När ändra de Spejare ?

DeletedUser

Guest
Fick nyss 10 Spejare pga att jag gjorde uppdraget, skickade 1 till varje barbar by runt mig för att kolla hur mycket resurser som fanns i byn, alla dog...

Innan har man kunnat skicka 1 spejare till allt så länge inte motståndaren har mer och en barbar by har ju definitivt inte något försvar, när ändra det dessa ?
Och varför säger de inget när man skickar dem isåfall, som en varning?
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Fick nyss 10 Spejare pga att jag gjorde uppdraget, skickade 1 till varje barbar by runt mig för att kolla hur mycket resurser som fanns i byn, alla dog...

Innan har man kunnat skicka 1 spejare till allt så länge inte motståndaren har mer och en barbar by har ju definitivt inte något försvar, när ändra det dessa ?
Och varför säger de inget när man skickar dem isåfall, som en varning?

du har många frågor :)
 

DeletedUser

Guest
Det är en inställning som är, eller kan vara olika mellan servrarna. Det hänger ihop med vilken sorts smedjor man väljer, och om paladin vapen är aktiverade på världen eller inte. Jag försökte minnas vilken server det senast räckte med en spejare, men jag tror inte det funnits någon sedan före v11 kom, men jag kan ha fel här.
 

DeletedUser

Guest
Du din lille stackare... Skaffa dig en god vän som lär dig grunderna.

Det är en inställning som är, eller kan vara olika mellan servrarna. Det hänger ihop med vilken sorts smedjor man väljer, och om paladin vapen är aktiverade på världen eller inte. Jag försökte minnas vilken server det senast räckte med en spejare, men jag tror inte det funnits någon sedan före v11 kom, men jag kan ha fel här.

Värld v21?
 

DeletedUser

Guest
V21 har paladinvapnen aktiverade, tydligen fungerar det annorlunda än det ser ut att göra i serverns settings. Kollar jag dem ser det till 100% ut som det ska krävas minst fyra spej även på en tom by. Men när jag testar på servern, i spelet räcker det trots allt med en spejare. Bra att veta om frågan dyker upp igen :)
 
Topp