Nino, skaparen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
MrRisling svävar i väg ut i tomheten när han ser neråt ser han värld1 breda ut sig långt, långt där nere, han svävar högre och högre upp och nu ser han även värld2 och värld3 där nere och långt bort i fjärran skymtar han även värld4. Efter ett tag är han så långt upp att de fyra världarna ser ut som små spelvärldar där nere.
Han landar i en fåtölj framför en stor karta som hela tiden rör på sig, han tittar ner på kartan med största fascination.

Då hör han en mäktig stämma som säger: Så hur går det för dig min lilla journalist?
Han vänder sig om och ser honom, skaparen, TW-god, Nino.
MrRisling böjer vördnadsfullt på nacken, Nino viftar irriterat mot honom och säger: Inget sånt trams nu, jag vill bli intervjuad. Kör igång.
Journalisten nickar och tänker efter lite innan han frågar: Hur kommer det sig att just du startade .se servern?
Nino svarar snabbt: Tja, får ja ta hela historian ju. Börjande spela på tw.net, där jag sedan även blev administratör. Mitt jobb uppskattades och jag blev tillfrågad av företaget att dra igång en svensk version av spelet.
MrR: Det sägs att du översatte hela världen själv på mindre än tre dagar, stämmer det?
Nino: De tog faktiskt totalt 24 timmar, men hade inte klarat de utan hjälpen av Angwidd. Men då skall ni veta att de var otroligt mycket att översätta. Vi hade en deadline och vart tvungna att hålla den. Därav kan de finnas lite fel här och var. Men vi uppskattar det när ni skriver upp dessa i forumet så att de kan ändras.
MrRisling ser imponerad ut: Ett fantastiskt arbete, vilket språk vad det ni översatte ifrån?
Nino: Delvis engelska delvis tyska.
MrRisling byter ämne: Hur länge har du spelat TribalWars?
Nino: Började spela TribalWars september 2006. Slutade spela aktivt i augusti 2007. Tidsbrist och att hantera spelet i sig har tröttnat ut en för att spela. Dock så spelar jag speed på .se ibland. Men då ser man mig oftast på topp av servern. Är ju ett proffs liksom.
Fast jag spelar med olika namn, så man vet aldrig om de är jag eller inte.
MrR: Jag antar att det är mycket arbete bakom spelet som vi vanliga spelare inte märker, hur mycket tid ägnar du framför datorn om dagen?
Nino: Ja de är otroligt mycket bakom skalet på de hela arbetet. Rapporter och annat. Se till att allt funkar som de skall, att planeringen hänger ihop och att allt nytt hanteras på ett bra sätt. Dessutom att ta hand om mitt otroligt underbara gäng tar tid det med. Men de trivs jag med. Sitter väl totalt i 4 - 8 timmar om dagen med Tribalwars, det varierar kraftigt.
MrR: Vad gör du när du inte spelar tribalwars?
Nino: Spelar gör jag ju som sagt inte. Men när jag inte jobbar med Tribalwars, så blir det en del fiske, umgås med vänner, dricka bira, titta på serier och film, vilket jag fullkomligt älskar. Sen blir de ju givetvis massor av tennis och andra sporter som intresserar mig.
MrRisling böjer sig nyfiket fram och ställer en annan fråga: Jag vet att många spelare är nyfikna på överraskningen som skulle komma på 1års Jubileumet. När kan vi vänta oss att den dyker upp?
Nino: Det är så mycket annat med massor av annat som har prioritet före det på kontoret. Därav har de inte kommit ännu. Men förhoppningsvis kan vi förvänta oss överraskningen innan jag försvinner på en lång semester. Jubileumet kommer vara tillsammans med överraskningen. Så förhoppningsvis ganska snart.
MrR: Har vi några andra spännande saker att se fram emot under det kommande året?
Nino: De kan jag ju säga att vi har. Vi har ju dikttävlingen där ingen vinnare har blivit utsedd ännu. Jag är väldigt ledsen för detta. Skall ta tag i de så fort tiden låter mig. Annars så har vi TW träffen som vi skall försöka få ihop till hösten.
Till hösten kommer vi dessutom att tillsammans med andra versioner av TW att hålla ett par stora tävlingar för att krona de absolut bästa TW spelarna. Vi kommer dessutom att ha ett SM i höst och mot våren kör vi ett EM. Vi kommer dessutom köra en lite online gala, där vi precis som i "Movie Awards" kommer dela ut priser för bästa spelare, bästa kvinnliga spelare och så vidare.
