noobie frågor

DeletedUser

Guest
Hejsan killar och tjejer på värld 20 ;)!! Jag har lite frågor!


Vad är den bästa sammansättningen av försvar, är det svärdsmän och spjutmän 50/50?


Jag brukar farma barbaian byar eftersom jag är rädd att bli dödad om jag skulle attackera en annan spelare, hur brukar ni göra med det? Och om ni attackerar andra vilken nivå kan man börja göra det på då typ? :thinking: hmmmm

Just ni ligger jag på ca 1500p och jag ska just börja adla, MEN jag har omvärderat det lite och insätt att det kanske är smartare att vänta med att adla tills att man dels uppnår ett försvar som gör att man kan försvara sin nyadlade by och man kan vänta tills man uppnår en lvl som gör att man kan adla en annan spelare och då få en högre p på den adlade byn och därmed själv spara tid? Sen undrar jag vad som rent strategiskt är smartast är det att söka sina byar utåt, eller inåt. Just nu är jag ensam med en by längst ut på kartan och känner mig ganska safe där, är rädd jag blir attackerad om jag går djupare in i kartan D:!


:cool:
 

zackeikw

Member
Reaktionspoäng
0
Kan ge dig några svar. Bästa sammansättningen av svärd o spjut är 50/50, men de går väldigt segt att fixa en sådan by, så istället kör många lrunt 6k spjut, 5k svärd sen resten Tunga kavallerister. Men dem är ju väldigt dyra ;)

Ja farma Barbarbyar, om du inte spejar runt "mindre" spelare o ser om dem har några trupper. Om dem ej har de så kan du ju farma dem...

Om du redan har adel vid 1,5k p, ja vänta lite då, bygg ut din by, upp med barracken till 15 iaf o resurserna höga då du kör deff. Och ja adla en bra spelar by men kna ju bli svårt när du kör deff.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Det hårdaste är indeed 50/50 spjut/svärd. Det snabbaste att bygga, och oftast det bästa i krig, är 9000 spjut och 2000 tk, ungefär.

Akademi vid 1500 poäng är värdelöst, du borde minst ha 3-3500 innan du skaffar akademi.
 

DeletedUser

Guest
1000 tack alla!!!!!! ska köra på "50/50 spjut/svärd. och i krig, är 9000 spjut och 2000 tk" MEN nu verkar det som världen försvinner, vad tror ni! kommer allting avgöras nu eller ???
 
Topp