Min första adling

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nixtro

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag har ~2 500 poäng och byn jag ska adla är en barbar by med ~2 000 poäng utan trupper. Så jag undrar hur mycket andra trupper jag måste skicka med för att inte adelsmannen ska dö? Räcker det med 5 trupper som det står i krigssimulatorn eller är det fel?

Sedan undrar jag hur mycket lojaliteten kommer att sjunka för varje anfall? Samt, hur snabbt stiger den? Måste veta om jag hinner, byn jag hade tänkt adla ligger ungefär 6 timmar bort så tar ju 12 timmar mellan det att attackerna landar på byn.

Första gången jag spelar Tribalwars så ursäkta om detta är självklarheter för er ;)
 

BajarN

Member
Reaktionspoäng
0
hmm för det första är det fel forum ;)
Beror på vilken värld du spelar i om du skulle hinna, och om jag va du skulle jag ta lite mer än 5 gubbar med adeln minst 500 ;)
 

Nixtro

New Member
Reaktionspoäng
0
Oj, skulle ligga under Värld 13, det är där jag spelar iaf.

Du säger alltså att jag måste ha minst 500 för att adelsmannen inte ska dö? Hinner jag då tror du?
 

BajarN

Member
Reaktionspoäng
0
Nej inte minst 500, men jan vara bra som säkerthetsåtgärd! ;) 5 gubbar käns lite lite.... Nja vet faktiskt inte, de får någon anna svara på! ;D tror dock inte att du hinner..
 

DeletedUser

Guest
eftersom ingen har runt 2500 poäng än på v14 så antar jag att du spelar på någon annan värld, för att vara på den säkra sidan så skicka 100 av valfri enhet som yxor tillsammans med adeln.

lojalitet stigning per timma och hur mycket den sänker per adel hittar du under hjälp i meny raden ingame.

låser även tråden nu för att slippa vidare diskussioner.

mvh Fox
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp