten ? Då kunde du lika gärna duckat den och låtit muren rasa, och deff kan du väll fixa även idag om nån vill adla dig så jag förstår inte poängen ?
Dina gubbar dog jo inte bara, du dödade jo även en del ut an anfallarens off. Hade du inte gjort det så hade du haft all off som skickades igår samt tåget att plocka idag utan mur.
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Vi beklagar att freden inte var igång, dock kunde vi inte förutspå att det skulle bli komplikationer.
Efter ungefär en timme så dök det upp information ingame och efter ytterligare 20 minuter så lyckades jag med lite förslag från teamet hitta rätt inställning och sätta igång nyårsfreden.

Vi valde att vänta lite i början då vi tänkte att den kanske var lite sent inställd bara och att jag antog att jag inte hade rättigheter för det.

Att jag stängde ärendet var att det inte var så mycket att diskutera, du ska inte tro att du var ensam om att skicka in en supportbegäran om det.
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Men du verkade jo va inne då du hänvisar till ett brev ifrån Supporten ? Då kunde du lika gärna duckat den och låtit muren rasa, och deff kan du väll fixa även idag om nån vill adla dig så jag förstår inte poängen ?
Dina gubbar dog jo inte bara, du dödade jo även en del ut an anfallarens off. Hade du inte gjort det så hade du haft all off som skickades igår samt tåget att plocka idag utan mur.

ja, jag var inne.. men eftersom nyårsfreden skulle träda i kraft fanns det ju ingen orsak för mig att ducka..eller hur?
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Vi beklagar att freden inte var igång, dock kunde vi inte förutspå att det skulle bli komplikationer.
Efter ungefär en timme så dök det upp information ingame och efter ytterligare 20 minuter så lyckades jag med lite förslag från teamet hitta rätt inställning och sätta igång nyårsfreden.

Vi valde att vänta lite i början då vi tänkte att den kanske var lite sent inställd bara och att jag antog att jag inte hade rättigheter för det.

Att jag stängde ärendet var att det inte var så mycket att diskutera, du ska inte tro att du var ensam om att skicka in en supportbegäran om det.

Jag förstår att ni inte kunde förutspå att det inte skulle funka. Men jag tycker ni borde kunna ersätta oss som drabbats pga detta. Vi betalar för detta spel.. Om du köper en vara och den är deffekt går du ju tillbaka med den och får ersättnign..eller hur? Jag begär inte pengar men jag tycker det borde gå att ta tillbaka det som hänt för oss som blivit drabbade.
 
Topp