Nästa Classic?

DeletedUser

Guest
Det kommer inte dröja särskilt länge,. Det körvade ju tyvärr ihop sig med planeringen när V35, Casual 3 och en ny classic runda egentligen skulle starta nästan samtidigt. För vår lilla version är det lite häftigt, så därför har den start vi kunnat senarelägga flyttats och det är just classicen.
 

DeletedUser

Guest
Väntar mest på att få klart alla översättningar som hänger ihop med eventet som startar idag, plus allt annat jobb det för med sig. Det är en hel del saker som ska göras, som man aldrig ser i spelet (mer än möjligen när jag slinter med översättningarna). Det mesta är klart redan, så i princip ska vi planera start och slut bara, presentera inställningarna och sedan kör vi!
 

Danne-182

Member
Reaktionspoäng
4
Väntar mest på att få klart alla översättningar som hänger ihop med eventet som startar idag, plus allt annat jobb det för med sig. Det är en hel del saker som ska göras, som man aldrig ser i spelet (mer än möjligen när jag slinter med översättningarna). Det mesta är klart redan, så i princip ska vi planera start och slut bara, presentera inställningarna och sedan kör vi!
Varför tas inte mer folk in som kan hjälpa er med detta? Det finns förmodligen folk som glädjen hjälper till, jag är en av dem. Det är många av oss äldre spelare som fortfarande hänger kvar och spelar endast på Classic. Spelet har ju ändrats så mycket sen 2008 tiderna. Känns som om det skulle kunna generera mer spelare, vilket betyder mer pengar (fler som köper premium) om ni frekvent skulle skapa lite fler Speeds och Classics.
 

DeletedUser

Guest
Tyvärr är det så att det är en hel del som inte teamet får lov att göra, och heller inte har tillgång till. Det är bland annat översättningarna, men även annat som man bara har rättigheter till som community manager.

Sen får vi helt enkelt inte starta classic rundor så dom påverkar vanliga världsstarter, och med både en ny värld och en casual värld så drar det ut på tiden. Vi kan heller inte marknadsföra det särskilt bra, eftersom både masspm och t.ex. facebook poster måste planeras in så de inte krockar med andra saker, t.ex. event och liknande för vi inte ska spamma spelarna för mycket.

Därför planerade jag att redan när denna classic startat på måndag, så sätter vi ihop settings till en ny och lägger ut dom redan om kanske en månad. På det sättet kan man bättre planera in starten av nästa classic, som då kommer bli precis lagom till jul. Skulle det då mot förmodan komma signaler om att en ny vanlig värld nalkas just då, är vi inte lika beroende av att rätta oss efter det.
 
Topp