Nästa classic?

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Dom brukar väl inte starta en ny förrän den pågående är klar? Dessutom är det ju Julfred och Nyårsfred.
 

Danne-182

Member
Reaktionspoäng
4
Just den här classicen har en körtid till fredagen den 22:a januari och kommer inte stängas i förtid om det inte händer något exceptionellt. Så i slutet på januari/början av februari kommer nästa runda så som det ser ut nu, om det nu inte blir en ospelbar situation på rundan som redan är igång så den stängs tidigare men det tvivlar jag!
 

DeletedUser

Guest
Men åh, mitt svar bara blev uppätet av cyberrymden :( Ondskefullt.

Försöker igen - pågående runda är slut nästa fredag, den 22:a januari. Eftersom man måste göra allt som på en vanlig server sköts automatiskt manuellt på classicservrarna tar det tid att stänga och göra klart allt, och därefter måste man få servern återställd. Gör man inte detta kommer twstats och liknande inte stämma, och inte heller prestationer och sånt som hänger ihop med körtiden.

Eftersom vi försöker öppna rundorna på fredagar, så vore det ultimata att starta nästa runda den 29:e januari, dock tror jag det blir rätt knapert med tiden om vi ska hinna konfigurera en ny runda också på de dagarna, därför är förmodligen fredagen den 5:e februari lite mer rimligt. Men det är som sagt om inget oförutsägbart inträffar, och allt går som det ska så det är ingen garanti för att vi verkligen kan öppna nästa runda det datumet.
 

DeletedUser

Guest
Som det ser ut så kommer det inte dyka upp en ny classic förrän nästa fredag, 5:e februari, om vi inte frångår vanan och släpper den på t.ex. måndag istället. Vi måste hinna få klart settings, och annonsera servern och det skulle kanske kunna hinnas med till måndag med lite flyt och lite våld. Men då är ju frågan hur man som spelare ställer sig till start en vanlig veckodag utan fördelen med att ha helgen att komma igång på.
 
Topp