Ms-regelns vara eller icke vara?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
För att spridda lite ljus i natten så kan jag komma med detta.

Jag kan tänka mig att ms-blockaden kan regleras/varieras efter varje värld. Notera att det inte är en regel trots allt. :awsm:

Vad jag menar är att ex. Värld 14 kan få ha ms70, Värld 15 kan få ha ms100, Värld 16 kan få ha ms50.

Så att världar får variation och kan inbjuda nya och utmana gamla spelare. Förstår att ni erfarna vill ha lite utmaning också.

Men gränsen måste vi ha, och det är vi nog alla överens om i slutändan, så ta bort blockaden är inte aktuellt.

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
41
Känns ju rätt B när folk drar 30 ms tåg när man själv inte kan komma under 400-500. (Nätet går inte snabbare än så)

Så på något sätt känns de skönt. Sen förstår ja att de är svårt för proffsen när dem gråter till sängs när varje tåg blev sniprat.

Men hey, ny taktik kanske? Kör rens med adel på varje adel och 1 sek i varje anfall? (3 sek totalt)

Då känner fi sig säkra på o ta skiten, vilket dem aldrig lär göra ^^

Vill ju inte klaga, men ni som säger "alla lyckas snipra ett 400 ms tåg 10/10" De är ren bullshit, kanske dem med Ok nät men vi andra som inte har de. 30 ms då är de ju bara o skicka iväg offen på lämpligt mål och döda skiten sen counteradla ;)

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
För att spridda lite ljus i natten så kan jag komma med detta.

Jag kan tänka mig att ms-blockaden kan regleras/varieras efter varje värld. Notera att det inte är en regel trots allt. :awsm:

Vad jag menar är att ex. Värld 14 kan få ha ms70, Värld 15 kan få ha ms100, Värld 16 kan få ha ms50.

Så att världar får variation och kan inbjuda nya och utmana gamla spelare. Förstår att ni erfarna vill ha lite utmaning också.

Men gränsen måste vi ha, och det är vi nog alla överens om i slutändan, så ta bort blockaden är inte aktuellt.

Detta inlägg spred ett stort ljus, som jag sa så var denna tråd till för att diskutera fram eventuella förslag till ändring om så finnes lämpligt och genomförbart med spelledningen och detta inlägg tycker jag tyder på välvilja gentemot oss spelare, vore skoj tycker jag i alla fall att testa en värld med säg 30 ms mellan varje adel eller något sånt - bara för att få en utmaning i sitt spelande och det kanske inte är lika skoj, ja då vet man det till nästa gång liksom att det var för låg gräns, any1 seeing my point?

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Skillnaden mellan 30 och 50ms är fan inte stor haha. Det är nästan precis lika svårt att snipa 150ms som 90ms.

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Ser inte problemet med 0.15 sekunder gräns. För seriöst. Vi snackar totalt en halv sekund. Går kanske att snipa, men kan då inte vara lätt.

Sen gällande 0.3 mellan varje är kanske lite att ta i.

DeletedUser

Guest
50ms mellan varje adel på v3 är nog inte något som behöver ändras på då inte ett enda tåg som ja skickat på 150ms blivit snipade hitills, de är nog redan tillräckligt med utmaning för dom flesta att snipa :cool:

DeletedUser

Guest
Att MS-regeln skulle vara motverkande för enormt duktiga spelare är rent bullshit. Istället inbjuder det spelarna att göra svårare saker, som att timea en nuke mellan varje adel, vilket skulle vara en definierande faktor huruvida man är duktig eller sjukt duktig/legend.

Detta betyder inte att jag tycker om regeln, bara att det inte motverkar enormt duktiga spelare.

Och nej, lagg är inget bra argument mot detta då enormt duktiga spelare lär känna sitt lagg innan de skickar iväg sitt tåg.

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Face it.. när du blir större så brukar man inte skicka tåg på >1 sek.. utan man slänge helre iväg 3-5 extra rens mot byn i fråga för att försäkra sig om att byn är tom när man kommer..

kristoffer 1

Member
Reaktionspoäng
2
Känns ju rätt B när folk drar 30 ms tåg när man själv inte kan komma under 400-500. (Nätet går inte snabbare än så)

Så på något sätt känns de skönt. Sen förstår ja att de är svårt för proffsen när dem gråter till sängs när varje tåg blev sniprat.

Men hey, ny taktik kanske? Kör rens med adel på varje adel och 1 sek i varje anfall? (3 sek totalt)

Då känner fi sig säkra på o ta skiten, vilket dem aldrig lär göra ^^

Vill ju inte klaga, men ni som säger "alla lyckas snipra ett 400 ms tåg 10/10" De är ren bullshit, kanske dem med Ok nät men vi andra som inte har de. 30 ms då är de ju bara o skicka iväg offen på lämpligt mål och döda skiten sen counteradla ;)

håller med här :)

DeletedUser

Guest
har man problem med att adla en by för att fienden alltid sniprar dina tåg var smartare än han skicka 4-5 tåg samtidigt mot 4-5 olika byar som har en eller 2 rens mellan varje.
ms reglen är skön.

DeletedUser

Guest
Att MS-regeln skulle vara motverkande för enormt duktiga spelare är rent bullshit. Istället inbjuder det spelarna att göra svårare saker, som att timea en nuke mellan varje adel, vilket skulle vara en definierande faktor huruvida man är duktig eller sjukt duktig/legend.

Detta betyder inte att jag tycker om regeln, bara att det inte motverkar enormt duktiga spelare.

Och nej, lagg är inget bra argument mot detta då enormt duktiga spelare lär känna sitt lagg innan de skickar iväg sitt tåg.

Du menar att alla spelare ska vara bartadlare upp till 10 byar så man sen kan ha en chans att adla byar med ms regeln?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp