mussor - Krigarmusen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Det är en regnig vårkväll och Mirano är ute och vandrar då han hör en sjönsång som låter som något hämtat ur en Disney saga.

Han bestämmer sig för att undersöka saken och följer ljudet. När han kommer fram ser han hur 100 tals möss har samlats runt en stuga och sjunger tillsammans och tillber vad som tillsyntes verkar vara deras gud.

Mirano stannar kvar och lyssnar klart och bestämmer sig efter sången för att undersöka vad som finns innanför stugan. Han öppnar dörren försiktigt och ser en liten varelse sittandes tyst och stirra ut genom fönstret.


- Vad är ert namn? frågar Mirano lite nervöst
Varelsen vrider huvudet långsamt mot honom och svarar glatt

- Mussor var namnet javisst!

Mirano tror knappt att det är sant, han har hittat den stora och mycket kreativa krigaren från V7 mussor. Han frågar snabbt om det skulle gå för sig med en intervju.

- Jomenvisst!
Svarar mussor snabbt

Hur länge har du spelat TW?
Började spela den 24e Januari 2009. Den dagen jag skapade kontot på v7.

Vad fick dig till att börja spela?
Hade kompisar som spelat lite innan, tyckte jag skulle pröva och så blev det. De har sen länge lagt av dock.

Vilka världar har du spelat på?
Egentligen bara v7. Jag gjorde halvhjärtade försök att starta på v8 och v10 men där gick ingenting rätt.

I vilken stam spelar du i och vilken roll har du?
Jag spelar i AN och är diplomat, bland annat.

Vad är det som gör dig till en bra diplomat?
Tja, jag har ju hunnit fylla 40 och då är man kanske lite mer långsiktig och eftertänksam, vilket många inte är här i TW. Sen tycker jag humor är viktigt,
det lättar ju upp om man skojar till det lite också. Det är viktigt att kunna prata med alla olika sorters personer på ett konstruktivt sätt,
för det är väldigt många olika sorts personer som är aktiva i TW.

Vad är det bästa med TW?
TW växer med tiden. I början ser man mest spelet, dvs hur man ska bygga trupper, byar, fejka och adla för maximal effektivitet.
Men sen handlar det om samarbete, diplomati och inte minst om samarbete och motivation i stammen. Det är många viljor som ska samsas,
då spelarna är allt mellan 13 och 60 år och har otroligt varierande bakgrund.

Vilken stam har varit den absolut roligaste att spela i?
Jag har ju haft privilegiet här på v7 att spela i X{v*}, CTWA* och nu AN. Allt har haft sin charm. Skulle säga X{v*} kanske, det var många roliga karaktärer där,
men det är möjligt att AN blir roligast ever.

Vilket krig mins du mest och varför?
CTWA* mot Wombat. Herregud vad jämt det var. Sen blev freden lika vacker som kriget, så att säga, vi plockade upp alla de krigare vi kommit att respektera.
Villkorslös kapitulation men med enormt bra rekryteringar. Kan det bli bättre?

Ja det var ett jämt och utdraget krig. Vad tror du det var som gjorde kriget så jämt?
Två stammar fulla med skickliga spelare som också deffades från varsitt håll - då blir det trögt att bryta igenom.
När genombrott saknas går det mer på vilja och där var det också jämt, relativt länge.

Vad gör dig till en bra spelare?
Jag är ganska bra som spelare men det är nog som diplomat, propagandaminister och baron jag gör mig bäst. Psykologisk krigföring är otroligt kraftfullt och underskattat i TW.

Ja för oss som har spelat med dig så är det inget ovanligt med historier och propaganda i form av texter och bilder. Vart kommer din kreativitet ifrån?
Well, har jobbat med marknadsföring i 20 år och undervisar i Reklam och PR på universitetet. Sen har jag också hunnit med att teckna serier och annat.
Skulle gärna göra mer propaganda men saknar tid och i viss mån färgstarka profiler som passar att göra saker kring.

Vad är din sämsta egenskap?
Jag tycker rutinuppgifter är mördande tråkiga. Och SimCity ligger inte för mig, tycker det är skittråkigt att pilla med byarna. (Inte satt Karl den tolfte och pillade med marknaden i Västerås?)

Kommer vi få se dig i en framtida värld?
Förmodligen inte, faktiskt. Jag kommer ta ett långt uppehåll från on-linespel efter v7. :)

Har du någon TW profil du ser upp till och varför?
Oh, många! Jag har haft många bra ledare, t ex ander, devil2000 och xray (indirekt), sen finns ju spelare som coolin som kanske egentligen är krigsguden på v7 och amped som jag inte behöver motivera att jag nämner.
Men det är många otroligt duktiga spelare som gör grovjobb i de stora stammarna, ingen nämnd och ingen glömd.

Några snabba frågor:

Diplomati eller kötta?
Diplomati, för att kunna välja när, var och hur stammen köttar är viktigare än att taktiskt vara duktig. Sen har jag iofs över 22 miljoner i OBA...

Off eller deff?
Har lärt mig över tiden att off är roligare men deff är viktigare. Av en radda anledningar.


Mirano tittar sig runt i rummet och ser hur alla möss har ockuperat hela rummet och stirrar intensivt på han.

- Det är nog dags för mig att vandra vidare
Säger han nervöst

Han tackar för intervjun och beger sig ut i vår ovädret. Ovetandes om vad som kommer ske härnäst...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp