Minnesbrunnen

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
Denna avdelning har verkligen varit död. Inaktivt sedan flera månader tillbaka. Med all rätt då det inte funnit något att diskutera om i väntan på att världen ska stängas.
Men då världen nu börjar lida mot sitt slut och man strax ska sätta sig ner och summera kan väl de som känner för det dela med sig av sina tre bästa minnen ifrån V24?
Det har varit en väldigt händelserik värld där hela fem stammar själva kunde tagit hem vinsten när vi alla gick in i det avgörande kriget. Där alla fem tagit olika vägar framåt. Så visst borde det finnas saker att minnas.

Droppa lite nu!
 

Tophee

Member
Reaktionspoäng
9
1. När jag blir inbjuden att spela co på ett konto i stammen SVULLO, en otrolig ära då jag inte hade spelat så mycket innan. Jag fick då sätta mig med en nästan ADHD-stämplad Tummar <3 En person som jag lärde upp och för er som har mött honom på slagfältet vet nog vad han är kapabel till idag.

2. Pate-Offensiven! Den mest koordinerade offensiven jag skådat hittills (nu spelar jag iofs i OnC på v28 så kanske får uppleva något bättre :D). Vi och GSS drog en riktigt bra offensiv och det var väl nästan där vi avgjorde världen.

3. 11/8, efter ett härligt sommarlov drog jag igång slutspurten för att avsluta världen och försöka mig på rank 1. Ogiltig aka Felix gjorde en film som speglar denna dag :) http://meemsy.com/v/20342

För övrigt har det varit riktigt roligt att spela på världen, att få spela i en så bra stam som SVULLO och med så härliga människor är det som gör TW roligt. Samtidigt vill jag tacka de som spelade innan på Tophee kontot, (Tophee original och Tjäder) som la upp ett så bra kluster för mig att växa ifrån :)
 
Senast ändrad:

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Hmm... :sneaky: Hmm... :thinking: ...Svårt det här ju!! :D

Ska iaf försöka komma med något!

1) Alliansen Gss-Svullo!

KFR, Exc, #TT, F M och TCO var våra offer - En allians som varade i otaliga månader innan det slutligen resulterade i en Merge efter att ha slaktat så gått som allt riktigt motstånd! Jag kan som diplomat för Gss bara säga att vi tillsammans skötte detta oerhört bra och genom ett så starkt samarbete som vi hade helt reflekterar den sanningen att vi vände ett krig med ett 10-miljoners underläge vilket senare ledde till vinsten av servern! Helt ärligt skulle jag faktiskt kunna säga att detta är den bästa alliansen jag spelat i någonsin! Tack! :) <3


2) Samtalen med Björn och Sandra

Denna tiden var turbulent för oss i Gss, vi låg i krig längs hela vår nordliga kust och en spion var i farten och förstörde allt man planerade.. :sneaky: Tur nog fanns det 2 hjältar som jag desperat tog kontakt med. Björn (Balaklava), Sandra (DrottningMissPingu på den tiden) och jag hade ett flertal samtal där vi diskuterade hur vi såg på framtiden. Turligt nog lyckades vi komma fram till en diplomatisk lösning som gjorde att vi tillsammans kunde samarbeta och bygga inför framtiden. Detta var guld och en fantastiskt rolig del av spelet, speciellt när man ser tillbaka på den i efterhand :D

3) "Den offentliga utskällningen av Felix"

Jag måste bara få skratta en stund först.. Hahaha! :D Sjukt kul att ni reagerade så starkt över det vi i ledningen skickade till er ;) Antar dock fortfarande att ni var så rädda för oss att ni tvingade er till att skaffa någon som fick agera asasel (dvs jag :cool:)! Jnote, jag gillar dig fortfarande och ser upp till dig! Hoppas absolut vi möts igen i TW-väg, antigen med eller mot varandra - skulle vara riktigt rolig :sneaky: Kan dock bara som sagt skratta åt detta nu i slutet! Var nog det roligaste jag varit med om på världen egentligen.. :rolleyes: (för er som missat)

Mvh Felix aka "Tragiskt är bara förnamnet" ;)
 
Senast ändrad:

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
1. Scoutad av Axel
När jag startade upp v24a visste jag inte så mycket om TW mer än att det går ut på att kriga mot andra spelare och se vem som äter vem. Efter några veckor in i världen är jag topp i både poäng, OBA och OBF. Kan berott väldigt mkt på att jag började anfalla TCO helt själv (iaf från min stam), hade ingen aning om vilka de var, trupper dog mot dem och jag fick attacker från hela deras stam tillbaka, tänkte då "vafan är detta för lirare" (fick ju info om vilka TCO var senare när jag var i Svullo) :).
När jag fick en inbjudan av Axel som då satt på Acerbitas att joina Svullo visste jag inte vad jag skulle göra.. Lämna min stam med 20 talet spelare som låg stamrank top 10 eller gå till en liten stam med bara 6 spelare. Till en början var inte valet så svårt, klart jag inte vill joina 6 spelare när jag kan spela med 20 :). Sedan började jag inse att dessa spelare var mer lika mig i sin aktivitet och krigaranda. Så jag tackade JA och joinade Svullo. Måste även tillägga att Axel är nog TWs bästa scout ;)

2. Monster CO:n Calle
Den andra minnesrika händelsen på v24a var att jag började inse att det blir tufft att spela ensam, speciellt när man inte kunde så mkt om spelet med KH, Scripts osv, så jag blev tipsad att ta in Calle (sitter nu på Tophee). Det var där och då jag började bli ett Monster! Calle gav mig alla verktyg man behöver till TW, får inte glömma att kåken gav mig väldigt mycket hjälp också. Så sedan var det bara att börja leverera och bolla strategiska ideer med Calle. Calle är även nu min andra hälft och den jag bollar mycket ideer med.

3. Världskriget
Den sista händelsen jag kommer ta med mig är hur jävla bra vi i Svullo/Gss skötte ett flerfrontskrig mot TT, FM och TCO. Vi rentusagt stängde porten för TCO och FM och tog ner TT väldigt strategiskt. För att sedan gå vidare på TCO och sist plocka FM. Riktigt bra gjort. Kan säga att det var under denna period jag blev ett monster på att snipa då man snipade x-antal tåg varje natt/morgon som skickades mot skogul och Fk it baylife när de fick hela FMs kraft på sig utan att vi skickade en enda attack tillbaka på FM.
Det roligaste under denna tid var att någon i FM skrev på externa att de var besvikna på Svullo att vi inte gjorde motstånd mot FM :D. Tror inte jag behöver göra mer än en glad gubbe efter det citatet :)

Förövrigt var det en grymt rolig värld, underbara inställningar. Ja ni hörde rätt, älskar limited haul och att man inte kunde köpa adlar och inte minst sagt bågskyttarna <3.. Det jag ogillade en stund var alla jävla Paladiner, speciellt när världskriget bröt ut och moståndar sidan var inte bara 10 miljoner mer i poäng utan hade också det dubbla antalet spelare alltså det dubbla antalet paladiner. Nästa gång det är paladin värld hoppas jag man inte kan assa utanför stammen då kommer jag gillare skarpt <3

/Monster Tummen J
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
1. #TTs första fall
BMF gjorde ett bra jobb och jag fick hjälpa till :D fan va big man kände sig när man skickade sin deff till BMF.. Deffstammarna tävlade om vilka som kunde hjälpa till mest, sen när det var färdigt skulle BMF rensa upp i rimmen o då var alla körda :D tur att gss räddade oss.

2. stoltheten av att komma in på de självuppdaterande kartorna. Kändes så jävla bra.
Äntligen var man en del av världen (iaf i mina ögon!) hade ally med BMF o allt gick helt fantastiskt.

3. samarbetet med Barabas
Gick helt fantastiskt i ledningen, man visste var man hade varandra o vi kunde alltid komma överens även om vi tyckte olika ibland. Trevligaste personen på tw!
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
1. #TTs första fall
BMF gjorde ett bra jobb och jag fick hjälpa till :D fan va big man kände sig när man skickade sin deff till BMF.. Deffstammarna tävlade om vilka som kunde hjälpa till mest, sen när det var färdigt skulle BMF rensa upp i rimmen o då var alla körda :D tur att gss räddade oss.

Juste fan hade jag ju nästan glömt. För det var väl BMF som käkade TT i kriget och sedan blev ni lurade genom att TT kom in i er stam och skapade kaos för att sedan lösa upp ledningen och ta över kontrollen och döpa om sig till TT igen? Samt i samma veva lämnades världsrank 1 typ utanför som TT sedan internadlade mot hans vilja, nocturne style :D! Eller hur var det?
 

Cingeto

Member
Reaktionspoäng
0
Jag var inte med i BMF så jag har inte full koll på läget.

Men huvudanledningen var att ubica o jnote blev sura på varandra, sen blev typ jnote kickad tror jag sen bildade de nya #TT tillsammans med jas o nocturne o pate o gänget.
 

Mr L0L

Member
Reaktionspoäng
0
Haha ja Bråket mellan Jnote o Ubica, Irl vänner som sa upp bekantskapen irl på grund av ett spel. Skulle vilja veta om dem lagt tw bakom sig o blivit vänner igen :D
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Haha ja Bråket mellan Jnote o Ubica, Irl vänner som sa upp bekantskapen irl på grund av ett spel. Skulle vilja veta om dem lagt tw bakom sig o blivit vänner igen :D

visar väl bara att man är för omogen för att spela tw om man låter det gå så långt?
 

Quiza

Member
Reaktionspoäng
22
1. Tanken om SVULLO bildas:

[2013-08-27 12:01:12] Wille: Tänkte bara fråga om ni har några planer på att börja spela V24 när den kommer ut?

Ända sen v17, har tanken hela tiden funnits att än en gång skapa en mindre stam med aktiva spelare som har kul ihop och som håller hela vägen ut. Vi fick ihop några verkligen duktiga spelare och på den vägen hade det kunnat fortsätta om inte för vår allians med GSS. Jag måste erkänna att jag först var tveksam till denna (men det är jag mot allt och alla :)), men det är faktiskt den bästa alliansen jag varit med om och därför blev det väldigt naturligt med en ihopslagning.

2. Offensiven mot Fk it Baylife:

cf19f58ec13d56fcdfd9df0f8179c5c7.png


Tack vare en väldigt förutseende Kåken och en otrolig deffhjälp från stammisar och GSS, var detta de mest lyckade 20 minuterna på v24 (allt landade 08:00 - 08:20). Minimala förluster för oss, massiva för F M. Tack till tummar som satt kö (och som klagade på att det var för lite att göra då allt var förberett, så han fick sitta och pilla navelludd istället).

3. Rekryteringen av Acerbitas och tummar:

Axel fick verkligen igång stammen och gav oss en otrolig motivation. Skötte allt från diplomati till offensiver alldeles galant, en av de bästa ledarna jag spelat med. Men inte att förglömma Marcus, som funnits där hela tiden, kanske inte lika delaktig i ledningen, men ändå en bidragande orsak till att kontot växte på bra.

Tummar! Vad ska jag säga Jesper, ännu en rekrytering jag var tveksam till, men här överbevisade du mig rejält! Jag älskar din adhd och sättet du spelar på, får mig alltid att skratta! Otroligt aktiv (när han inte pluggar), generös och ambitiös som få. Har svårt att tänka mig spela i framtiden utan en tummar i stammen.
 

DeletedUser

Guest
1 Early game

Det är så mycket jag kommer minnas från denna värld men den roligaste tiden var nog early game. Låg mitt i smeten så fick det lite kämpigt att växa bra, men samlade en hel del bra spelare och kamrater och tillsammans höll vi ut tills äntligen vändningen kom.

2 Pate offensiven

En stor seger från vår sida, välplanerad och väl genomförd av alla inblandade. I ett enda hårt slag slog vi ut en av de jobbigaste motståndare som fienden hade. Stor cred till spelaren som hade gjort det grymt bra.
Detta var ju även min stora vändning, äntligen blev man stor nog att kunna gå på ordentligt :)

3 alla samtal Detta är en av den viktigaste aspekten av spelet. Ska man orka sitta och nöta off/def hjälper det mycket att ha trevligt folk runt dig.
På denna värld har jag haft turen att alltid spela men fantastiska människor som har förgyllt många kvällar. Utan er skulle man inte haft det drivet som gjorde att man ville gå fram och kriga dag efter dag.

En fantastisk värld tack alla!

Mvh
Balaklava
 

DeletedUser

Guest
1. Starten

Om jag inte minns fel så var vi ca 7 konton i början. Lätt det bästa beslut jag någonsin tagit inom tw, vi fick en sån fin sammanhållning och lärde oss mycket av att vara så få. Och med några riktigt smarta rekryteringar så hoppa vi upp rank för rank :)

2. Pate offensiven

Som några nämnt tidigare så var detta en offensiv som öppnade upp Svullos ganska hopplösa front. En väldigt fin timad offensiv tillsammans med vår allians GSS, som blev riktigt lyckad. och TT stod som frågetecken efteråt.
(cred till pate, han gjorde ett försök, men det var ingen lätt sits du satt i med tanke på hur dåligt deffad du var utav din stam)

3. Min första världsvinst

Som rubriken lyder så är detta min första världsvinst, och det kommer jag aldrig glömma. Och jag vill tacka alla underbara människor som kämpat med mig på världen. MUCH LOVE
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
1. Spela ännu en värld med min co och min broder Jonas, firade 3 år som cos under världens gång. Går att lita på i alla lägen.

2. Gemenskapen i SVULLO var riktigt bra. Väldigt lyckat att starta upp med få konton med folk man gillar och litar på. Stort tack till Fk it Baylife, skogul, djdesp & Seann William Scott som var med och starta upp stammen. Självklart ett tack också till alla som medverkat i SVULLO under världens gång.

3. Även om motståndet var under all kritik var en av världens höjdpunkt offensiven mot jj94 som hade ett försprång på 200-300k poäng. Var så otroligt nice att kötta ner serverns störste pp köpare.
 

DeletedUser

Guest
Nu känner jag mig dum så därför:

4. WILLE
Min underbara co som har stått ut med mig väldigt länge.
Utan honom hade jag aldrig orkat med att spela. Han är min eviga solstråle!!
 

conanjr

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag har varit inaktiv sen bra tag tillbaka då det inte funnits någon mening längre med denna värld.
Men ska tala om lite roliga minnen.

1 När jag joinade GSS. Den hade en dålig ledning i början men tack vare flertal bra spelare i stammen kunde vi ordna till stammen och vara med och visa tidigt i spelet att vi ville vara med och kriga mot slutet.

2 Självklart när svullo och gss sedan mergade. Tack vare denna merg så kunde vi rätt tidigt ha kontroll över denna värld.

3 Måste vara våra otroliga aktivitet i stammen. När någon ville ha deff så kunde deff komma snabbt till platsen och saknar våra välplanerade offensiver. Som Pate m.m

Vi ses i framtiden

/godeondefule
 
Topp