nån som vet hur länge server1 är nere...???????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Jag har fortfarande stora problem med att komma in. någon som vet när det ska gå mera smärtfritt. Måste nämligen använda Ninos länk varje gång.

Idag har vi fått reda på att våra operatörer skall ha fixat deras DNS till 100%. Dock kan det ta upp till 24 timmar innan nästa DNS uppdatering. Så håll i hattarna!
 

DeletedUser

Guest
Uppenbarligen är det problem med php eller webserver, om www.tribalwar.se inte funkar, vilket det inte gör en hel del av tiden fortfarande... så kan man prova att gå till andra...

ibland när man loggar in så får man bara en blank sida, men OM man loggar in via ipnumret så går det bra, lite märkligt eftersom det verkar vara samma server som anropas.
(inte fel på dns i det fallet, men servern anropas med olika addresser i fältet så man kan ju anta att något slags sessionsproblem byggt på domän slår till)

Hoppas dom löser detta snart, känns väldigt osäkert om man kommer att kunna komma in och tima sina saker som läget är just nu.
 

DeletedUser

Guest
jag har kommit in till spelet på helmysko sidor!

tribalwars.se (utan www)
forums.tribalwars.se
forms.tribalwars.se (skulle skriva forums)
http://www.tribalwars.se/?ref=tw_start

ngn som vet varför?

och när skärmen blir vit, testa att uppdatera sidan!
Då brukar det funka för mig!

du behöver inte www
forum.tribalwars.se är själva länken till forumet
forms.tribalwars.se - vet inte varför du kan gå inte
den ´sista är också en läng till tribalwars...

probably php som är felet men jag vet väldigt lite om hemsidor.
jag hittade länken med ipn själv men vet inte varför den funkar, försökte hitta länken till tribalwars utan zip men hittade inte den
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Allt har funkat smärtfritt sedan igår vid 13 tiden ungefär. Vad de gäller de problem du säger, så orsakades ett webserverfel då den Tyska DNS blev uppdaterad. Då vi ändrade om adresserna hela tiden för att få det att funka, så uppfattade DNSen det fel och skickade vidare sidan någon annanstans till vi fixade det i webserver igen. Men nu skall allt funka smärtfritt. :)

Uppenbarligen är det problem med php eller webserver, om www.tribalwar.se inte funkar, vilket det inte gör en hel del av tiden fortfarande... så kan man prova att gå till andra...

ibland när man loggar in så får man bara en blank sida, men OM man loggar in via ipnumret så går det bra, lite märkligt eftersom det verkar vara samma server som anropas.
(inte fel på dns i det fallet, men servern anropas med olika addresser i fältet så man kan ju anta att något slags sessionsproblem byggt på domän slår till)

Hoppas dom löser detta snart, känns väldigt osäkert om man kommer att kunna komma in och tima sina saker som läget är just nu.
 

DeletedUser

Guest
Allt har funkat smärtfritt sedan igår vid 13 tiden ungefär. Vad de gäller de problem du säger, så orsakades ett webserverfel då den Tyska DNS blev uppdaterad. Då vi ändrade om adresserna hela tiden för att få det att funka, så uppfattade DNSen det fel och skickade vidare sidan någon annanstans till vi fixade det i webserver igen. Men nu skall allt funka smärtfritt. :)

Tja, kanske det, det funkade INTE smärtfritt här i sundsvall igår kväll, det gick att gå direkt på sv1 och sv2 adresserna, men inte på www.tribalwar.se
om man gjorde det så blev login alltid fel, vit sida, såg inte ut som ett dns fel utan en blank sida servad av servern, därav mitt påstående om att det antagligen var ett sessionsfel. nu verkar det dock fungera som det ska igen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp