Myntarscript, typ?

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Tjenare!

Lat som jag är satt jag och funderade på om det går att göra ett myntscript? När jag farmar och det flödar in resurser i mängder har jag knappt tid (läs 'inte ork') att aktivt mynta. Därför skulle jag vilja ha en knapp man kan trycka på i startmenyn, som en genväg liksom.

Det här är genomvägen som blir när man kopierar "Prägla Mynt"

Källkod:
http://sv26.tribalwars.se/game.php?t=711091&village=20084&action=coin&h=d218&screen=snob

Jag satt och fifflade lite men har inte nog med erfarenhet inom script-uppbyggnad. Men jag tänker mig något i stuk med;

- Redigera "village=20084&action=coin" så det fungerar på alla byar, och inte skickar mig tillbaka till en och samma by.
- Öppnar händelsen i ett litet fönster med aktiviteten, som sedan stängs direkt. Så jag slipper hamna under "akademi" varje gång.
- Går det att anpassa så alla byar myntas samtidigt? Och vore det i så fall tillåtet?

Tack på förhand!

Mvh
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Vad ska du med myntscript till? När du bara kan gå in på akademin och trycka på "prägla guldmynt"? Tar typ lika lång tid. Förstår som inte vitsen med ett script, som gör en i dagsläget inbyggd funktion?
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Jadu, varför ska du ha ett script för att döpa om inkommande - när funktionen redan finns? Jag vill givetvis att det ska gå smidigare. Det krävs minst två tryck och lite scrollning för att mynta. Jag skulle vilja ha möjligheten att göra det på ett tryck, utan krångel. Om så är möjligt.

Ju mindre tid jag behöver lägga på sådana småsaker, desto mer tid har jag att njuta av saker i spelet jag finner roande.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Det skulle fungera. Eller så använder man mass-myntar funktionen som tydligen redan finns. Ibland är man blind..

Tråden kan tas bort. :)
 
Topp