MrR: Låter riktigt spännande där måste man ju ställa upp, inte för att jag tror jag har någon chans men det kan vara kul att försöka.
Snart är det ju dags för DH ser man TW där i sommar?
Nino: Inte till sommaren tyvärr. Men till vintern kommer vi antagligen att vara där som sponsorer ännu en gång. Då kommer vi att köra fler tävlingar än förra året och dessutom en massa annat roligt skoj.
MrR: Det låter kul, vill du ge oss några ledtrådar till de tävlingarna eller vill du kanske hålla lite på det?
Nino: Tävlingarna på DH i vinter kommer vara lite annorlunda än de vi höll i förra året. Dem kommer att vara roligare och mer fysiska om man skall säga så.
MrR: Hur många är ni som jobbar med TW i Sverige?
Nino: Enbart jag som är chef för spelet och alla de svenska spel vi driver här i sverige. I övrigt så har jag mitt team. Kronans som är min Assisterande manager, Alex som är forumschef och sedan resten av mitt underbara gäng. Ni vet vilka ni är! <3<3
Men för de som inte vet så består teamet av: Alex, Malinka, Elohim, Conzec, Bertil, Rutkowski, Nova, Monte, Lalandia, Neldo, zakhtah2, Kronans och mig, ja och så dig som reporter då.
Reportern rätar på ryggen och säger med stolt ton i rösten: Kul att nämnas i en sån färgstark skara det tackar jag för.
Du nämner andra spel i Sverige vilka är det?
Nino ler lite och säger: Ja, eller just nu så är de enbart TribalWars. Men till augusti så öppnar vårt hel nya fräscha spel som heter The-West. Spelet handlar om vilda västern och är rollspelsbaserat. Men har slagit stort i tyskland som beta. Så jag längtar tills de öppnar och de tror jag många andra spelare också kommer att göra. De skiljer sig en bra bit ifrån vad TribalWars är. Men kontakt med andra spelare är fortfarande A och O.
MrRisling spänner upp öronen och säger nyfiket: Oj det låter riktigt spännande skulle du kunna berätta lite mer om det?
Nino: Well, spelet är som jag tidigare har nämnt ett rollspel. Du är en karaktär som skall lösa uppdrag och arbeta för att kunna tjäna ihop pengar och erfarenheter. I TribalWars har vi ju något som heter stammar. I The-West handlar det om städer. En stad som alla de spelare är medlemmar av måste hjälpas åt för att bygga upp staden och uppgradera dess byggnader. Dessutom så är en av spelet funktioner och en av de viktigaste, dueller. Bekämpa andra spelare helt enkelt. Att bli bäst.
MrR: Det ser jag fram emot och jag tror att läsarna också kommer att göra det.
Har du nått du vill framföra till spelarna?
Nino ler och säger: Att ni är de bästa spelarna som finns. Även om många inte tycker om alla oss i teamet så skall ni veta att vi gör allt för att de skall vara så roligt och bra för er som möjligt. Vi älskar er!
MrR: Och de flesta av oss älskar nog er för att ni gör det möjligt för oss att spela det här spelet även om vi kan vara lite bråkiga ibland.
Nu kommer jag inte på fler frågor för tillfället vi får säkert tillfälle att göra en uppföljning i framtiden. Tack för din tid och fortsätt göra ett sånt bra jobb du gjort så här långt. Tack igen för att du fått TW till Sverige.
Nino nickar och säger: Tack själv. Som tack för ditt goda arbete löser jag dig från Elohims förbannelse drick det här.
Han tar fram en flaska absint och häller upp en shot till vår hjälte som sveper det och känner att allt känns mycket lättare än förut.
Sen säger Nino: Nu vet jag att det är en annan som gärna vill bli intervjuad.

Nino ger vår hjälte en lätt puff i magen och MrRisling faller bakåt ner snabbare och snabbare mot en värld han inte har sett förut och han tycker något är annorlunda med världen.

Till vem har Nino skickat vår hjälte? Vad är det för värld MrR ser nedanför sig?
Svaren på detta och mycket mer får ni i nästa intervju som kommer inom kort.


Notering av Nino
Observera: The-West kommer till Sverige på svenska i slutet av Augusti.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp